Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co jakiś czas zapala się kontrolka: ESP, ABS


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Połączono.

Megane II 1,9Dci, 2003r.

Witam, sprawa wygląda tak jakiś czas temu przekładałem tylną belkę ze względu na skrzywienie starej i wraz z nią poszły piasty, zaciski i czujniki ABS też od tej nowej używanej belki i od tego czasu zaczęły się problemy z zapalaniem się kontrolek serwis + ABS + ESP w czasie jazdy.. nie było znaczenia że jechało się po asfalcie bez wybojów czy po wertepach - serwis zapalał się kiedy chciał... po zgaszeniu silnika i ponownym odpalenie serwis gasł by ponownie załączyć się już w czasie jazdy... więc podejrzenie padło na czujniki ABS.. pojechałem do mechanika żeby przełożyć stare czujniki ABS od tej starej belki bo tam problemów żadnych z tym nie było... wyjęliśmy czujniki które dawały błędy i widać były że były mocno zabrudzone te główki, uchwyty gdzie trzyma się czujnik też są mocno skorodowane ale główki czujników trzymają się dobrze, więc myślimy że to na pewno wina czujników i założyliśmy te od poprzedniej belki i niestety wczoraj jadąc do Łodzi ponownie zapalił się serwis i kontrolki i napis na kompie DEFEKT ABS + ESP i już nie zgasły do końca trasy... jak wracałem tą samą trasą już się nie zapaliły... co dalej szukać? zdjąć zaciski i piasty i obejrzeć pierścienie magnetyczne ABS? może jest wykruszony lub pęknięty? ale chyba wtedy by zapalał serwis non-stop? czy po podłączeniu pod kompa nawet jak w danym momencie nie będzie się palić serwis to komp odczyta z pamięci o tych błędach ABS/ESP i wskaże którego koła to dotyczy? - nawet taki uniwersalny komputer?

 

pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uniwersalny to odczyta ale są poza klipem przynajmniej jeszcze 2 programy które to potrafią.

Ja do tego zakupiłem MAXI ECU i wielce to pomogło w lokalizacji problemów w czujnikami.

Oryginalny miał przetarty kabel i od wcześniejszego szukaniu na wariata zaczęły się problemy z pozostałymi.

Przypuszczam, że to jednak stare sprężyste blaszki w gniazdach czujników są problemem jaki masz u siebie. Tam jest bardzo mała tolerancja oddalenia czujnika od pierścienia magnetycznego. Chyba w granicach 1 mm.

Problemem też mogą być kiepskie styki na samych wtyczkach od czujników.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co najlepiej zdjąć piasty i obadać pierścienie i te gniazda czujników? główka czujnika nie może być zbyt daleko od pierścienia? ten pierścień jest wykonany z jakiegoś stalowego stopu? bo jeszcze mam dwie piasty luzem od innej belki, bo ta obecna jest już trzecia.. 1 skrzywiła się po kolizji i tak ogłądałem te pierścienie i chyba ciężko będzie to zdjąć one wyglądają jakby były zintegrowane z piastą? czy tylko tak mi się wydaje? da się je jakoś zdjąć i ewentualnie przełożyć, bo powiem że aktualne te piasty co mam założone mają grubość prawie jak nowe i jej chciałbym zostawić... a może da się też przełożyć same te uchwyty czujnika ABS na belce? bo ta stara/skrzywiona belka leży na razie u mechanika i jak podglądałem to ten uchwyt był w lepszym stanie - nieskorodowany niż w aktualnie zamontowanej belce...

 

Dodano: 05 lis 2014 - 11:50

w załączniku :

- Foto główek czujników (oczyszczone- były całe czarne), co myślałem że są popsute, mają takie jakby wżery na główkach ale jak patrzyłem te inne komplety (ten z drugiej belki co wsio było ok też miał wżery), a nic wcześniej się nie działo....

- Foto pierścieni z starych piast z 1 belki - mówicie że da je się zdjąć, żeby zrobić przekładkę na obecne piasty? trzeba to jakoś rozgrzać? użyć jakichś specjalnych ściągaczy? bo chyba ciężko będzie to zdjąć żeby ich nie uszkodzić?

 

Oraz czy uchwyty na belce trzymające główkę czujnika też można przełożyć? czy są tam na stałe zamocowane?

 

Dodano: 05 lis 2014 - 18:16

ktoś jeszcze coś podpowie?

post-19969-0-20414000-1415184297_thumb.jpg

post-19969-0-44081700-1415184326_thumb.jpg

post-19969-0-89371800-1415184348_thumb.jpg

post-19969-0-94245100-1415184460_thumb.jpg

post-19969-0-32975300-1415184472_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie słyszałem o tym by ktoś te pierścienie magnetyczne ściągał. O wymianie łożyska tak - ale nie o tych pierścieniach. Jeszcze widziałem wymianę tych starego typu (zębatek) w Scenicu I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

chyba jednak da się wymienić w razie potrzeby :

http://megane.com.pl/topic/23427-pierscien-abs/page__p__183730__hl__pier%C5%9Bcie%C5%84+abs__fromsearch__1#entry183730

 

Dodano: 10 lis 2014 - 18:17

To co jeszcze zauważyłem to że jak w czasie jazdy zapali się serwis + kontrolki ABS i ESP - do gasną dopiero gdy zgaszę auto i odpalę ponownie i ruszę z miejsca aż będzie słychać/czuć to charakterystyczne pykncie w podwoziu to wtedy gasną wszystkie serwisy ABS/ESP pozostaje jeszcze oblukać pierścienie ABS i jego mocowania. bo czujnik ina bank dobre bo przełożone ze starej belki gdzie ten problem nie występował... a może to być jeszcze coś innego? jakiś moduł/pompa ABS? a może po wymianie czujników powinienem odłączyć akumulator na kilka minut żeby poprzednie błędy się wykasowały?

 

Dodano: 25 lis 2014 - 13:35

Dziś podłączyłem u znajomego megankę pod komputer i pokazało 2 błędy : "Zadana prędkość koła lewego i prawego"... w czasie jazdy z prędkością 50km/h na komputerze pokazywało ponad 70km/h na każdym z kół tylnych, co sądzicie uszkodzone mocowania czujników i przez to nieprawidłowa odległość między nim a pierścieniem? Ewentualnie uszkodzone pierścienie?? Możliwe, że belka była od innego modelu meganki i są tam inne pierścienie lub uchwyty na czujnik? I ostanie pytanko czy te uchwyty na czujnik ABS są elementem, który można przełożyć z belki do belki? Czy są tam na stałe zamocowane?

 

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam, poszukuję uchwytów czujnika/główki ABS które znajdują się na tylne belce.. problem opisałem tutaj, bo to one chyba powodują te błędy a są mocno skorodowane... :

http://megane.com.pl/topic/18691-co-jakis-czas-zapala-sie-kontrolka-esp-abs/page__st__15

Zadzwoniłem dziś do serwisu i pan znalazł tylko takie coś odnośnie uchwytów ABS (20 zł sztuka i na zamówienie tylko) ale nie był pewny czy to jest na 100% to czego szukam : uchwyt podpory klapy i ich numery : 8200381147 i 8200179824

po numerach znajduje takie coś :

http://renault.epcdata.ru/megane2/15870/mechanical/pedali/abs/01014715/8/

Możliwe że to są dokładnie te uchwyty których szukam? ewentualnie spróbować palnikiem odgiąć uchwyty ze starej belki i przełożyć?

 

pzdr.

 

Dodano: 17 maj 2015 - 01:21

przełożyłem pierścienie magnetyczne ABS od starych piast i po problemie ;)

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!