Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie, jęczenie w czasie skręcania


Rekomendowane odpowiedzi

Gozmarek,

 

Właśnie jestem po wymianie kopletu alu z letnimi oponami na stalówki z zimowymi. Wymiana kół "przywróciła" efekty dźwiękowe. Mam silne wrażenie, że jest nawet głośniej niż w ubiegłym roku. Ciekawe jak u innych Kolegów ? Który z Was nadal zmaga się z tym "zjawiskiem" ?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie podobnie problem powrócił.

Zimówki plus stalowe felgi 15" = buczenie na skręcie(najbardziej w lewo i tylko jak dodaje gazu)

Letnie plus aluminiowe felgi 17" = absolutna cisza

Nikt nie potrafi mi pomóc. Jeśli ktoś sobie z tym poradził lub ma nowe pomysły proszę o poradę.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Dolacze sie do tematu bo nie chce nie potrzebnie nowego zakladac. Znowu mi chyba zaczyna lozysku z tylu jeczec i nic w tym by dziwnego nie bylo gdyby to juz nie 3 lozysko w tym roku!!!! Mam megane cc 2004 i zalozone sportowe sprezyny. Czy myslicie ze to one mi tak psuja lozyska?? Czy moze wina opon? Nie moge przeciez co chwila wymieniac lozysk bo strasznie drogie tutaj na Wyspach bo cale z tarcza plus wymiana oczywicie. Pierwszy raz jak wymienilem lozysko to poszlo po 2 miesiacha znowu. Wymienilem opony i ustawilem zbieznaosc i bylo ok przez jakies 8 miesiecy ale powolutku cos tam slysze znowu buczy. Pomocy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mialem to samo, trudne do zlokalizowania ocieranie podczas skrecania w lewo, raz bylo slychać potem lżej lub wogóle znikało... i znów sie pojawiało. Na podnosniku zupełna cisza. Po wymianie paska klinowego zaczelo coraz glosniej rzęzić!!! Okazało sie ze to blaszka -oslonka ktora znajduje sie pod nadkolem, jest dosyć cienka i znajduje sie bardzo blisko kola pasowego, - a jak wiadomo autko nie jest 100% sztywne, zawsze karoseria pracuje. Podczas skrecania ta blaszka ociera sie o koło pasowe. Naprawa - wystarczy nawet bez sciagania koła , odchylić nadkole wsadzić srubkret i podgiąć. A ja ponad rok szukalem co tak szura... Przy okazji może ktoś wie jak odróżnić czy poszlo łożysko na klimie czy na arternatorze? Po zdjeciu paska cisza nic nie wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

u mnie również występuje tzw. wycie (uuu) z tym, że występuje to w określonych warunkach:

1. Gdy temperatura jest poniżej 0 to wówczas dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu km, gdy temp. powyżej 0 to wówczas wcześniej.

2. Dzieje się to przy skręceniu kół - w lewo wyje prawe, w prawo wyje lewe (to słabiej).

3. Oprócz tzw. wycia nic po za tym się nie dzieje, żadnych trzasków zgrzytów przy gwałtownym ruszaniu nawet na skręconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołączam się do reanimacji tematu. Jeżdżę moją Megi II (1.6, 16V z 2004 r.) już 4 lata, od kilku miesięcy przy skręcie w prawo - nie za każdym, razem słyszę huczenie, takie krótkie "huuuuu huuuu" <piwko> jakby od lewego koła szło. Jeżdżę cały czas na stalówkach i dotychczas było ok. Może to łożysko się kończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie nadal wyje : UUUUUUUUU juz od 2009 niezmiennie, ale tylko na stalowych felgach i oponach zimowych, na letnich alusach : jak ręką odiął "grobowa cisza" - to chyba jakaś czarna magia <czerwona>

 

Dodano: 04 gru 2013 - 23:09

No i stalowe felgi z zimówkami założone - niestety wszystkie koszmary powróciły - jak co roku : rzężenie, jęczenie, wycie, a na letnich alusach błoga cisza... czary?? z kuzynem podglądaliśmy i napewno jest do wymiany drążek kierowniczy prawy i łozysko podpory półosi (luz), ale chyba to rzężenie, jęczenie UuuUuu pochodzi chyba ze skrzyni (może jest jakieś łożysko przegubu wewnętrznego?), udało się komuś to wyeliminować, może Megi nie lubi stalowych felg?

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie problem pojawił się jakieś 8 miesięcy temu. W kwietniu był przegla rejestracyjny który nic nie wykazał. Wszycy wmawiali mi, że mam urojenia słuchowe i mam sobie dać głośniej radio. Przed wakacjami wymieniłem klocki i tarcze bo kwalifikowały się do wymiany i myślałem, że one są przyczyną buczenia. Niestety efekt dzwiękowe się nie zminiły. Uparłem się znaleźć przyczynę i dzisiaj znów zajrzałem do znajomego mechanika. Nastawiliśmy się na łożyska. Auto na lewarek ( prawa strona i gaz) --- cisza, lewa na lewarek i gaz --- autam tak zaczeło telepać, że się nie dało siedzieć w środku. Koło skakało i miało takie bicie, że aż miło. Ręczne kręcenie kołem ujawniło delikatnie cyknięcię co pełen obrót?? Co ciekawe jak autem się jedzie normalnie po drodze nie ma żadnego bicia, ściągania ani żadnych innych niepożądanych działań... prócz buczeniu przy dohamowywaniu.

 

jutro napiszę jak skończyła się przygoda - mam nadzieję, że wyeliminuję buczenie

 

28-08

jestem po wymianie przegubu wewnętrznego z półosią i cud - cisz w aucie prócz normalnych odgłosów toczenia i hamowania błoga cisza :D

 

w przegubie pękła jakaś blaszka i wyleciała sprężyna grubości palca długości ok 5 cm.

reasumująć proponuję wszystkim którzy borykają się z problemem zrobić tak jak mój mechanior. na kołach nigdy nie wyszła by ustka przegubu

Edytowane przez ZAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam! Też to mam!

Jestem w posiadaniu Mergane II z 2007r grand tour po lifcie. Zakupiłem ją końcem grudnia 2014 , przebieg 185k, jeszcze na alusach 17. Jazda testowa i wszystko bajka. Dostałem pakiet dodatkowych kół stalowych 16 z oponami zimowymi i któregoś tam stycznia przyszedł czas kiedy to mimo łagodnej zimy postanowiłem je założyć. Nie wiem sam kiedy to wycie: uuu uuu uuu przykuło moją uwagę i to zaóważyłem zauważyłem, lecz jest to strasznie denerwujące i irytujące. U mnie jest tak że nie wyje jak kręcę kierownicą na postoju(zupełna cisza),czyli nic z układem kierowniczym! nie wyje jak są ujemne temperatury, jak sie zrobi cieplej na plus około południa to wyje w obie strony (w lewo bardziej słyszalne)zwłaszcza przy małych prędkościach (ruszanie z prkingu, zawracanie, ostry zakret 90st). Wycie ma na pewno związek z toczeniem się kół po łuku. Żona oczywiście niczego nie słyszy... a ja forum i coś musi być nie tak?, a tu taka niespodzianka. Wydaje mi się że to coś ze skrzynią, lub jak pisał kolega mechanizmem różnicowym,(wycie dobiega jakby ze środka) lecz jaki wpływ mają na nia felgi?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!