Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

wszystko byłoby ok gdybym miał owy miernik i potrafił go obsługiwać. a nie da rady inaczej?? np. z podłączaniem jakiejś żarówki?? zaczyna mnie irytować megy gdyż ciągle pali mi się bezpiecznik od lewej pozycji. w dniu wyjazdu w góry nie miałem pozycji po raz trzeci od pół roku. przełożyłem bezpiecznik ze strony prawej na lewą i zdążyłem włączyć pozycję, jak strzeliło to ja pierdziu. akurat w dniu wyjazdu. więc zarzuciłem bezpieczniki zamiast 7,5 to 10A. no cóż jechać musiałem. jak wrócę z urlopu(gór) to podjadę do elektryka aby sprawę raz na dobrze zakończyć. a ta szyba dobrze że chociaż z zatwardzeniem i lekką pomocą ręki się otworzy mimo że chyba robię spięcie ale gdy dwa dni temu jechałem z panna w góry i było ok. 30 stopni w aucie bez klimy mimo że z szyberdachem ( z otwartym słońce glacę grzeje) to bez drugiej szyby to udręka

 

a zapomniałbym ostatnio tak 'po chłopsku' sprawdzałem kostki od przełączników wkładając postojówkę w5w i u kierowcy piny z jednej strony były jakby martwe, te odpowiadające za pasażera a u pasażera po połączeniu pinów już nie pamiętam których żarówka chyba słabiej świeciła. aczkolwiek jest powiedzenie: 'w dupie byłeś gówno widziałeś' i tak jest pewnie w moim przypadku:)

Edytowane przez megane007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji z dwiema szybami w sterowaniu szybą pasażera bierze udział przekaźnik zaznaczony na schemacie powyżej nr. 703. Sprawdź czy działa. Znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami w kabinie, pierwszy od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mu w jedną stronę działa to przekażnik dobry.Sprawdz żaróweczką tak jak ci pisałem A1 i do masy ma się zaświecić żarówka.póżniej tak samo z B2 i masa.(oczywiscie przy zapalonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem. jedyne połączone styki dzięki którym żarówka świeci to: A2iB2 a także A2iA3 reszta jakby była martwa(oczywiście przy zapalonym silniku)

sprawdziłem również te przekaźniki gdzie są nad bezpiecznikami. po zdjęciu regulacji poziomu świateł asr itd ukazały mi się dwie identyczne żółte kostki. obydwie wypiąłem a szyba kierowcy(bo tylko z nią sprawdziłem)i tak śmigała. moim zdaniem jakby to był ten przekaźnik to żadna by nie chodziła. I co teraz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik bierze udział tylko przy zasilaniu szyby pasażera. Dla szyby kierowcy zasilanie jest oddzielne, przekaźnik nie ma nic do niej. Ta szyba jest z modułem elektronicznym. Szyba pasażera jest bez modułu, nie ma impulsowego opuszczania i dlatego zastosowano ten przekaźnik. Jego rolą jest podanie napięcia do sterowania szybą pasażera dopiero po włączeniu zapłonu.

Ale jeżeli szyba chodzi chociaż w jedną stronę to przekaźnik odpada, tak jak wcześniej zauważył Nel.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego służy ten drugi identyczny przekaźnik. oby dwa są w żółtym kolorze

a najdziwniejsze jest to że po czyszczeniu tych styków/łączenia auta z drzwiami(albo po tym że ruszałem kablami) z opóźnionym zapłonem ale zaczęła szyba śmigać i to sterując z pozycji kierowcy i pasażera a później kupa. a gdy otworzyłem ją na zasadzie spięcia tzn. podłączyłem się pod zasilanie wychodzące z kostki od auta dotykając pinów w kostce od drzwi, zdążyłem ruszyć i sama się zamknęła

Edytowane przez megane007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli A1 i A2 nie świeciła żaróweczka to znaczy że winny jest przełącznik w drzwiach kierowcy.Nie zawsze jego styki działają .Drugi żółty przekaźnik jest od włączania prądu po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ok jest lipa w kostce drzwi. jeden kabel jakby był martwy ale nie wiem co robić dalej. zapomniałem zaznaczyć że jakiś czas temu byłem na szrocie i podłączałem identyczne przełączniki i u kierowcy i u pasażera ale nie pamiętam czy auto było odpalone.ó nie miałem jeszcze takiej wiedzy. ale pamiętam że także martwica była. gość mówił że jego przełączniki są ok z demontażu. ale no cóż jak wrócę do łodzi to podjadę jeszcze raz odpalę renię i podłączę ponownie przełączniki no chyba że tu w zakopcu coś znajdę albo idetyko car stanie obok mojego i ktoś mi pożyczy na chwilę przełącznik(pewnie mission impossible):D a pytanie mam co do bezpieczników(oporności) czy jeśli zamiast 7,5A wrzuciłem 10A na postoje bo mi się smażył jeden to nic się nie stanie?? czy aby furka nie zapłonie np. w czasie jazdy??

a te dwa przewody których brakuje w kostce od drzwi łączącej się z kostką od auta to mogą być przewody na czujnik temperatury?? pytam bo jeśli tak jest to na szrocie wyrwę czujnik z okablowaniem i zamontuję. zaznaczę że o te dwa przewody więcej jest w kostce od auta a gdy odpalę my car to na wyświetlaczu pojawia się na chwilę po lewej stronie taka gwiazdka jakby tam miała być temperaturka. pzdr for all

Edytowane przez megane007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij wtyczkę z przycisku kierowcy .Kawałkami przewodów połącz te trzy przewody co ci zaznaczyłem w kółeczku w kostce .Odpal silnik i przełącznikiem pasażera sprawdź czy szyba chodzi góra dół.Jeżeli będzie dobrze do wymiany przełącznik w drzwiach kierowcy .Kupując nowy przełącznik musisz zwrócić uwagę aby klawisz od szyby kierowcy miał dwa kliknięcia i w górę i w dół a klawisz od pasażera jedno w dół i jedno w górę.

post-3001-0-23892100-1342031723_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a można prościej?? przepraszam ale rysunek do mnie nie przemawia. on ma przedstawiać kostkę w którą wpina się przełączniki w drzwiach kierowcy?? powiedzmy tak, kostkę dzielimy na dwie części: jedna do przycisku szyby kierowcy, druga do przycisku szyby pasażera. w części dla pasażera mam albo 5 albo 3 styki dokładnie skapować się nie mogę spróbuję metodą prób i błędów. ogólnie tam także jest numeracja A-B 1-6. mam znów łączyć A1 z B2 i B1 z B2?? tam jest podobnie?? czy może wszystko razem czyli: A1+B1+B2??? ogólnie to wyczyściłem styki w przełącznikach u kierowcy może pomoże, trochę zaśniedziały. jak wcześniej wszystko czyściłem to na kilka godzin szyba ożyła. czytałem również że mogę mieć 'ZIMNE LUTY' w przełączniku kierowcy aczkolwiek nie wiem czy się w to bawić bo jeśli przełącznik jest dobry a ja go niechcący popsuje to będzie lipton:)

 

Dodano: 12 lip 2012 - 16:26

sprawdziłem. połączyłem trzy styki i szyba pasażera chodzi jak ta lala. faktycznie wina przełącznika kierowcy. mam pytanie. jakbym te trzy styki w przełączniku kierowcy połączył jakimś drucikiem i wpiął w kostkę aby jakoś sterować tą że szybą to nie zrobi się zwarcie?? ogólnie rozebrałem ten przełącznik na części w celu sprawdzenia zimnych lut i nic nie znalazłem, ale zauważyłem że zaśniedziało wszystko tzn styki łączące styki wpinane do kostki z płytką i sama miedziana płytka. później to złożę i wepnę i sprawdzę czy zaskoczy. pozdrawiam

Edytowane przez megane007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij te 3 przewody od szyby pasażera z kostki połącz je czymś owiń taśmą izolacyjną i będziesz mógł sterować szybą pasażera przyciskiem w drzwiach pasażera.Kostkę wepnij z powrotem żebyś mógł sterować szybą kierowcy.(zapisz sobie gdzie były przewody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a czy nie zrobię jakiegoś zwarcia w ten sposób?? po wyczyszczeniu złożyłem lekko przełącznik i zaczęło wszystko działać. gdy go złożyłem tak jak trzeba to się posrało ponownie. spróbuję go ponownie w miarę lekko złożyć i spiąć i jeżeli to nic nie da to zrobię tak jak mówisz, o ile spięcia w ten sposób nie zrobię. na dodatek jakiś frajer odbił mi auto drzwiami prawdopodobnie pod pensjonatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Elektryczna szyba nie działa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!