Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa spryskiwacza szyb Naprawa/MiniManual


Elmer

Rekomendowane odpowiedzi

Demontaż zderzaka opisywany jest wielokrotnie, od góry cztery spinki i jedna śruba na torx, cztery śrubki przy nadkolach, szarpnięcie do góry i odchylenie do przodu. mrarek nawet stworzył manual w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam. Poradnik bardzo przydatny ;-) U mnie niestety tył nie spryskuję, podejrzewam niedrożność rurki, pompkę założyłem nową. Gdzie ewentualnie mogło coś się zapchać i czy można czymś w ogóle to przepchać bądź przepłukać? Jest jakiś specyfik żeby udrożnić a nie uszkodzić rurki? Miał ktoś podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam i przedstawiam mini manual czyli jak zreanimować wadliwą pompę spryskiwaczy szyb :mrgreen: Może przyda się komuś w przyszłości.

Objawy:

Coraz słabszy natrysk na szybę przednią gdy mimo wszystko słychać pracującą pompę na domiar złego na tył leci wszystko normalnie.

( analogicznie opisana sytuacja może dotyczyć natrysku na tył)

Co sprawdzić ? : Rozłączać kolejno rurki prowadzące płyn na wtryskiwacze znajdujące się na masce. Przedmuchiwać w celu osunięcia różnych ciał obcych (błotko, kurz lub inne tego typu)

Dmuchając przewód w kierunku pompy nie powinno być słychać żadnych "syków" ( jeżeli są...... gdzieś jest dziurka...)

W moim wypadku tak było ale jak się okazało jej namierzenie było proste ale nie usunęło problemu.

Mając pewność ze rureczki są szczelne zabieramy się za majsterkowanie przy pompie.

Wszystko jest niby proste... ale komu chce sie zdejmować zderzak w warunkach polowych aby zobaczyć nasz piękny zbiorniczek (Rysunek nr 1.) ?

rysunek1.jpg

Ja Postanowiłem odkręcić połowę osłony pod silnikiem i dostać się dołem odchylając ową osłonę :P . Powiem szczerze kilka przekleństw poleciało ...ale czego nie robi się dla Reni aby miała czyste szyby ;)

Demontaż pompy spryskiwaczy: Czynność teoretycznie prosta ale praktycznie znowu napotykamy na opór. Mianowicie od pompy wychodzą dwa króćce (biały i czarny/ biały natrysk tylnej szyby/czarny,przedniej) O ile czarną rurkę od przedniej szyby zdejmuje sie bardzo łatwo (jest elastyczna) o tyle bezbarwną od tyły już jest ciężej wiec trzeba uważać aby jej nie "poharatać".

Odpięcie wtyczki elektrycznej jest już tylko formalnością :P

I prawie mamy nasza pompkę w dłoni no ale...no właśnie zawsze jakieś ale...

Ona dalej tkwi w zbiorniku wbita w niego niczym kranik w beczkę niemieckiego piwa :P hmmm przepraszam "wina" :P

Delikatnymi ruchami lewo/prawo , jednocześnie pociągając ... pompa zacznie się wysuwać aż dojdzie do samego końca. W tym momencie(jeżeli mieliście sporo płynu) otwieracie potok płynu do spryskiwaczy prawie centralnie na swoją twarz :P Jedni mogą lubić ten smak inni nie... Ja szczerze powiem ze nie było mi miło ;)

pompac.jpg

Mamy pompę w dłoni wiec idziemy z nią w ciepłe miejsce gdzie zajmiemy się jej umyciem i rozebraniem.

Z pompy wysuwamy(właściwie wywarzamy małym płaskim wkrętakiem) część z wcześniej wspomnianymi króćcami) króćce są ze sobą połączone... biały wchodzi w czarny ( po raz kolejny krętaczek idzie w ruch) biały się wysuwa a w nim ? tajemnicza baryłka z kawałkiem walcowatej gumki )

resizeof3.jpg

Niestety nie wiem co się stało z moją baryłką ale przestała się prawidłowo poruszać w tej komorze przez co obieg na szybę przednia był cały czas zamknięty. Dodam ze była czyściutka.

resizeof2c.jpg

Postanowiłem więc ze zmniejszę jej trochę objętość aby łatwiej było się jej poruszać.

Pilnikiem zmniejszyłem delikatnie jej średnice i trochę spiłowałem krawędzie gumy które jak było widać na były trochę odkształcone

resizeof4.jpg

( dodatkowo chyba guma trochę spuchła... może ze starości ??) złożyłem wszystko z powrotem i test na przedmuchiwanie pokazał ze drożność wróciła więc zamontowałem cześć króćcową do pompy i samą pompę do zbiornika. Uprzednio zalałem zbiornik 2-3 razy gorąca wodą (tak po 1l)( tylko nie wrzątek) w celu uzyskania pewności ze zbiornik jest czysty)

Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności niż gdy demontowaliśmy.

Przepraszam za jakość zdjęć ale robione były telefonem.

Może komuś pomoże ten tekst. Ja osobiście się ciesze że udało mi się usprawnić pompę samemu bo zapewne pierwszy lepszy warsztat powiedział by ze pompa nie działa i założą nową. :/ Naliczając na parę złotych.

Pozdrawiam Elmer

Witam

Odświeżam kotleta ale mam ten sam problem. Słabo działają z przodu a z tyłu w ogóle.

Czemu nie mogę zobaczyć tych zdjęć mimo iż jestem zalogowany? One bardzo by mi pomogły :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie mogę zobaczyć tych zdjęć mimo iż jestem zalogowany?

Bo były dodane z zewnętrznego źróda i najnormalniej w świecie wygasły.

Gdyby były na naszym serwerze to by były ;)

Napisz PW do autora to może uaktualni i zamieści nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak coś to mogę na dniach zrobić trochę zdjęć bo mam starą oryginalną pompkę (padła elektronika w środku bo nie działa), i pokażę co i jak (o ile ojciec jej nie wyrzucił;P). Taka rada, kupiłem na allegro zamiennik ale okazało się, że się zatyka ten tłoczek ale... cała pompka nie jest rozbieralna tak jak oryginał nie wiedzieć dlaczego (w miejscu tłoczka obudowa jest okrągła). Kupiłem która w miejscu tłoczka wygląda jak sześcian i już działa i jest rozbieralna ale nie ma potrzeby jej rozbierać. Także nie kupujcie byle czego chyba, że ja miałem pecha z tym zamiennikiem;) Całość można wymienić bez zdejmowania zderzaka tylko go odkręcając i lekko odchylając z lewej strony.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Witam

U mnie spryskiwacz działa osobno na przód i osobno na tył. Problem jest taki, że kiedy włączę przód to płyn długo nie leci ale kiedy zacznie to ciśnienie jest ok. Odczepiłem wężyki i siłą ludzki płuc "dmuchnąłem" w stronę zbiorniczka i usłyszałem jak powietrze wylatuje w zbiorniczku. Czy to normalne? Bo wychodzi na to, że płyn się cofa i pompka musi napełnić cały układ od nowa. Jeśli tak jest to co jest tego przyczynną? Czy to co wyżej opisane?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabuduj zaworek zwrotny za 5 zł i po problemie.

Najlepiej od razu 2 na obydwu wężykach i jak najbliżej pompki.

Dlaczego jak najbliżej znajdziesz opisane w moim temacie.

Link poniżej w podpisie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nówki, zakupione albo w sprzedaży wysyłkowej, albo w najbliższym sklepie z częściami samochodowymi.

Nie jest to produkt fabryczny dla Renaulta, bo fabrycznie takich zaworków nie wstawiają.

Ich dobudowanie znacznie przyspiesza pojawienie się płynu na szybach i nie pozwala by płyn pod wpływem grawitacji wrócił do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!