Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V szarpanie


Mack

Rekomendowane odpowiedzi

Danielossss, - Mack ma silnik K4J 750 - a te świeczki zostały mu zaproponowane z trzech powodów:

1) Duża częśc gazowników zaleca przy instalacji LPG właśnie świeczki NGK

2) Do tego silnika polecane sa te świeczki

3) Mam ten sam silniczek :-D, zrobiłem juz na nich ponad 2500km i auto płynie

I to była wyłącznie moja sugestia (zadowolonego do tej pory ich użytkownika :) ), nie napisałem te i tylko te, bo takie zdanie napisze jak będe z tych świec zadowolony po 10-15 kkm (bo i nowe świece czy nowe opony są super.. póki są nowe..).

Napisz jaki masz typ silnika i jakie świeczki założyłeś, jeżeli po powyższym przebiegu nie bede zadowolony z NGK a ty ze swoich będziesz to chętnie wypróbuje inne polecane.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok jak chcesz tylko sprawdzić ustawienie rozrządu to musisz zdjąć tłumik szmerów ssania (taka plastikowa puszka na dolocie)za nim w głowicy zobaczysz dwie czarne gumowane zaślepki. Trzeba je wydłubać cienkim śrubokrętem. Delikatnie żeby nie zdeformować. Za zaślepkami zobaczysz końcówki wałków rozrządu. Obydwa mają szerokie szczeliny nacięte na wałkach niesymetrycznie. Teraz podnosisz z lewej strony samochód żebyś mógł kręcić kołem. Wrzucasz piątkę i kręcisz zawsze do przodu do momentu kiedy szczeliny ustawią się poziomo. Szczeliny muszą się pokrywać, czyli stać w jednej linii i muszą być poniżej górnej krawędzi głowicy, jak na rys 3. U mnie przy żle ustawionym rozrządzie lewy wałek (zawory ssące) był przesunięty jak na rys 3 w kierunku odwrotnym do kierunku wskazówek zegara. Zawory ssące otwierały się za szybko co dawało efekt nierównej pracy na wolnych obrotach. To przesunięcie jest niewielkie i na pierwszy rzut oka w ciemnym garażu może się wydawać że jest dobrze. Dlatego warto wykonać sobie choćby prowizoryczny przyżąd z blachy którym sprawdzimy czy szczeliny są równoległe. Fabryczne przyrządy do blokowania rozrządu wyglądają jak na zdęciu. a wkłada się go w szczeliny jak na rys 2. Kosztują kilka stówek więc nie opłaca się kupować. Warto też zrobić trzpień blokujący wał korbowy. Po wykręceniu odpowiedniej śruby po prawaj stronie od bagnetu oleju (klucz thorx wewnętrzny , ale daje się też odkręcić kluczem nasadowym) wkręcamy ten trzpień w blok silnika przed momentem ustawienia rozrządu we właściwej pozycji i dalej kręcąc kołem opieramy wał o wkręcony w blok trzpień. Wtedy mamy pewność że wał korbowy ustawiony jest w GMP pierwszego cylindra. Ten trzpień bardzo łatwo wykonać z gwintowanego pręta 10 mm. Trzeba tylko zeszlifować część gwintu zostawiając ok 1 cm bo inaczej nie wkręcimy go do końca w blok. Długość trzpienia razem z zostawionym gwintem to 7cm. W moim wykonaniu trzpień na zdjęciu. Te nakrętki są oczywiście skontrowane tak żeby od nakrętki do końca było 7 cm. Wymieniając pasek rozrządu bez tych dodatkowych przyrządów ani rusz bo na kołach pasowych i bloku czy głowicy niema żadnych znaków. Ja przy wymianie naciąłem przecinaczkiem znaki na kołach wałków rozrządu i głowicy. Dzięki temu przy kolejnej wymianie odpada zabawa z wydłubywaniem zaślepek. Powodzenia.

post-2306-1182420357_thumb.jpg

post-2306-1182420357_thumb.png

post-1-1182420357_thumb.png

post-1-1182420358_thumb.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok a pamietasz jaki miales numer katalogowy swiec , tzn numer na pudelku? Czy to moze byl 26? Poniewaz u mnie w sklepie wg katalogu BKR6EZ ma 26 i inna swieca BKR6EKC tez ma 26 -a wlasnie takie maja w sklepie. Mowia ze to jest to samo, a wogole to jest dwuelektrodowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać to na pewno nie pamiętam.. ale moge zerknąc na pudełko :-D

Z góry pudełka mam numery 4619 i pod spodem model BKR6EZ

ewentualnie kod kreskowy 0 87295 14619 4 i wiecej numerów nie ma, może było coś jeszcze na świeczkach ale są juz wkręcone.

Ale w 99% jestem przekonany, że świece które wkręcałem były jednoelektrodowe.

 

Włąśnie rozmawiam z kumplem (pracuje w hurtowni części samochodowych - od niego brałem swoje). Swiece do naszego silnika cyt."numer katalogowy to BKR6EZ i może występować tzw. przez producenta Order no. który jest 4619" , cyt. "a 26 to tylko mogę się domyślać że chodzi o linie V-LINE 26 - i przeznaczenia mają do Fiata".

 

Mack, takiemu gostkowi ze sklepu zależy na pozbyciu sie tego czego akurat ma nadmiar na półce i doskonale wie że na większości nowych świec, mniej więcej tego typu co potrzeba, silnik przez jakiś czas pochodzi bez wiekszych problemów.

 

bargar, co do rozrządu to sprawdziłem wczoraj i jest ustawiony dobrze (modulo 1stopień) więc te drobne drgania na jałowym to niestety nie to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece BKR6EZ udalo mi sie w koncu dostac, po objechaniu kilku sklepow. W kazdym sklepie mowili ze mozna wkrecic te BKR6EKC. Szarpanie ustalo, aczkolwiek u mnie tez jest nie rowna praca silnika na biegu jalowym, ale wyczuwam to tylko na LPG. Silniczek krokowy juz kupilem nowy. Pojade na regulacje gazu i zobacze co bedzie. Przychodzi mi do glowy wyczyszczenie przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg katalogu świece do silnika 1.4 16V (K4J 714, K4J 750) to:

NGK BKR6ES V-LINE 28, NGK BKR5EK V-Line 23, NGK BKR6E BKR6ES V-Line 28, NGK BKR6EIX, NGK BKR5EK V-Line 23. Jeśli ktoś chce jeszcze świece innych producentóe to też mogę podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziolo, wg jakiego katalogu??

Wycinek z katalogu NGK:

Mégane / Classic Phase 2 4 1.4 55 04.1999 - ... E7J 626 0,8 BKR6ES

Mégane / Classic Phase 2 4 1.6 81 04.1999 - ... K4M 700, 701, 704, 706 0,9 BKR6EZ

Mégane / Classic Phase 2 4 1.6 66 04.1999 - ... K7M 704 0,8 BKR5EK

Mégane / Classic Phase 2 4 1.4 68 09.1999 - ... K4J 750 0,9 BKR6EZ

Mégane / Classic 4 1.6 66 10.1995 - 10.1998 K7M 702, 703, 720 0,8 BCPR5ES

Mégane / Classic 4 1.4 55 10.1995 - 03.1999 E7J 764 0,8 BCP5ES

Mégane / Classic 4 1.4 51 10.1995 - 03.1999 E7J 624 0,8 BCP5ES

Mégane / Classic 4 2.0 85 10.1995 - 03.1999 F3R 750, 751, 791, 796, 797, 798 0,9 BPR5ES

Mégane / Classic 4 2.0 110 10.1995 - 03.1999 F7R 710, 714 0,8 BKR6EK

Mégane / Classic 4 1.6 66 10.1998 - 04.1999 K7M 702, 703, 720 0,9 BKR5EZ

Mégane / Classic GPL 4 1.6 66 07.1997 - 04.1999 K7M 702 0,8 BKR5EK

Pytam z ciekawości bo ktoś kiedyś pisał na forum że do M I nie montuje sie V-line :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś kiedyś pisał na forum że do M I nie montuje sie V-line
głupstwo! Zamontować można wszystko. Tylko jaki będzie tego efekt? Ktoś wcześniej napisał że w internecie są błędy w katalogu NGK. Więc napisałem jakie świece podaje inny katalog. Nie producenta świec. Nie chcę mówić jaki bo nie chcę robić reklamy. Ale jest to katalog hurtowni ogólnopolskiej z częściami samochodowymi. Zły nie jest na pewno. Mi pokazał że z firmy BOSCH pasują mi te i te świece. Więc kupiłem te które pokazał i wszystko działa pięknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupstwo! Zamontować można wszystko. Tylko jaki będzie tego efekt?

To w takim razie napisz mi po co chcesz sprawdzać.

Masz przykład kolegi Mack'a któremu próbuja wcisnąć każde świece przegladając różne katalogi a uwierz mi producent świec wie do czego je produkuje i zdecydowanie wie to lepiej niz ktoś kto to kopiuje do swojego katalogu.

Błędy w katalogach są, ale w tym katalogu masz lokalne błedy wynikające z błędu człowieka.

 

Dużo łatwiej mi jest zrozumieć zdanie kolegi Danielossss'a który poleca świece EYQUEM RFN58LZ bo on je kupił sprawdził i na razie jest z nich zadowolony a Ty polecasz każde świece..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wcześniej napisali że ktoś im wg katalogu dopasował świece NGK V-Line 26 które są do Fiata. Ja wypisałem świece do Renówki gdzie nie ma V-Line 26. Jedyne co mogę polecić w tej chwili to świece BOSCH SUPER PLUS WR8D+ do silnika F3R 750. Kupiłem takie i jestem bardzo zadowolony. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg katalogu na stronie NGK klikajac na szczegoly, swiece V-Line do silnikow M I tez wystepuja, a wogole przewaznie sa to V-Line. Sprawdzilem megane I i megane phase 2 , tylko BKR6EZ i BKR5EZ nie sa V-Line. Pamietam ze w sklepie w katalogu NGK z 2006 roku swiece BKR6EZ byly oznaczone numerem 26. Natomiast w innym sklepie pytajac sie o te swiece, wg katalogu z 2004 r. wogole nie byly przypisane do zadnej meganki,a pasowalyby BKR6E. Wiec co katalog inaczej. Doszedlem do wniosku ze bede sie trzymal katalogu na stronie internetowej NGK: www.ngkntk.pl

 

 

 

Po wymianie swiec (na BKR6EZ) i przejechaniu okolo 300 km, auto nie szarpie, ma nawet lepsze przyspieszenie i wogole sama przyjemnosc z jazdy :) :-D

-- poprzednie swiece ktore mi sprzedali (sam nie sprawdzalem jakie musza byc) byly BCP5ES - pasuja -ale do silnika 1.4 8V 75KM. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

mam pytanko.silnik 1.4 16v megane 1999r.

u mnie obroty faluja na biegu jałowym ale nie znacznie.tzn.utrzymuja sie na 750 i co chwile spadaj tak na 700 i znow podnasza sie na 750.i tak caly czas.czy to jest normalne czy cos moze byc nie tak.

a jak jest Was?

a i jeszcze jedno.jak sie przysluchalem silniczkowi krokowemu to slychac w nim jakkby cos w nim latalo.albo brzeczalo.czy tak ma byc?

dziekuje za odp.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisane przez Ciebie falowanie jest niestety przypadłością tych silników. Było o tym we wcześniejszych wypowiedziach.

W silniczku nie ma "latających" części. Podczas swojej przwidłowej pracy wydaje niezbyt głośne buczenie. Przy włączonym silniku raczej nie da rady tego usłyszeć.

Być może krótkie korekty pozycjonowania tłoczka sprawiają wrażenie pobrzękiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!