Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie byłem pewien gdzie umieścić ten temat a ten wydał mi się najwłaściwszy. A mianowicie. W ubiegły czwartek, gdy panowały te okropne warunki drogowe ("szklanka" na trasie Warszawa - Białystok) jadąc z prędkością 40-60 km/h co chwila tył samochodu tracił przyczepność i zaczynało bujać na boki (zaraz pewnie ktoś się roześmieje i powie, że jak lód to musi się ślizgać). Obserwowłem inne samochody jadące przede mną (chociażby te które mnie wyprzedziły) i żaden z nich nie ślizgał się tak jak ja. W normalnych warunkach wszystko jest ok. Czy to może wina amortyzatorów, czy coś innego. Za wszelką pomoc z góry dziękuję. Dodam, że opony oczywiście zimowe, amortyzatory 15 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego na jesień. Pojechałem na stację diagnostyczną i wyszło, że na tylnej belce tuleje są stare i ugina się guma. Po wymianie na nowe wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzięki Panowie . Zrobię jak mówicie, najpierw stacja diagnostyczna.

 

[ Dodano: 2010-04-01, 00:00 ]

Na stację diagnostyczną nie dojechałem. Natomiast pękł amortyzator tylny i wymieniłem na nowe KYB za 80zł/szt. i po sprawie. Dzięki za Wasze podpowiedzi. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-04-15, 19:03 ]

Właściwie to nie tak do końca jest ok. Tył przechylony w prawo i mocno zjechany bieżnik po wewnętrznej stronie. Pewnie coś z belką, ale to już w innym temacie.

 

EDIT:

Witam. Ponownie zima, śliska jezdnia i znowu te zarzucanie tyłu. Podczas dwóch przeglądów technicznych nie stwierdzono awarii tylnej belki. Byłem u mechanika m. in. od belek tylnych. Obejrzał, swierdził również, że ok. Zasugerował, aby skontrolować geometrię zawieszenia. Czy ktoś z Was miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem, że ani kąta pochylenia koła tylnego ani zbieżności tyłu nie reguluje się. Mam kilka pytań do Was: 1.Czy w związku z tym jest sens kontrolować geometrię skoro i tak nic nie można poprawić? 2.Czy zużyte łożysko w tylnej belce może powodować to nieszczęsne ślizganie się i wycieranie wewnętrznych krawędzi opon? 3.W jaki sposób stwierdza się (diagnozuje) awarię łożyska w belce? Pomóżcie proszę bo regeneracja belki 450zł plus części, a nie chcę ponosić kosztów nadaremnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jest sens, bo jak się okaże że coś jest krzywo to belka do wymiany (najtaniej/najszybciej).

 

W jaki sposób stwierdza się (diagnozuje) awarię łożyska w belce?

Jak stuka tzn że się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy po dziurach i zjeżdzaniu z krawężnika nic nie stuka bardzo mocno. Byłem u dwóch różnych mechaników. Nie przekonali mnie na 100%, że belkę trzeba regenerować i że to ona jest sprawcą "dolegliwości" (zarzucanie tyłu i wytarte opony). Jeden pokazał mi, że przy mocnym nacisku na belkę jedna jej część rusza się nieznacznie względem drugiej, czyli łożysko do wymiany. Same łożysko może wymienić za 300zł, wg niego tuleje są dobre. Drugi mechanik natomiast przyjżał się tulejom i uznał, że są już lekko uszkodzone. Nie wiem co robić <ok> Nie jestem przekonany do tej regeneracji. A wszystko dlatego, że nie mogę sobie pozwolić na wydatek 650zł jeżeli nie jestem pewien efektów naprawy. Ten drugi mechanik powiedział, że nie zagwarantuje mi, że po regeneracji nie będzie mi rzucać tyłu. Proszę, poradźcie coś koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!