Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie, jęczenie w czasie skręcania


Rekomendowane odpowiedzi

1,9DCI,

Jak w temacie od jakiegoś czasu pojawiło się wycie (jęczenie, taki Uuu, Uuu) w czasie wchodzenia w ostre zakręty (w szczególnie przy skręcie w lewo, w prawo mniej wyło), dzieje się to przy jeździe na biegu, na luzie nie słychać pojękiwania.

Wybrałem się do mechanika i wstępna diagnoza luz łożyska podpory półosi (jego zdaniem ten luz może powodować te jęki, koleś pracuje w serwisie reno).

Koszt łożyska 30,00zł, tylko że robocizna powiedział mi 110zł (rzeczywiście tyle będzie roboty żeby to łożysko wymienić??)

Druga kwestia jak On poruszał ręką tym łożyskiem, to jak pojechałem do domu to na razie nic nie wyje, ale jak radzicie lepiej wymienić no nie??

Ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łożyska się nie wypowiem, poczytaj na ten temat na forum.

Co do robocizny? Hm! Może dużo, może mało. Trochę roboty z tym jest. Może nie jest to bardzo skomplikowane ale trzeba mieć odpowiednie ściągacze i prasę. Zapytaj mechanika czy ma dostęp do prasy, Niektórzy nabijają łożyska waląc w w nie przez kawałek drewnianego klocka. Niby nabili, ale w taki sposób zamontowane łożysko zwykle długo nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mechanik nazwał tak łożysko, które znajduje się na półosi, w piaście koła?

Bo raczej nie ma tam innych łożysk, oprócz tych w układzie różnicowym. Jednak w obu przypadkach, trzeba z zdemontować piastę koła. A żeby ją wyjąć trzeba zdemontować;

zacisk hamulca, tarczę hamulcową, zdjąć przegub z drążka kierowniczego, zdjąć przegub z wahacza, w Twoim przypadku pewnie też odkręcić łącznik stabilizatora i odkręcić od amortyzatora, ale pewnie bez odkręcania górnego mocowania amortyzatora, a właściwie całego McPersona się nie obejdzie. Dopiero wtedy można zdjąć piastę, oczywiście wcześniej trzeba ją zsunąć z półosi, to tego właśnie przydałby się odpowiedni ściągacz. Dalej rozbiera się już poza samochodem. Oczywiście Twój mechanik pewnie ma jakieś doświadczenie i może będzie mniej rozbierania, ale mniej więcej tak się ten element demontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, u mnie w dCi prawa półoś jest podwieszona bo jest dłuższa od lewej. Wymiana tego łożyska nie powinna sprawić problemu, o ile dobrze pamiętam to trzyma je seger. Wyjąć półoś udało mi się bez demontażu McPersona, tylko trzeba było odciągnąć piastę po odkręceniu sworznia wahacza. Wahacz na dół, piasta z amorem na bok, odkręcić podporę półosi (klucz 13 lub 17) i wyciągasz półoś. Najlepiej jak są dwie osoby bo tam jest trochę ciasno, ale sam dałem radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o dokładna nazwa to łożysko podpory półosi (koszt 30,00zl w sklepie) które znajduje się tylko i wyłącznie z prawej strony (jak mechanik tam szarpał to było słychać jak stuka, ma dosyć duży luz, mechanik powiedział że jest trochę pracy nad tym, bo musi zdemontować amortyzator itp

meganecoupe02 czyli te 100zł za robotę to za dużo??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertokot25, trudno mi powiedzieć czy to dużo bo większość usterek naprawiam sam i nie mam odniesienia co do cen w warsztatach. Jakby nie patrzeć trochę roboty jest, i nie jest to standardowa naprawa jak wymiana klocków dlatego można się spodziewać że półoś nie będzie chciała zejść z frezu itp.

Myślę, że cena nie jest aż taka wysoka, biorąc pod uwagę fakt, że np. wymiana klocków kosztuje 50 zł.

Jak masz kanał w garażu, trochę pojęcia o mechanice i kogoś do pomocy to zrobisz to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 te objawy co opisałem powyżej to raczej będzie to łożysko no nie

Jeżeli jest luz to może być, jednoznacznie Ci nie odpowiem bo u mnie jeszcze nie siadło ;-)

 

Na upartego zrobisz to na leżąco, tylko auto trzeba wyżej podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rzeczywiście jest tam podpora z łożyskiem nawet u mnie, :-?

Ale i tak trochę trzeba się natrudzić żeby się tam dostać.

Mechanicy mają swoje sposoby ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem.

Słychać z przodu, chyba z prawej strony, wycie (uuu ... uuu ... ) pulsujące (jak odgłos wyząbkowanej opony) przy ruszaniu, jeździe z małymi i średnimi prędkościami (napęd) i hamowaniu silnikiem - o częstotliwości związanej z prędkością jazdy. Nie jest to jednak opona gdyż przy jeździe na luzie - cisza (dla pewności zmieniałem opony i było to samo). Łożyska kół raczej też wykluczone, bo nie huczy przy wyższych prędkościach i nie ma różnicy przy zakrętach, no i słychać to od prędkości zerowej. Nie ma znaczenie czy są dziury czy nie. Przy wyższych prędkościach hałas zlewa się z szumami powietrza, ogumienia, silnika itd. i nie jest specjalnie rozróżnialny. Nie ma też charakterystycznego stukania przegubów przy skręconych kołach. Silnik pracuje raczej poprawnie, nic nie szarpie przy gaszeniu i zapalaniu silnika itd., chociaż ostatnio jak jest zimny to czuję czasem większe niż dotychczas wibracje w kabinie, ale nie zawsze - na jednych światłach tak, na innych już nie. Żadne typowe objawy. Mechanicy podejrzewali łożysko podpory prawej półosi (30+100 zł robocizna) - ale wymiana nic nie dała. Intensywność tego zjawiska i głośność powoli i ciągle się nasila. Początkowo wystarczyło podgłośnić radyjko - teraz słychać zawsze. Podczas kręcenia kołami ręką lub silnikiem na podnośniku nic nie słychać, ani widać, ani czuć. Mechanicy (od lat sprawdzeni osobiście fachowcy od Renault), aby nie wpędzać mnie w niepotrzebne koszty wymiany wszystkiego po kolei aż do skutku, proponują jeździć dalej i czekać aż będzie wyraźnie widać i słychać (ew. się rozwalać) - wtedy będzie wiadomo, co. Tylko, że ja jeżdżę za granicę !!!. Help !!! Hilfe !!! Co to jest ??? To może być jakaś duperela za parę złotych albo np. dyferencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gozmarek, z tego co napisałeś wynika, że problem jest gdzieś głębiej niż łożyska kół, czy półosie. Tym bardziej, że na luzie jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać z przodu, chyba z prawej strony, wycie (uuu ... uuu ... ) pulsujące
Mam dokładnie to samo. Uaktywnia się tylko przy większym skręcie np. 90st na skrzyzowaniu. Normalnie jak śpiew syreny ;-) To raczej nie ma związku z łożyskiem ani oponą. Nie wiem jednak co powoduje ten dźwięk. Wszystko wsazuje na te łożysko podpowy połosi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byście spojrzeli na pasek akcesorii i rolki na nim?

Przypomina mi to objawy jakie miałem, nie było to związane z prędkością jazdy ale z obrotami silnika i było słyszalne tylko jak auto było w ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!