Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!mam pytanie ,jakie są wymiary klocków hamulcowych na przód do Renault megane 3 grandtour 2009 ,silnik 1,6 110KM ?Jeżeli ktoś już wymieniał to prosze o info jaki model najlepiej zastosować przy wymianie?dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja sie tez przymierzam do wymiany klockow bo cos mi juz z tylu trze przy hamowaniu a wczesniej tego nie bylo.

Pytalem o klocki u nas, to z marki TRW na przód- 212zł a na tył 173zł. Może i cena nie najniższa ale ważne zeby były dobre i nie jakaś chinszczyzna. Ale to zanim wymienie, jeszcze sprawdze stan obecnych jak to wszystko wyglada.

Auto z roku 2011 i ma 52kkm przebiegu a podejrzewam ze serwis klocow nie wymienial

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

WItam

Wczoraj podjąłem się wymiany klocków w Megane III HB z hamulcem elektrycznym.

W celu objaśnienia wszystkim powiem raz a głośno - NIE TRZEBA MIEĆ KOMPUTERA aby cofnąć tłoczki.

Ważne jest aby zwolnić ręczny zaraz po zgaszeniu silnika i przed wyciągnięciem karty.

Wymiana bardszo prosta - wciskając tłoczek przekręcamy go w prawo- zgodnie z wskazówkami zegara.

następnie wymianiamy klocki i składamy zacisk.

Uwaga - siła docisku podcza wręcania tłoczka powinna być niewielka.

Po złożeniu zapaliłem autko zaciągnąłem ręczny i bez najmnieszych problemów autko śmiga. Zero błędów czy usterek.

W razie pytań proszę o priv.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Co do klocków TRW, a pewnie i innych oraz kupowania w serwisach zamiast samemu... możne się to nie opłacać. Przekonałem się dziś sam. Nie byłem pewny co kupić więc kupiłem razem z wymiana w serwisie, prosząc o TRW. Cena 219 zł. Na fakturze jest nr części, wiec sprawdziłem w sieci i np intercsie cena 210, parę stron trochę poniżej 200, ale są i strony po 115 zł... te same klocki (TRW GDB1789). Warto sprawdzać bo rozstrzał jak widać jest kosmiczny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki wymienione. Zastosowałem chyba najprostszą metodę "bez Clipa" zaczerpnięta z francuskiego forum. Jest zaletą jest to, że nie potrzeba nakładki z trzema bolcami bo tłoczek się wciska bez wkręcania. Wadą to, że przydaje się druga osoba. Potrzebna jest też maszynka do wciskania tłoczków - podstawowa z płaskim talerzykiem

Wygląda to tak

1) zwalniamy ręczny czyli karta włożona, wciskamy pedał hamulca i równocześnie go puszczamy i przyciskiem zwalniamy ręczny

2) zdejmujemy zacisk, który ma wystarczająco luzu

3) zakładamy maszynkę i wciskamy tłoczek ile da radę

4) zaciągamy ręczny i zwalniamy

5) wciskamy tłoczek ile wejdzie (około pół obrotu)

6) zaciągamy ręczny i zwalniamy

Punkt 4-5-6 powtarzamy aż do całkowitego wciśnięcia tłoczka - około 8 razy

Zakładamy nowe klocki i dokładnie to samo robimy po drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Bardzo przepraszam, że "odgrzewam kotleta" ale podczas przeglądania forum trafiłem na post Admina z którym się nie zgadzam. Forum jest dla wszystkich, a część czytających bierze zbyt dosłownie porady jakich udziela się na forach.

 

Wyjmij jedną z blaszek bo szczęki nie odbijają do końca i się grzeją podczas jazdy ponieważ ocierają. Czasem niepotrzebnie są wkładane na siłę bo są w zestawie. Są ale nie zawsze jest potrzeba je wciskać.

Producent zastosował blaszkę ze stali nierdzewnej w celu ochrony prowadnicy jarzma przed zniszczeniem. W starszych systemach klocek opierał się bezpośrednio na jarzmie co w krótkim czasie powodowało jego porysowanie i nadmierne rdzewienie a w ekstremalnych przypadkach zaklinowanie klocka i przegrzanie tarczy.

Zastosowanie blaszki powoduje że jarzmo wciąż jest w dobrym stanie a blaszka nawet jeśli ulegnie porysowaniu i tak podlega wymianie wraz z klockiem.

W opisanym przypadku, tarcia klocka o tarczę, Można było ewentualnie pokusić się o delikatne usunięcie papierem ściernym nadmiaru farby na końcach klocków hamulcowych. Straty byłby mniejsze.

 

Argument

Przerabiałem problem więc wiem o czym piszę.

to bardzo zły argument

 

Kolega robpab w swoim poście słusznie zauważył że:

problemem jest jakość usługi lub części zamiennych.

szkoda, że dalej nie kontynuował.

Mylił się tylko w jednym - zastosowanie tych blaszek nie jest to rozdawnictwo tylko Renault ale i Peugeota, Audi ,VW, Skody, Forda i Jeepa.

 

Oczywiście po wywaleniu blaszek pewnie nic się nie stanie ale powinniśmy mieć świadomość tego co robimy.

 

To tyle. Mam nadzieję, że Administrator nie uzna mnie za intruza ;)

Serdecznie pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wczoraj zmieniałem koła na letnie.

Wszystkie klocki hamulcowe po siedmiu latach i 70 000 powyżej 5 mm okładziny i dochodzę do tylnego lewego koła. Klocek starty do 1mm. Wymieniam, w obejmie 2 blaszki na prowadnicy, a że mam problem z ich umieszczeniem bo ciągle wypadają nie zakładam. Odkręcam tylne prawe koło wyciągam stare, dobre klocki i zaskoczenie brak blaszek. Wniosek w obejmie, gdzie nie założono w fabryce blaszek klocki się nie blokowały i nie tarły, a tam gdzie były przedwcześnie uległy starciu. Poza tym latem ciągle coś piszczało w hamulcach. Podobny problem miałem w Peugeocie. Po wyrzuceniu tych blaszek i zastosowaniu kloców REMSA problem się skończył. Brak tych blaszek nie uszkodził w żadnym stopniu prawej obejmy.

Edytowane przez korogianakis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij przebieg w statusie. Wnioskować można że fabryka na jednym założyła blaszki a na drugim nie. Dziwne to. Blaszki jeżeli były fabrycznie zastawia się lub wymienia na nowe. Natomiast nowe locki trzeba dopasować, dopiłować by poprawnie przesuwały się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chodzi o blaszki na tylnych zaciskach to to samo miałem Megane II jak i w Megane III. W M III to mi tak tarły że przy ruszaniu do tyłu aż mi kuper do góry podnosiło.

Wystarczy wywalić po jednej blaszce na zacisk i klocki oraz tarcze przestają się szybko zużywać. Dodatkowo opory toczenia ulegają zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy krótkie pytanie. Po wymianie klocków z przodu (oryginalne) wszystko jest ok i auto dobrze hamuje ale dzisiaj sprawdzając płyny pod maską zauważyłem, że stan płynu hamulcowego jest lekko ponad max. Zostawić czy wyciągnąć nadmiar strzykawką? Płyn hamulcowy był wymieniany 1000 km przed wymiana klocków i domyślam się, że ASO wlało go na max, a gdy przyszły nowe klocki skoczył do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie. Za 2 dni będe wymieniał tarcze tył przy czym hamulec elektryczny plus klocki tył-klocki TRW a tarcze Boscha-przy czym mechanik podejmie się wymiany tarcz w z wybijaniem łożysk i podłączeniem pod kompa w celu wciśniecia tłoczków-zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam zanć jak kogoś bedzie interesowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!