Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ chłodzenia / nagrzewnica / LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Sprawa dotyczy Megane I, r. 1996 z instalacją gazową.

 

Krótko mówiąc siadło ogrzewanie. Za informacjami uzyskanymi z forum przepłukałem nagrzewnicę, do zbiornika dolałem wody i ogrzewanie zaczęło działać. Jednak od tego momentu dopiero po ok. 4 km samochód przełącza się na gaz (normalnie 1 km). Spowodowane może być to zmianą temperatury otoczenia, ale czy aż tak bardzo? Dzisiaj po otwarciu maski słychać było bulgotanie wody. Na forum znalazłem, że należy odpowietrzyć układ. Czy logiczne jest myślenie, że zapowietrzony układ wolniej się grzej, co prowadzi z kolei do wolniejszego ogrzania gazu i przełączenia z PB na LPG?

 

Dodam, że właśnie wróciłem z oględzin i bez problemu dolałem 1,5 litra wody, więc to najprawdopodoniej było przyczyną bulgotania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że właśnie wróciłem z oględzin i bez problemu dolałem 1,5 litra wody, więc to najprawdopodoniej było przyczyną bulgotania...

Ta ilość dolanej wody (od płukania nagrzewnicy) wskazywałaby na nieszczelny układ i prawdopodobnie na nowo zapowietrzył się układ. Nie wiem jak w megance z 96r, ale w mojej z 99r (1.4 16V) bez odpowietrzenia układ nie chciał ruszyć. U mnie do odpowietrzenia (wg instrukcji) jest śrubka na klucz 10 na króćcu wyprowadzającym płyn na chłodnicę (1/3 średnicy od góry - piszę z pamięci). Po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury (ja to robiłem na wolnych obrotach) należy wykręcić tą śrubkę do tego stopnia aż wypłynie płyn (ze względu na gorący płyn najlepiej użyć klucza nasadowego) i ponownie ją zakręcić. Przegazować silnik i sprawdzić czy obieg ruszył. Jeżeli nie to operację powtórzyć. U mnie ruszył po trzecim razie. Trzeba również sprawdzić gdzie ten płyn znika - nieszczelność układu, wyrzucanie płynu przez korek na zbiorniku wyrównaczym - może być spowodowane słabym obiegiem płynu doprowadzającym go do wrzenia lub dostawaniem gazu lub spalin do układu (bulgotanie). Co pokazuje wskaźnik temperatury w przypadku wrzenia płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... Po płukaniu nagrzewnicy dolałem wody na maxa, ale na sucho - tzn. bez włączania silnika. Weszła wtedy minimalna ilość wody. Po jeździe płyn się po rozlewał po różnych elementach i było go za mało. Teraz po dwukrotnym dolaniu wody po 1,5l jest ok, szybko przełącza się na gaz. Przyczyną był więc brak płynu a nie zapowietrzenie. Śruba do odpowietrzania na nagrzewnicy delikatnie mówiąc się nie trzyma, tak jakby wyrobił się gwint. Orientuje się ktoś czy można taką śrubkę zakupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!