Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niedogrzany silnik dci 1,5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdzę nową M3 z dci 1,5 .

Zauważyłem że jest chyba jakiś problem z dogrzaniem silnika.

Jeżeli na zewnątrz jest np -13C , to pomimo przejechania 100 km , na wskaźniku temperatury świeci się tylko jeden segment .

Czy to jest normalne?, czy trzeba włożyć jakąś "tekturkę" za chłodnicę , czy konieczny serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest to normalne.

Pytanie jak tak jeździsz to nie zimno Ci w kabinie?

Bo widzisz,...

jakby ci było zimno to powiedział bym Ci, że termostat nie pracuje.

Natomiast jakby Ci było gorąco, że musisz przykręcić ogrzewanie, to znaczy, że nie pracuje wskaźnik lub czujnik temperatury.

 

A tak na poważnie jedź do serwisu niech Ci to zrobią. Masz funkiel nówkę na gwarancji. Więc czym się przejmujesz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku nie jest ciepło , jeżdzę w czapce i w rękawiczkach , nagrzewnica włączona na 2 pozycję, bo jak dmucha mocniej , to za chwilę wieje już tylko zimne powietrze.

Bardzo podobne problemy miałem w M2 z tym samym silnikiem , a serwis przekonał mnie że wszystko jest OK.

A do serwisu się na pewno udam , B) , znają mnie juz tam po imieniu , miałem nadzieję ze po zmianie auta zapomną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zimno to termostat do wymiany, prawdopodobnie jest cały czas otwarty.

Niezależnie od silnika, przy takich temperaturach jakie są obecnie (ok -5°C) powinien się nagrzać do odpowiedniej temperatury po przejechaniu max 5 km. Szczególnie w nowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi co z tego że mały silniczek i dieselek?? diesle grzeją się dłużej, ale to nie znaczy że po 100 km auto jest nadal niedogrzane. Nowe auto masz, wal do serwisu śmiało, auto w końcu na gwarancji. Jak ci w serwisie powie gościu że to normalne, to powiedz mu żeby się w głowe stuknął i jedź do innego. A nie żeby auto się nie dogrzewało, i do tego musisz jeździć jak eskimos B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1,9 dci też jest z tych długo grzejących się (a przynajmniej ja mam takie wrażenie). Temperatura na zewnątrz dodatnia - rozgrzany po jakichś 5-6 km. Ale już przy okolicach zera robi się to jakieś 8-10 km, a przy -8 i w dół to do pracy oddalonej o 17 km dojeżdzam z zapaloną tylko 1 kreską. Też się zastanawiam na ile to normalne.

A i co ważne - na noc autko zostaje w garażu, wiec się nie wychładza jakoś maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo w 1.5dci

we wtorek bede w serwisie (bo mi znowu brzeczą przewody paliwowe na zimnym silniku) to się dopytam.

 

Ale wezcie pod uwage jedną rzecz

przy takim mrozie to pamietam ze w lagunie ktora miala wskaznik tradycyjny nagrzania tez nie dochodzila to standardowej pozycji, wiec biorąc pod uwagę ze jest to elektroniczny wyswietlacz dwukreskowy moze byc tak ze temperatura jest ciut ponizej optymalnej a wyswietlacz tego nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Uważam, że serwis powinien się tym zająć, mój poprzedni diesel 1.9Dci 120Km w zimę przy -12C ( robiłem test) potrafił osiągnąć temp. 90C po przejechaniu 10Km i co najlepsze grzał się szybciej niż obecna benzyna B) B) nie wiem czy się przyjrzałeś ale początkowo włącza się pierwsza kreseczka na termometrze, natomiast dwie pozostałe włączają się równocześnie po osiągnięciu 90C.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę tylko od siebie ze u mnie jest podobnie -

przy temp do -10 trza przejechac dobre 10 km zanim skoczy na 2 kreske - ale co ciekawe nawet w lecie wskaznik nie osiagal polowy, dopiero po dosc ostrej jezdzie udalo sie wskazowke ustawic w polowie zakresu skali B)

O ile w lecie absolutnie to nie przeszkadza to w zimie przez tak wolno grzejacy sie silnik spalanie mam bliskie 7.0 po miescie w tak malym silniku :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o , w ASO jeszcze nie byłem , nie miałem czasu się tym zająć, ale w tym tygodniu się wybiorę, bo już się nazbierało kilka problemów dodatkowych , a może połączonych z nagrzewaniem auta, bo zauważyłem zadziwiająco wysokie spalanie ( ponad 6 litrów/100km w trasie) , poprzednia megane z tym samym silnikiem paliła w trasie poniżej 4litrów.

Dodatkowo jest jakieś brzęczenie spod maski gdy dociskam pedał gazu, może coś jest niedokręcone.

W końcu to nowe auto i trzeba jeszcze je dotuningować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymaj obroty 2000-2500 na początku jazdy zobaczysz szybciej się nagrzeje...

jeździłem Bravem 1.9 multijet 150KM i miałem to samo ,kumpel mi doradził żeby starać się nie schodzić z obrotów poniżej 2000-2200 a napewno się szybciej nagrzeje i faktycznie miał rację B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!