Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

kuźwa znowu udało mi się skasować wszystko co napisałem <piwko> już mi się nie chce drugi raz ;)

wiec krótko tyma razem ;)

Komp "widzi" jakie jest doładowanie i ją uchyla tylko po to by ciśnienie nie przekroczyło wartości zadanej.

Tak więc jak sam widzisz komp dba tylko o przeładowanie w możliwym dla siebi zakresie. Raczej słabiej idzie mu z "dodawanie" ciśnienia.

Wiec tu nie ma zadnego problemu. Oczywiście lepiej ustawić turbo przed niż po.

Generalnie kolega prezentuje tok myslenia informatyka. Istnieją tylko dwa stany logiczne 0 i 1. Pneumatyka jednak jest opisywana całkami a tam nie ma już tak prosto jak w uprocesorze. Wynik dodawania (pozycja zaworu upustoweg) nie jest zależny jedynie od chciejstwa ECU. Jest zależny od stanu turbiny, wydechu, pompy podciśnienia... Tak więc w zasadzie nie zgadzam się z twoją wypiowiedzią poza częścią o tym, że lepiej robić przed niż po ;)

By robić soft na hamownię wjeżdża się autem po pełnym przeglądzie (olej powinien mieć przeleciane ok. 1000 km bo za świeży też nie jest dobry)

a tu poproszę o rozwinięcie mysli - jak olej wpływa na wynik pomiaru mocy i momentu na kołach???

mówimy o jakim oleju??

 

Dodano: 11 kwi 2014 - 18:29

Po robocie trzeba szczególnie dbać o auto.

ja umyłem dwa razy od wirusa (jakiś rok) ciekawe czy wystarczy czy zadbać jakoś bardziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Ironia niczego nie rozwiązuje no chyba że chcesz błysnąć przed towarzystwem.....

Jest różnica między nowym a starym olejem i potrzebna jest "wartość uśredniona"

Kiedy turbina słobo wstaje ? Pomijam zły stan techniczny i zaniedbania bo dla mnie to nie tuner kto bierze się za marne auto.

Ano wtedy gdy nie domyka się EGR,są "przecieki nadciśnienia" lub "klapka" turbo jest źle wyregulowana (pomijam zmienną geometrię).Reszta to zly stan turbiny bo jej działanie jest proste spaliny dmuchają na łopatki i się kręci.Resztę roboty robi soft.

Rozumiem że mujesz wirusa i nie zmieniasz filtrów,oleju no bo w sumie i po co....

Widzisz ja kupiłem auto jak się okazało od biedaka którego nie stać było nawet na Tico (no ale liczy się szpan a resztę się podratuje) bo lał do silnika minerał o reszcie nie wspomnę dziś silnik ma prawie 100 KM więcej i 120 Nm w plusie kręci się na pełnym syntetyku i wyrywa asfalt.Ja nie jestem internetowym mechanikiem tylko mam doświadczenie kilku mln przejechanych kilometrów i doświadczenie warsztatowe mierzone dlugimi latami.

Nie mam ochoty się spierać w sposób nie wnoszący nic do sprawy,życie mnie nauczyło że nie warto.

Mozna "zrobić" silnik i się nim dlugo cieszyć albo go zarżnąć a mnie nikt nie musi sluchać bo każdy sam decyduje ja mogę tylko podpowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko dobrze tylko... Mówimy cały czas o samochodach które mają na liczniki ponad 150k km a nie o fabrycznych. Turbina słabo wstaje z wielu powodów. Zgadzam się. Tylko po co rozbierać całe auto, i doprowadzać do stanu fabrycznego elementy nieistotne jak można je po prostu wyregulowac. I nie wolno się tej regulacji bać!

Ironia była tylko do szczególnego dbania o auto. Bo ja (i chyba nikt) nie wiem co masz na myśli? I też nie do końca rozumiem powodów tego szczególnego dbania. 90% ludzi robi Eko a on w zasadzie nie wpływa w żaden sposób na trwałość silnika.

No i dalej nie wiem o co chodzi z tym olejem... Jaki on ma wpływ na kształt nowej mapy?? No bo może faktycznie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makin23, generalnie wirus pozostaje mi w planach ale "doświadczyłem" nieoczekiwanych wydatków w tym miesiącu :) (odpukać nie związanych z "Renatą"), które dość poważnie "przewietrzyły" mi piter.

Dodatkowo maj w tym roku jest w moim domu komunijny - kolejna kasa a w czerwcu wycieczka z Dzieciakami (dość daleko więc w pierwszej kolejności: oleje, filtry, klocki). W tej sytuacji realnie do wirusowania wrócę jakoś pod koniec wakacji. Jeśli zaczekasz to może w grupie zyskamy parę groszy jak zrobisz wcześniej to poproszę o opinię i wykresy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych chip tuningiem Megane II 1,9 131 dci.

Chip tuning w MTC Auto Mińsk Mazowiecki.

Seria wyszła 137 KM

Chip na 170 KM.

Auto po zmianie zdecydowanie lepiej przyśpiesza, robi się bardziej elastyczne na każdym biegu.

Załączam wykres z chamowni hamowni Zainteresowani i eksperci proszę o wypowiedź.

post-52600-0-42461700-1397588781_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makin23 nie martw się o to, że jak nie masz FAP to będzie kopcił po chipie. To nie ma żadnego związku. Kopcenie jest efektem wgrania nieoptymalnego chipa - właściwie softu.

Tunerzy raczej zdecydowanie przed ostatecznym wgraniem proszę Klienta o wyrażenie akceptacji dla zaproponowanego progremu. Dzieje się to tak, że na monitorze prezentują parametry uzyskane przy zastosowaniu konkretnego chipa i auto wówczas jest hamowane bo żeby zaprezentować moc i przebieg krzywej momentu w funkcji obrotów silnik musi pracować a hamownia go obciąża by sczytać przebieg krzywych mocy i momentu. Jak chcesz dostać max-a mocy i momentu też to będzie kopeć - oczywiście nie musi to doprowadzić do uszkodzenia silnika ale zwiększa takie prawdopodobieństwo - przecież i tak w codziennej eksploatacji nie kręci się diesla w max a kopci gdy będziesz potrzebował tak pojechać (wyprzedzanie ew szpan i lans przed Lalką/ Lalkami). Najczęściej programy są modyfikowane by uzyskać przyrosty w stosunku do fabrycznych wartości tych parametrów ale by były to wzrosty OPTYMALNE nie maksymalne. A jak nie masz FAP-a to się ciesz bo te chwilowe, ewentualne kopcenia tylko przyspieszyły by Ci jego awarię a wtedy to dopiero kieszeń boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No i się zdecydowałem pojechałem do MASTERS TUNING najpierw pomiary seria wyszła 140 kucy i 312 NM wymontowali kompa z auta i za czeli dłubac po 30-40 minutach komp z nową mapą został podłączony.No i pomiary początek fajny 360 NM i dalej klapa zmierzyc się nie dało bo sprzęgło zaczęło się ślizgac .wróciłem do oryginalnej mapy bo trzeba zacząc od wymiany sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!