Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"ESP/ASR DEFEKT"...


Rekomendowane odpowiedzi

Może benzyniak i diesel mają coś wspólnego poprzez jakiś czujnik silnika. Może dla ABS lub ESP potrzebny jest np odczyt obrotów silnika lub coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem mianowicie wyświetla się ESP/ASR DEFEKT. Megan II 1.6 + LPG Dodam że posiadam najprostszy komputer OBD do diagnostyki. Raz już tak miałem i okazało się że padła cewka na pierwszym cylindrze (ten od strony sprzęgła/skrzyni)i auto szarpało i nie dało się normalnie jeździć. Po wymianie komunikat znikł i wszystko wróciło do normy. Po tyg po nocy komunikat powrócił i pokazuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Po podmiance na inną bez zmian. Sprawdzałem na 2 bocznych i cały czas wypadanie 4 pokazuje. Auto jeździ, przyśpiesza i wchodzi na obroty tak jak trzeba tylko ta kontrolka esp/asp i servis. Jedyna różnica to na gazie ma troszkę niższe obroty i nie pracuje tak równo jak na benzynie na biegu jałowym. Nie wiem już czy to wina cewek, przewodów a może sterownika bo też tak czytałem. Jakieś pomysły, rady ? Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podlaczam się niestety do tematu. Ten sam problem, czyli esp/asr defect i sprawdź emisje spalin. Odciecie przy 3500obr. Dziś kupiłem nowe cewki Beru i nic to nie dało. Odkrecilem czujnik faz rozrządu i przeczyscilem. Problem występuje nadal. Zastanawia mnie to że to zawsze się dzieje jak silnik się rozgrzeje. Raczej nie jest to wina przebicia do masy bo występowało by to tez na zimnym silniku. Może kupie spray kontakt i psikne do wtyczek. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Co ma wspólnego komunikat ESP/ASR DEFEKT z cewkami zapłonowymi. U mnie zapala się tylko komunikat a dopiero jak wyłączę przyciskiem z lewej strony obok kierownicy to pokazuje na wyświetlaczu komunikat w.w oraz SERVICE i ASR. Co  to może być. Niedawno wymiana była tylnych hamulców z klockami może któraś wtyczka nie pasi. I dlatego pokazuje błąd. Coś z tym można zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, clive120 napisał:

Co ma wspólnego komunikat ESP/ASR DEFEKT z cewkami zapłonowymi

Ma

Żeby poprawnie działał ten system musi mieć zasilanie powyżej 13V przy zapalonym silniku. Jako przyczyna może być uszkodzony lub przeciążony alternator, uszkodzony akumulator itd.

Wystarczy za niskie sterownie alternatorem i również wyskakuje ( uszkodzenie czujnika przy pedałach )

27 minut temu, clive120 napisał:

Coś z tym można zrobić

Sprawdzić napięcie w instalacji przy zmiennych obciążeniach na biegu jałowym.

Jeśli obroty są za niskie to również on wyskakuje jako pierwszy, bo twornik alternatora wytwarza za niskie napięcie. Od stabilnych 600 obrotów nie powinno być błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Winą były przerdzewiałe blaszki przed łożyskiem koła w przednim zawieszeniu. Po prostu się już zużyły. koszt to zakup nowego łożyska kola wraz (nie wiem jak to nazwać tym pierścieniem - blaszką ABS) to jest tam gdzie wtyczka ABSu się podłącza przy kole. tak że zostało naprawione. Nie tanio ale działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę temat. W Megance 2 z 2004 zapaliły się ikonki ESP/ASR, ale nie miało to wpływu na jazdę. Mechanik stwierdził, że pewnie wina czujnika i nic z tym nie zrobił. Po jakimś czasie podczas zwalniania do skrętu, auto nie zareagowało i pojechało prosto, tak jakby wpadło w poślizg. Dzięki Bogu wysepka uchroniła mnie przed tragedią. Rozerwało oponę, pewnie po najechaniu na wysoki krawężnik. Taka sytuacja miała miejsce tylko raz, albo aż raz. Doradzcie, czy przyczyną był ten błąd ESP/ASR, czy coś zupełnie innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam podobny problem gdyż podczas jazdy włącza mi się lampka ASR /ESP, samochód wchodzi w tryb awaryjny i bardzo muli(jedzie do 30 km/h) stojąc w korku obroty są bardzo wysokie czy ktoś wie jaki może być powód tego lub jaka to usterka. Pozdrawiam i proszę o odpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!