Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie, jęczenie w czasie skręcania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U mnie słychać coś jkaby mechanicznego. Objawią się to tylko na jendym skręcie w prawo ostro o 180° w góre. Prędkość max. 20 km/h. Innym samochode też było w tym samym miejscu. Czy to coś z wahaczmi, siletnblokami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wycie słychać tylko podczas ruszania na skręconych kołach - podczas jazdy na wprost już tego nie słychać. Jak zdejmę nogę z gazu podczas skrętu to dźwięk zanika.

 

To chyba coś innego niż w moim przypadku. U mnie jest najgłośniej właśnie przy zdejmowaniu nogi z gazu - podczas gwałtownego hamowania silnikiem albo podczas zmiany biegów (schodzenie silnika z obrotów po odpuszczeniu gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć - witam ponownie.

Już po świętach i po moim kłopocie. Właśnie przerzuciłem moje zimówki na alufelgi (15x6J ET 43 - od megane I – pasowały, ale między zaciskami i płaskimi ciężarkami tylko kilka mm luzu) i hałas jak ręką odjął. Chyba to na razie jedyne wyjście na pozbycie się problemu - polecam pozostałym przejście na metale lekkie. Felgi kupiłem niedrogo za niewiele ponad sto Euro – to zdecydowanie korzystniejsza opcja niż zakup 16-tek zimowych i potem przekładanie co sezon

Będę obserwował rozwój sytuacji u pozostałych "trafionych".

To na razie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich.Zgłaszam się z tym samym problemem wyjących stalówek z oponami zimowymi.Identyczne objawy co u was te uuu uuu uuu już mnie wykańcza.Napiszcie czy coś się u was zmieniło z tym wyciem a może ktoś wpadł na jakiś trop odnośnie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje wycie pojawiło się jakieś 3 tyg temu na alusach 17 opony zimowe....wuje uuuu a przy skręcie prawo cisza..... chyba u mnie będzie to łożysko. A skoro tak to czy Megi łożyska w kołach są razem z piastami ? Jakie koszty mnie czekają w związku z wymianą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update wiosenny: po założeniu alusów wszystkie hałasy zanikły jak co roku (gwoli ścisłości: hałas pozostał, ale jest praktycznie niesłyszalny - trzeba wiedzieć, w co się wsłuchać, żeby w ogóle cokolwiek usłyszeć). Czyli od trzech lat to samo - kolejny update późną jesienią <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sartek u mnie podobnie. Zimą mam felgi stalowe 15" i wyło na zakrętach jak dodawałem gazu. Efekt pojawił się około 5tyś. od wymiany kół.

W sobotę wymieniałem na letnie 17" i jest cisza. Nic nie słychac. Nie ma drgań i dziwnych dźwięków.

Ja i mechanicy nie maja pomysłu co to może byc. Nie ma luzów w zawieszeniu. Skrzynia ok. Paski i osprzęt ok. Geometria ok. Temat zostawiam sobie na listopad: )

Jedyne co mi przyszło do głowy to, że felga stalowa ma nieco inne podparcie - bliżej tarczy hamulcowej i jej nacisk jest na mniejszej powierzchni styku z gniazdem. Felga aluminiowa ma szersze podparcie o kilka mm. Mogło by to miec jakieś znaczenie, tyle że stopnie swobody felgi są ograniczone przez śruby. Może jesienią do stalówek dorobie jakieś pierścienie dystansowe (3-5mm) i zrobię próby.

Narazie delektuje się ciszą<ok>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! ja mam natomiast taki problem ze podczas jazdy na wprost jak i w momencie skrętu w lewo słychać tak jak wcześniej napisaliście taki furgot jak by wyząbkowaną oponę no i wycie. myślałem ze to łożysko lewe ale to nie ono bo wymieniłem i nie pomogło. Nie ma różnicy czy na biegu czy na luzie wyje tak samo. Zaznaczam również ze czytałem ten temat dokładnie opony letnie i zimowe nie robią różnicy ani felgi bo mam alu na lato i stal na zimę. Co to może być? Łożysko w lewym kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja zdecydowanie odrzucam teorię alusy/stalówki.

jeżeli są jakieś dziwne dźwięki od tego, to tylko mogłoby się to ujawnić przy wysokich prędkościach, szum/świst powietrza.

 

u mnie było takie buuuuuuu przy ruszaniu ostro w lewo/prawo, np. wyjeżdżając z parkingu, dość mocno wciskając gaz. na stalówkach częściej wprawdzie to słyszałem, ale to może kwestia przypadku. od 2 miesięcy jeżdżę na alusach, też 15" - rozmiar opon identyczny, fabryczny 195/65/15, tyle, ze mniejsze ET. i dziś też przy takim ruszaniu miałem to buuuuczenie. w moim przypadku bym raczej stwierdził, ze to coś z mechanizmu różnicowego, kwestia innej prędkości obrotowej koła przy ostrym skręcie chyba. ale dociera wyraźnie od strony koła po wewnrznej zakrętu i raczej od prawej strony. wprawdzie mam do wymiany przeguby (półosie?) bo terkoce przy wyrównywaniu skrętu po ruszaniu, ale to buuuczenie zauważyłem chyba wcześniej niż terkotanie. czas na większe wydatki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!