Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, jutro się przekonamy, chociaż roboty będzie dużo, gdyż prawidłowo działają tylko tylna prawa i przednia lewa, więc będę musiał rozebrać wszystkie boczki i moduły. Jeszcze pytanko, jest może u nas na forum jakiś tutorial DIY dla M2 CC tej naprawy? Napewno zaoszczędziłoby mi to masę nerwów i połamanych plastików :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konkretnie na forum dla CC i do wszystkich szyb. Są opisy trochę do CC trochę do HB itd, chociaż wszystkie są podobne. W dziale download masz instrukcje serwisowe do megane II. Tutaj znajdziesz jak się dostać do modułów: Mój odnośnik. Jak czegoś nie będzie szukaj w instrukcji od zwykłych wersji. Tapicerka przednich drzwi ściąga się tak samo jak w HB czy kombi (opisu jak to zrobić na forum jest dużo). Natomiast do ściągnięcia tylnych boczków w CC, musisz otworzyć dach (wszystko znajdziesz w instrukcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw dla pewności jeszcze raz przyuczył bym szyby (czyli ponad 10s przytrzymujesz przycisk podnoszenia tej szyby na panelu kierowcy). Czy robiłeś coś z tymi drzwiami? Jeżeli to nie pomogło to do wymiany moduł sterownika silnika szyby (ten o którym wielokrotnie jest mowa w postach powyżej).

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Renault Megane II 3D.

padł mi moduł sterowania szybą kierowcy, a zaraz po tym coś 'przeskoczyło' w drzwiach pasażera. Moduł wysłany do Electric Cars, został naprawiony i szyba kierowcy działa prawidłowo. Jednak szyba pasażera zjeżdża, ale juz nie podnosi się do góry. Jeżeli pomogę ręką i uniosę szybę - ta się podnosi. Wygląda jakby silnik nie miał 'siły' jej podnieść. Słychać jak silnik pracuje w momencie wciśnięcia przycisku. Linki napięte, wydają się być na swoim miejscu. Ktoś ma pomysł co mogło pójść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem taki, że przez dłuższy czas nie działała mi tylna szyba od strony kierowcy, kiedy pewnego razu otworzyłem auto szyba samoczynnie się otworzyła na maxa, niestety w żaden sposób nie mogę jej zamknąć. Rozebrałem tapicerkę i mechanicznie niby wszystko jest ok, jak popróbowałem kilka razy z pilota domknęła mi ale tylko kawałek. Czy da się jakoś awaryjnie ją zamknąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja domykalem awaryjnie w sposób taki ze odpinasz + z aku i znow podpinasz. Pozniej domykasz szyby z pilota. Podnosi się o te kilka cm i znow odpinasz aku. I tak powtarzasz krok z odpieciem aku do całkowitego zamknięcia szyby. U mnie w ten sposób została całkowicie zamknięta.

 

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do domknięcia szyby poradziłem sobie bez odłączania akumulatora. Za każdym razem jak chciałem domknąć szybę odpinałem z kostkę z modułu i szyba mi się zamykała co parę cm ale tylko z pilota a nie z przełącznika. Czy może to oznaczać że moduł jest sprawny a ten przełącznik jest uszkodzony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy tą wtyczkę da się jakoś rozebrać?

thumb_hosting_zdjec_1500486515__s-l225.jpg

Mam problem z działaniem modułu sterowania silnikiem podnoszenia szyb. Na 4-tym pinie tej wtyczki jest +12V i ruszając wiązką pomiędzy nią a złączem R4 nie ma żadnych problemów (cały czas stabilne +12V) ale wystarczy, że podepnę moduł, wtedy raz działa raz nie. Zauważyłem, że problem jest właśnie w momencie ruszenia tej wtyczki.

Nawet rozebrałem moduł, żeby sprawdzić czy nie ma zimnych lutów ale wszystkie ścieżki elegancko przewodzą.

Tak jeszcze z innej beczki - czy da się jakoś uruchomić moduł, np podpinając +12V na pin 4 i masę na 3 i w jakiś sposób wysterować pinem 1 lub 2 tak aby moduł zaskoczył i było słychać przełączenie przekaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tą wtyczkę da się jakoś rozebrać?

Próbowałem i poległem. Kupiłem używaną i dolutowałem przewody. Ale próbuj może Tobie się uda i wtedy napisz jak to zrobiłeś.

czy da się jakoś uruchomić moduł, np podpinając +12V na pin 4 i masę na 3 i w jakiś sposób wysterować pinem 1 lub 2

Na 3 i 4 pin podajesz 12V (nie pomyl biegunowości), a na pin 1 lub 2 "podajesz" masę. W zależności czy 1 czy 2 zewrzesz z masą to szyba jedzie w górę lub w dół. Jak to nie działa to najczęściej powodem tego jest zepsuty moduł - ale w twoim przypadku może być to wtyczka. U mnie w cabrio miałem całkowicie stopione piny 3 i 4. Pin nr 6 jest sterowany przez UCH określonym "jakimś" napięciem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozebrać tą wtyczkę trzeba najpierw wyciągnąć żółty plastik, po tym piny widać jak na dłoni. Każdy pin trzymany jest dwoma plastikowymi zatrzaskami. Potrzebny jest cienki płaski śrubokręt, chwila roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meganecoupe02: dzięki za info - spróbuję wyciągnąć ten żółty plastik. Rozumiem, że wystarczy go pociągnąć za pomocą kombinerek i wyjdzie? Nie ma tam żadnych zatrzasków które wcześniej trzeba wcisnąć? Znając życie zaraz coś wyłamię :D

 

@mireczek01: również dzięki za informacje. Nie wiem czy dobrze to opisałem ale chciałbym ten moduł podpiąć pod jakiś zasilacz w domu. Rozumiem, że +12V z zasilacza podaję na pin 4, minus z zasilacza na pin 3 i wtedy zwierając minus z zasilacza z pinem 1 lub 2 moduł powinien zaskoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Elektryczna szyba nie działa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!