Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

to cena jaką zapłacił kolega za fachowy tuning. Będź jaką pobiera :applause: Podejrzewam, że coś koło 2 tyś :idea:

Ja po moich doświadczeniach proponuję podkręcić trochę turbinę po zmienie oprogramowania. Turbina raczej nie dmucha zadanego ciśnienia a zawór upustowy ma dość dużą zwłokę.Po tuningu te braki są bardziej widoczne. Duży dym większa turbo dziura...

Oczywiście nie dużo, żeby nie przesadzić, najlepiej pod kontrolą CLIPa, tak, żeby nie przeładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Podaj mi definicję ceny fachowca ...

Tanio wgrywa się soft z płytki

Jeśli dobra hamownia (bo z nimi bywa różnie) i tak jak pisałem hamowanie przed i po to raczej za 500 nie będzie.

Każdy silnik jest inny i trzeba robić soft oddzielnie pod każde auto.

Oczywiście każdy jest właścicielem i decyduje i może założyć opornik z allegro...

No cóż wolny rynek.

Co do "podkręcania" turbo jeśli jest ustawione poprawnie i napisany jest soft to jego działanie reguluje komp i jest bez sensu bo za to odpowiada zawór zwany z nomenklatury VW N75 a skręcenie go może powodować przeładowanie co dla silnika jest niezdrowe i skróci jego trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, żeby było jesne.

Napisałem wyżej, że korekta pod kontrolą CLIPa. Nie po to, żeby dmuchać "pińcet" bar a po to, żeby dmuchać wartość zadaną.

Turbo w oryginale jest ustawione na ciśnienie zamknięcia 10mbar. Jeśli jest nowe to napewno działa prawidłowo przy tej nastawie. Po czasie jednak turbina traci na sprawności. Nawet jesli przy pełnym zamknięciu będzie dmuchać wartość zadaną (no bo czemu nie) to w pozycjach pośrednich będzie za słaba. Sprawność (prędkość) działania "n75" nie zależy tylko od programu ale również od stanu gruszki, samego zaworu, oporów zamykania zaworu itd itd...

Z moich kilku różnych pomiarów ( przebiegi powyżej 140k km) wynikało wyraźnie, że turbiny nie dmuchają zadanego ciśnienia. A w zasadzie za wolno się wkręcają. Jak przy standardowym sofcie jest to prawie niezauważalne tak po jego korekcie już to widać. Powiększa się turbo dziura przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, granicę dymienia przekraczamy przy wzroście miocy o 3 % :) i takie tam inne przyjazne efekty uboczne :).

Wystarczy lekko przymknąć zawór (skrócić dźwignię) żeby to zniwelować.

Zawór regulacyjny łatwo ustawi sobie ciśnienie przy równomiernej jeździe a podczas przyśpieszania turbina będzie miała większe szanse na dmuchanie wartości zadanej. Co ciekawe w peugocie wystarczyło mi skrócenie o dwa zwoje gwintu (ale turbina była jak nowa) a w renówce musiałem już przykręcić prawie 4 zwoje (turbina ma jakieś 130k) ale ta była robiona we francuskim ASO kiedyś tam więc zero gwarancji na prawidłowe ustawienie.

W efekcie bardzo mała dziura podczas przyspieszania, prawie zerowe kopcenie i nie zauważyłem żadnej zmiany w spalaniu ( a szkoda bo liczyłem na kolejne 2% :notacrook: ).

Po każdej korekcie oczywiście pomiar ciśnienia podczas jazdy żeby się nie okazało, że podczas ruszania mamy 2 bary :).

Więc jeszcze raz - piszę o mechanicznej poprawie sprawności turbiny a nie o programie. Pewnie jest trudniej jesli tuner zawyżył wartości zadane żeby skompensować braki mechaniczne ale wtedy jesteśmy w tzw "upie" bo nie będziemy mogli nawet bezstresowo podmienić sobie turba na nowe. Nie wiem jakie są zwyczaje ale mam cichą nadzieję, że takich pułapek nikt nie zastawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć uwagę przed. Czy auto mechanicznie sprawne. Czy wszystkie wtryski wporządku, jak turbo dmucha, filtry podmień. Sprawność turbo czy korekcję wtrysków da się sprawdzić kompem, przepływkę też da się zanalizować. Jeśli będą Ci kręcić wysoko, to może się okazać że po ewentualnej przyszłej naprawie auto zacznie źle pracować. Pewnie zrobią Ci drugi program za darmo ale to znowu kupa czasu stracona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie badane na miejscu, czy się wgl nadaje. Całośc ma trwać około 4h-5h bo będzie diagnostyka silnika. Liczbę, że z racji niedużego przebiegu motorownia będzie zadbana, tym bardziej, że upalana nie była. Nie chcę krecić wysoko bo chcę tym autem do tych 200tyś pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuner powinien Ci powiedzieć w jakiej kondycji masz silnik i resztę pierdół ...w moim przypadku wyszedł słaby wynik okazało się że filtry miałem zafajdane kazał wymienić i wrócić .Nawet za hamownie nie policzył wtedy .Jeżeli to nie tajemnica to gdzie jedziesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makin23 do Ciebie mam rzut beretem i też w planach mam wirusa dlatego przyłączam się do - na tą chwilę nieformalnej grupy chętnych na modyfikację mocy i momentu.

Blisko nas w Stolycy są przynajmniej dwa miejsca godne uwagi: Kreator mocy i MR motors.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.drtuning.pl/index.php/chip-tuning koszt jednego auta 800 zł. jak by było więcej niż jedno auto to po 50 zeta mniej .

http://www.wrmserwis.pl/index.php/kontakt koszt jednego auta 1050 zł przy każdym następnym 50 zeta mniej.

http://www.hamownia.net/kontakt-2/ koszt jednego auta 800 zeta jak by były trzy to po 700 zeta da radę tylko auta do 2007roku

 

ja znalazłem taki oferty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Zauważyłem że Wy ze stolicy <piwko> a może znajdzie sie ktoś z Wrocławia chętny na chipa? A tak btw to proszę o Wasze opinie: skorzystać z usług EcuProject we Wroclawiu czy wybrać sie do Katowic do Dynosoftu? Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Kolego subratri wiesz na czym polega problem ?

Jak się jedzie robić soft auto musi być w stanie idealnym lub do niego zbliżonym.

Nie ma prawa się nic zacinać a turbina ma być wyregulowana idealnie przed (nie podciągnięta) "klapka upustowa" ma być domknięta i tyle.

Komp "widzi" jakie jest doładowanie i ją uchyla tylko po to by ciśnienie nie przekroczyło wartości zadanej.

By robić soft na hamownię wjeżdża się autem po pełnym przeglądzie (olej powinien mieć przeleciane ok. 1000 km bo za świeży też nie jest dobry) i wtedy robi się pomiar i w oparciu o niego robi się soft.

Po robocie trzeba szczególnie dbać o auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!