Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niedogrzany silnik dci 1,5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdzę nową M3 z dci 1,5 .

Zauważyłem że jest chyba jakiś problem z dogrzaniem silnika.

Jeżeli na zewnątrz jest np -13C , to pomimo przejechania 100 km , na wskaźniku temperatury świeci się tylko jeden segment .

Czy to jest normalne?, czy trzeba włożyć jakąś "tekturkę" za chłodnicę , czy konieczny serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest to normalne.

Pytanie jak tak jeździsz to nie zimno Ci w kabinie?

Bo widzisz,...

jakby ci było zimno to powiedział bym Ci, że termostat nie pracuje.

Natomiast jakby Ci było gorąco, że musisz przykręcić ogrzewanie, to znaczy, że nie pracuje wskaźnik lub czujnik temperatury.

 

A tak na poważnie jedź do serwisu niech Ci to zrobią. Masz funkiel nówkę na gwarancji. Więc czym się przejmujesz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku nie jest ciepło , jeżdzę w czapce i w rękawiczkach , nagrzewnica włączona na 2 pozycję, bo jak dmucha mocniej , to za chwilę wieje już tylko zimne powietrze.

Bardzo podobne problemy miałem w M2 z tym samym silnikiem , a serwis przekonał mnie że wszystko jest OK.

A do serwisu się na pewno udam , B) , znają mnie juz tam po imieniu , miałem nadzieję ze po zmianie auta zapomną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zimno to termostat do wymiany, prawdopodobnie jest cały czas otwarty.

Niezależnie od silnika, przy takich temperaturach jakie są obecnie (ok -5°C) powinien się nagrzać do odpowiedniej temperatury po przejechaniu max 5 km. Szczególnie w nowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi co z tego że mały silniczek i dieselek?? diesle grzeją się dłużej, ale to nie znaczy że po 100 km auto jest nadal niedogrzane. Nowe auto masz, wal do serwisu śmiało, auto w końcu na gwarancji. Jak ci w serwisie powie gościu że to normalne, to powiedz mu żeby się w głowe stuknął i jedź do innego. A nie żeby auto się nie dogrzewało, i do tego musisz jeździć jak eskimos B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1,9 dci też jest z tych długo grzejących się (a przynajmniej ja mam takie wrażenie). Temperatura na zewnątrz dodatnia - rozgrzany po jakichś 5-6 km. Ale już przy okolicach zera robi się to jakieś 8-10 km, a przy -8 i w dół to do pracy oddalonej o 17 km dojeżdzam z zapaloną tylko 1 kreską. Też się zastanawiam na ile to normalne.

A i co ważne - na noc autko zostaje w garażu, wiec się nie wychładza jakoś maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo w 1.5dci

we wtorek bede w serwisie (bo mi znowu brzeczą przewody paliwowe na zimnym silniku) to się dopytam.

 

Ale wezcie pod uwage jedną rzecz

przy takim mrozie to pamietam ze w lagunie ktora miala wskaznik tradycyjny nagrzania tez nie dochodzila to standardowej pozycji, wiec biorąc pod uwagę ze jest to elektroniczny wyswietlacz dwukreskowy moze byc tak ze temperatura jest ciut ponizej optymalnej a wyswietlacz tego nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Uważam, że serwis powinien się tym zająć, mój poprzedni diesel 1.9Dci 120Km w zimę przy -12C ( robiłem test) potrafił osiągnąć temp. 90C po przejechaniu 10Km i co najlepsze grzał się szybciej niż obecna benzyna B) B) nie wiem czy się przyjrzałeś ale początkowo włącza się pierwsza kreseczka na termometrze, natomiast dwie pozostałe włączają się równocześnie po osiągnięciu 90C.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę tylko od siebie ze u mnie jest podobnie -

przy temp do -10 trza przejechac dobre 10 km zanim skoczy na 2 kreske - ale co ciekawe nawet w lecie wskaznik nie osiagal polowy, dopiero po dosc ostrej jezdzie udalo sie wskazowke ustawic w polowie zakresu skali B)

O ile w lecie absolutnie to nie przeszkadza to w zimie przez tak wolno grzejacy sie silnik spalanie mam bliskie 7.0 po miescie w tak malym silniku :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o , w ASO jeszcze nie byłem , nie miałem czasu się tym zająć, ale w tym tygodniu się wybiorę, bo już się nazbierało kilka problemów dodatkowych , a może połączonych z nagrzewaniem auta, bo zauważyłem zadziwiająco wysokie spalanie ( ponad 6 litrów/100km w trasie) , poprzednia megane z tym samym silnikiem paliła w trasie poniżej 4litrów.

Dodatkowo jest jakieś brzęczenie spod maski gdy dociskam pedał gazu, może coś jest niedokręcone.

W końcu to nowe auto i trzeba jeszcze je dotuningować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymaj obroty 2000-2500 na początku jazdy zobaczysz szybciej się nagrzeje...

jeździłem Bravem 1.9 multijet 150KM i miałem to samo ,kumpel mi doradził żeby starać się nie schodzić z obrotów poniżej 2000-2200 a napewno się szybciej nagrzeje i faktycznie miał rację B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!