Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co jakiś czas zapala się kontrolka: ESP, ABS


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Połączono.

Megane II 1,9Dci, 2003r.

Witam, sprawa wygląda tak jakiś czas temu przekładałem tylną belkę ze względu na skrzywienie starej i wraz z nią poszły piasty, zaciski i czujniki ABS też od tej nowej używanej belki i od tego czasu zaczęły się problemy z zapalaniem się kontrolek serwis + ABS + ESP w czasie jazdy.. nie było znaczenia że jechało się po asfalcie bez wybojów czy po wertepach - serwis zapalał się kiedy chciał... po zgaszeniu silnika i ponownym odpalenie serwis gasł by ponownie załączyć się już w czasie jazdy... więc podejrzenie padło na czujniki ABS.. pojechałem do mechanika żeby przełożyć stare czujniki ABS od tej starej belki bo tam problemów żadnych z tym nie było... wyjęliśmy czujniki które dawały błędy i widać były że były mocno zabrudzone te główki, uchwyty gdzie trzyma się czujnik też są mocno skorodowane ale główki czujników trzymają się dobrze, więc myślimy że to na pewno wina czujników i założyliśmy te od poprzedniej belki i niestety wczoraj jadąc do Łodzi ponownie zapalił się serwis i kontrolki i napis na kompie DEFEKT ABS + ESP i już nie zgasły do końca trasy... jak wracałem tą samą trasą już się nie zapaliły... co dalej szukać? zdjąć zaciski i piasty i obejrzeć pierścienie magnetyczne ABS? może jest wykruszony lub pęknięty? ale chyba wtedy by zapalał serwis non-stop? czy po podłączeniu pod kompa nawet jak w danym momencie nie będzie się palić serwis to komp odczyta z pamięci o tych błędach ABS/ESP i wskaże którego koła to dotyczy? - nawet taki uniwersalny komputer?

 

pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uniwersalny to odczyta ale są poza klipem przynajmniej jeszcze 2 programy które to potrafią.

Ja do tego zakupiłem MAXI ECU i wielce to pomogło w lokalizacji problemów w czujnikami.

Oryginalny miał przetarty kabel i od wcześniejszego szukaniu na wariata zaczęły się problemy z pozostałymi.

Przypuszczam, że to jednak stare sprężyste blaszki w gniazdach czujników są problemem jaki masz u siebie. Tam jest bardzo mała tolerancja oddalenia czujnika od pierścienia magnetycznego. Chyba w granicach 1 mm.

Problemem też mogą być kiepskie styki na samych wtyczkach od czujników.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co najlepiej zdjąć piasty i obadać pierścienie i te gniazda czujników? główka czujnika nie może być zbyt daleko od pierścienia? ten pierścień jest wykonany z jakiegoś stalowego stopu? bo jeszcze mam dwie piasty luzem od innej belki, bo ta obecna jest już trzecia.. 1 skrzywiła się po kolizji i tak ogłądałem te pierścienie i chyba ciężko będzie to zdjąć one wyglądają jakby były zintegrowane z piastą? czy tylko tak mi się wydaje? da się je jakoś zdjąć i ewentualnie przełożyć, bo powiem że aktualne te piasty co mam założone mają grubość prawie jak nowe i jej chciałbym zostawić... a może da się też przełożyć same te uchwyty czujnika ABS na belce? bo ta stara/skrzywiona belka leży na razie u mechanika i jak podglądałem to ten uchwyt był w lepszym stanie - nieskorodowany niż w aktualnie zamontowanej belce...

 

Dodano: 05 lis 2014 - 11:50

w załączniku :

- Foto główek czujników (oczyszczone- były całe czarne), co myślałem że są popsute, mają takie jakby wżery na główkach ale jak patrzyłem te inne komplety (ten z drugiej belki co wsio było ok też miał wżery), a nic wcześniej się nie działo....

- Foto pierścieni z starych piast z 1 belki - mówicie że da je się zdjąć, żeby zrobić przekładkę na obecne piasty? trzeba to jakoś rozgrzać? użyć jakichś specjalnych ściągaczy? bo chyba ciężko będzie to zdjąć żeby ich nie uszkodzić?

 

Oraz czy uchwyty na belce trzymające główkę czujnika też można przełożyć? czy są tam na stałe zamocowane?

 

Dodano: 05 lis 2014 - 18:16

ktoś jeszcze coś podpowie?

post-19969-0-20414000-1415184297_thumb.jpg

post-19969-0-44081700-1415184326_thumb.jpg

post-19969-0-89371800-1415184348_thumb.jpg

post-19969-0-94245100-1415184460_thumb.jpg

post-19969-0-32975300-1415184472_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie słyszałem o tym by ktoś te pierścienie magnetyczne ściągał. O wymianie łożyska tak - ale nie o tych pierścieniach. Jeszcze widziałem wymianę tych starego typu (zębatek) w Scenicu I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

chyba jednak da się wymienić w razie potrzeby :

http://megane.com.pl/topic/23427-pierscien-abs/page__p__183730__hl__pier%C5%9Bcie%C5%84+abs__fromsearch__1#entry183730

 

Dodano: 10 lis 2014 - 18:17

To co jeszcze zauważyłem to że jak w czasie jazdy zapali się serwis + kontrolki ABS i ESP - do gasną dopiero gdy zgaszę auto i odpalę ponownie i ruszę z miejsca aż będzie słychać/czuć to charakterystyczne pykncie w podwoziu to wtedy gasną wszystkie serwisy ABS/ESP pozostaje jeszcze oblukać pierścienie ABS i jego mocowania. bo czujnik ina bank dobre bo przełożone ze starej belki gdzie ten problem nie występował... a może to być jeszcze coś innego? jakiś moduł/pompa ABS? a może po wymianie czujników powinienem odłączyć akumulator na kilka minut żeby poprzednie błędy się wykasowały?

 

Dodano: 25 lis 2014 - 13:35

Dziś podłączyłem u znajomego megankę pod komputer i pokazało 2 błędy : "Zadana prędkość koła lewego i prawego"... w czasie jazdy z prędkością 50km/h na komputerze pokazywało ponad 70km/h na każdym z kół tylnych, co sądzicie uszkodzone mocowania czujników i przez to nieprawidłowa odległość między nim a pierścieniem? Ewentualnie uszkodzone pierścienie?? Możliwe, że belka była od innego modelu meganki i są tam inne pierścienie lub uchwyty na czujnik? I ostanie pytanko czy te uchwyty na czujnik ABS są elementem, który można przełożyć z belki do belki? Czy są tam na stałe zamocowane?

 

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam, poszukuję uchwytów czujnika/główki ABS które znajdują się na tylne belce.. problem opisałem tutaj, bo to one chyba powodują te błędy a są mocno skorodowane... :

http://megane.com.pl/topic/18691-co-jakis-czas-zapala-sie-kontrolka-esp-abs/page__st__15

Zadzwoniłem dziś do serwisu i pan znalazł tylko takie coś odnośnie uchwytów ABS (20 zł sztuka i na zamówienie tylko) ale nie był pewny czy to jest na 100% to czego szukam : uchwyt podpory klapy i ich numery : 8200381147 i 8200179824

po numerach znajduje takie coś :

http://renault.epcdata.ru/megane2/15870/mechanical/pedali/abs/01014715/8/

Możliwe że to są dokładnie te uchwyty których szukam? ewentualnie spróbować palnikiem odgiąć uchwyty ze starej belki i przełożyć?

 

pzdr.

 

Dodano: 17 maj 2015 - 01:21

przełożyłem pierścienie magnetyczne ABS od starych piast i po problemie ;)

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!