Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w schowku w podłodze po stronie kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki za chęć pomocy. Uwagi bardzo cenne. Ale sęk w tym, że wykładzina na podłodze jest od spodu foliowana i nie przepuszcza do środka wilgoci (całe szczęście). I pod nią jest zupełnie sucho. A niemożliwe, żeby w razie przecieku nie sączyła się woda pod spód. Gąbka przy pedałach jest też sucha z wierzchu i wewnątrz. Suchy całkowicie jest też od zewnątrz dywanik (mam welurowy). Więc to jest dla mnie niepojęte, że nigdzie nie ma śladów wlewającej się wody. A skoro wykładzina pod spodem jest sucha to mokra musi robić się od góry. Za pierwszym razem przeczyścili mi rurkę od klimatyzacji i dwa skrajne odpływy w podszybiu. Ale wg mnie one były drożne (sam zawsze myję samochód i widzę, że woda ma odpływ). Niby było dobrze. Nawet jechałem w ulewę i było sucho. Dwa dni po ulewie i całodziennym deszczu po powrocie do garażu macałem schowek i było sucho. A rano cały mokry. :( I tylko on oraz wykładzina na środku (między schowkiem a dźwignia zmiany biegów). I nigdzie śladu drogi wody do schowka. Na razie pomysł mam taki. Dzisiaj nie padało. Włączyłem na max klimę (z rurki ciekła struga wody). Porozkładałem na podłodze płatki ręczników papierowych. Ja to coś od klimy to może mi się uda poznać miejsce po mokrym ręczniku. A jutro poleję wodą i zrobię to samo. Ale nadal proszę o uwagi i pomysły. Na pewno przydadzą się nie tylko mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa mi się uwaga odnośnie wody w megance. W mojej megance II woda dostawała się pod wykładzinę z drzwi. Nigdzie nie było widać gdzie woda leci. I pewnego razu zauważyłem, że mam wodę na plastiku po dużym deszczu. Woda ciekłą przez źle założoną osłonę boku drzwi. Okazało się również, że zapchane są odpływy w drzwiach. Uszczelniłem boczek na dole drzwi i mam spokój z wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa mi się uwaga odnośnie wody w megance. W mojej megance II woda dostawała się pod wykładzinę z drzwi

Miałem też problem z wodą w schowku serwis szukał przyczyny w odpływie klimatyzacji i podszybiu .Okazało się jednak ,że uszkodzili mi osłonę w drzwiach podczas wymiany ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj polać wodę ( długo ) na przednią szybę, zobacz,czy odpływy są drożne,u mnie było tak , że jak się trosze polało ,to nie było problemu , ale przy długim deszczu woda nie spływała, przelewała się do filtra kabinowego i wlewała się do środka.

Winne za to były odpływy spod szyby, gdzieś podobno zagięte , czy zapchane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpływy są na pewno drożne. Zresztą w takim wypadku miałbym mokry tez dywanik od góry i widziałby chyba jak mi kapie na buty. A ja mam mokro tylko w schowku i na środku wykładziny. Boki wykładziny są wszędzie suche. Ale czy to możliwe, żeby tak szybko schły?

Czortyn A jak woda wlewała się do schowka, w sensie którędy ciekła z drzwi. Ja też miałem wymieniany ogranicznik w drzwiach kierowcy, też myślałem o tym, że cos mogli uszkodzić. Ale to było prawie dwa miesiące zanim pojawiła się woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą w takim wypadku miałbym mokry tez dywanik od góry i widziałby chyba jak mi kapie na buty.

Koledzy dobrze Ci napisali, a wody nie zobaczysz bo płynie pod wykładziną w wygłuszeniu ,które jest tak chłonne że wyciągnięte z auta schnie

2 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu73 - masz rację, ale tak się dzieje w megane II. W megane III wykładzina jest od spodu gumowana, więc nie może nasiąkać od spodu od gąbek, tak jak to dzieje się w megane II i scenic II.

 

Woytus - zgoda to są typowe przyczyny, ale ja je wykluczam u siebie z 99% pewnością (1% zostawiam na jakieś nadprzyrodzone zjawiska). Klimę specjalnie włączałem na max, zimno w aucie jak w lodówce, a woda z rurki w podwoziu kapie wtedy, że robi się spora kałuża. W megane III górna część tej rurki jest nasadzona na króciec w tunelu środkowym i gdyby była zapchana woda lałaby się stąd pod wykładzinę. A po intensywnej pracy klimy jest sucho.

Szkoda, że nie odezwał się jeszcze kolega Czortyn , który pisał o uszkodzeniu osłony (jakiej ?) w drzwiach, przy wymianie ogranicznika. Ja też miałem go wymieniany i chcę teraz pójść tym tropem. Ale to dopiero za parę dni. Poza tym zauważyłem, że miałem lekko podwiniętą uszczelkę zakrywającą ogranicznik (coś na kształt gumowej tuby - przyssawki). Tak myślę, że woda mogła się wlać tędy do wnętrza drzwi i potem spłynąć do schowka, a akurat w tym czasie jak zobaczyłem wodę były całodzienne deszcze, a samochód stał lekko pochylony na prawo, czyli lewa strona wyżej.

Co o tym sądzicie?

Na forum Scenic też jest temat o wodzie w schowku kierowcy w scenicu III i też jeden z kolegów podaje, że woda jest tylko w schowku, a wszędzie sucho.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martello, masz rację, wykladzina podłogowa (ta czarna) jest od spodu podbita taką śliską ceratą, ale ta właśnie wykładzina leży na gąbce, która też jest z jednej strony obita nieprzepuszczalną ceratą. Gąbka jest od strony blachy i jak nabierze wody to raczej nie ma szans, żeby to wyschło na aucie.

 

Ta gumowa tuba wokół ogranicznika u mnie też jest zawinięta (tak jakby od strony zewnętrznej auta. W kilku megankach III widziałem dokładnie to samo.

 

Może spróbuj wyjąć gumowe zatyczki z progów (od spodu) z zewnątrz auta, może tam woda stoi i się przelewa przy większych deszczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąbka pod wykładziną jest zupełnie sucha. Pod wykładziną w schowku jest taki wojłok i on też jest i był suchy. Woda musi zbierać się z zewnątrz. Dzisiaj zauważyłem też, że uszczelka przy ograniczniku jest zupełnie luźna, a powinna być dobrze wciśnieta tak jak mam w drugich drzwiach. Na pewno jest źle założona, bo ma taki kołnierz, który zachodzi na element plastikowy wciśnięty w drzwi. Coś czuję, że te właśnie plastik jest uszkodzony (może wyłamany ząbek) i uszczelka źle dolega. No bo przecież nie mogło się tak stać bez przyczyny, a nic innego oprócz tego ogranicznika nie było ostatnio robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ta guma jest nieszczelna, to woda może spływać jedynie do drzwi, a drzwi na dole mają odpływ na próg. Jak woda by się dostawała z progu do wnętrza nie mam pojęcia, ale sugerowałem wyjęcie gumek od spodu progu, żeby stamtąd wypuścić ewentualną wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też trudno mi sobie wyobrazić jak woda z drzwi wlewałaby się do schowka. Ale jeden z kolegów wyżej napisał, że tak własnie miał. Niestety nie sprecyzował tego. W każdym razie spróbuję uzyskać od serwisu poprawę montażu gumy, bo ona u mnie w ogóle sie nie trzyma. Była ewidentnie niestarannie włożona, albo cos więcej. Nie chcę naruszać żadnych zaślepek. Zresztą w moim przypadku to nic nie da. Ja nie mam na stałe wody. Woda pojawiła się raz jak były deszcze, potem było płukanie i czyszczenie odpływów i po kolejnym deszczu znowu. Była tylko w schowku i na środku wykładziny. Za pierwszym razem było sporo, ale tylko na wierzchu (sprawdzałem). Wysuszyłem na słońcu i było dobrze. Aż znowu deszcz i to samo. Tym razem miałem w schowku paczkę ręczników papierowych - cała namokła. W miedzyczasie lałem wodę z węża po samochodzie. No i na razie nic. Sucho. Nie wiem jak jest przyczyna i w tym ból. Wody na stałe na pewno nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeden z kolegów wyżej napisał, że tak własnie miał. Niestety nie sprecyzował tego.

Przecież wyraźnie napisałem:

Woda ciekłą przez źle założoną osłonę boku drzwi. Okazało się również, że zapchane są odpływy w drzwiach.

Czyli boczek od drzwi był źle założony na dolnych zaczepach oraz odpływy były zapchane.

thumb_hosting_zdjec_1401815571__p6030025.jpg

 

Woda wlewał się do środka szparą między boczkiem drzwi a blachą drzwi. Teraz uszczelnione uszczelniaczem dekarskim oraz zabezpieczone taśma izolacyjną, bo uszczelniacz długo się kleił.

thumb_hosting_zdjec_1401815555__p6030027.jpg

 

Dokładnie woda leciała w łączenie 2 osłon plastikowych progów.

thumb_hosting_zdjec_1401815504__p6030023.jpg

 

I zaraz dostawała się pod wykładzinę. Ogólnie nie było jej widać. A mokro było w środku.

thumb_hosting_zdjec_1401815520__p6030024.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76, u mnie to nie to. Już pisałem wielokrotnie, że wody pod wykładziną nie ma. I ja nie mam stale mokro. A pisząc o jednym z kolegów miałem na myśli:

Miałem też problem z wodą w schowku serwis szukał przyczyny w odpływie klimatyzacji i podszybiu .Okazało się jednak ,że uszkodzili mi osłonę w drzwiach podczas wymiany ogranicznika.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie było mokro stale. Woda tylko w schowku jak się ręką dotknęło wykładziny szczególnie po deszczu. Do tego jeszcze uszczelniłem trójkąt lusterka masą uszczelniającą od muf kablowych 15kV i już problem z wodą nie powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!