Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

jak czytam, że po 17 tyś km zmieniacie klocki to aż mi się wierzyć nie chce... U mnie 65 tyś i to w kombi i jeszcze z 5-10 tyś km na klockach przejadę (od nowego - oryginały). I co ciekawe tył i przód zużywają się w miarę równo. Wiem, że niektórzy jeżdżą ostro i klocki lecą szybko.. no ale 4 razy częściej??!! A jeśli chodzi o tarcze to niepisana zasada mówi, że powinny wytrzymać 2 komplety klocków; tak powinny być dobrane twardości. Ta proporcja jest często zachwiana gdy ludzie do "normalnych" aut zakładają sportowe klocki ferrodo, które muszą się odpowiednio rozgrzać żeby odpowiednio hamować. Przy normalnej jeżdzie potrafią być twarde i szybciej ścierać tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olos47 a te Twoje klocki to oglądałeś wyjęte czy tylko oględziny przez dziurę w feldze albo na zdjętym jedynie kole? Bo wiesz mojemu ojczulkowi w seacie po 4 latach jazdy i 80 tyś. przebiegu też sprawdzili i była ich ponad połowa. Tylko pewnego razu jak trzeba było wyhamować ten kiosk ze 180 to pojawiły się dziwne odgłosy i słabsza skuteczność. Po rozebraniu okazało się, że tarcze i klocki do wymiany... to jak? była ponad połowa czy nie? - była!, hamowały jak trzeba? nie hamowały!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Całą grubość klocka ok. 17-18,2mm z metalem czyli około 12mm materiał ścierny klocka. Czyli jeżeli masz poniżej 5mm materiału ściernego to można zacząć się zastanawiać nad wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak jest z 5mm klocka do bez szaleństw mozna zrobic jeszcze te 5tyś km , nie ma regóły oczywiscie ale to jest 40% nowego więc nie przesadzajmy :o

Oczywiście musi być zużyty równo

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich serdecznie :blink:

Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie w ASO z Megane III Grandtour i zaniepokoiła mnie informacje, że klocki hamulcowe są zużyte w 50%.

Dodam, że samochód ma rok, przebieg 7500km i jazda nie jest jakaś dynamiczna - mam na myśli hamowanie

Co o tym sądzicie? Czy to normalne?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie duże zużycie, jeżeli jazda jest spokojna. Mi w ASO na pierwszym przeglądzie po 30 tys km i 2. latach zapewne wg tych samych kryteriów podali zużycie z przodu 60%, z tyłu 50%. Aczkolwiek dwa miesiące później byłem w dwóch innych ASO w innych sprawach i w obu "rzucali" okiem na klocki stwierdzając, że są bardzo grube. Jeżdżę głównie po mieście bez szaleństw. Chyba więc dla spokoju ducha powinieneś sam spróbować zmierzyć ich grubość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.Przewertowałem zasoby internetowe i dzisiaj wziąłem się za klocki tylne w moim sceniku.Zluzowałem elektryczny ręczny, wyciagłem kartę rozebrałem zacisk i to co ukazało się moim oczom to był szok.Samochód ma trzy lata a klocki wyglądały gorzej jak w 20 letnim polonezie.thumb_hosting_zdjec_1382975228__dsc_0036.jpg

Czy wy też tak mieliscie?

 

Kolego Girka zdjęcia umieszczamy zgodnie z regulaminem. Popraw je inaczej poleci w kosmos. Aston76

Edytowane przez Grika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!