Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Moze miec na to wplyw wymiana tranzystora z dmuchawy jakis czas temu mi padl kupilem zamiennik o bardzo zblizonych parametrach, wlutowalem poskladalem i wydaje sie byc ok bo dziala nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ten załącznik się przyda.

Trochę informacji znajduje sie też w Sam naprawiam, ale w pierwszym wydaniu, w drugim klimatyzacja nie jest tak dokładnie opisana. Do ściągnięcia tu:

DrNo

Te dokumenty powinny rozwiać wszelkie wątpliwości.

 

BTW.

Wczoraj sprawdzałem dokładnie jak to z tą klimą jest.

Pokrętło temperatury skręcone na min, dmuchawa na 2, obieg otwarty.

Auto stało na słońcu ale nie było w nim bardzo gorąco, specjalnie ustawiłem nadmuch na "twarz"

Po włączeniu klimy mniej więcej po 10-15 sek. wieje zimne powietrze po następnych 10-20 sek. z kratek leci naprawdę zimne powietrze. Po mniej więcej 10 min nie wytrzymałem i przełączyłem pokrętło regulacji temperatury na środek (pokrętło w pionie). Na zewnątrz termometr pokazywał 22 °C.

klima.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki powinien być czas reakcji - 5 min to zdecydowanie za dłuuugooo <ok>

Podjedź sprawdź ciśnienie, jak mało to dobij - posprawdzaj jak się zachowa po nabiciu. Jak dalej będzie tak dłuuugo to szukaj co dalej. Tranzystor raczej nie powinien mieć na to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu materiałow dotyczacych klimy doszłem do wniosku ze cheba tranzystor nie ma wplywu na dzialanie klimy, tzn jesli bedzie uszkodzony to klima tez nie bedzie dzialac bo nie bedzie wtedy mozna właczyc nawiewu, wiec ten problem powinien byc z głowy.

 

Chciałbym sie tylko upewnic czy brak dostatecznej ilosci czynnika chlodzacego w ukladzie moze byc powodem przerw w pracy klimatyzacji badz opoznien przy wlaczaniu?

Chcialbym dodac ze przerwy raz wystepuja a raz nie tzn czasem po wlaczeniu klimy dziala szybko jak trzeba a czasem ma przerwy w dzialaniu lub tez wlacza sie po czasie.

 

Jeszcze mam jedno pytanie czy te wszystkie czujniki (nasłonecznienia, temperatury i wilgotnosci maja wplyw na dzialanie klimatyzacji jesli nie mam jej wlaczonej w trybie automatycznym. (Domyslam sie ze nie ale chcialbym sie upewnic <ok> )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być odpowiedź na twój problem (zresztą z tego wątku):

Sprężarka klimy ma czujnik zabezpieczający przed jej pracą przy zbyt niskim lub wysokim ciśnieniu, więc nie załączy się jeśli masz za mało czynnika. Mógł też paść sam czujnik (ja tak miałem).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha tzn ze moze byc taka mozliwosc ze gdyby bylo malo czynnika chlodzacego raz chłodzi bardzo dobrze a potem ma chwilowe przerwy i znow jest ok?

Dodam jeszcze ze czesto włącza mi sie wentylator na chlodnicy pochodzi chwile i wyłacza się ale to cheba normalne przy klimie?

 

(Czujnik temperatury wymienilem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod posiadam od ok 4 miesiecy, poprzednik podobno robił w tamte lato ale dowodu nie mam glowy nie dam <ok>, polecasz najpierw nabic klime a potem dalej szukac? Tez tak chcialem zrobic ale te przerwy w dzialaniu klimy (tzn raz jest a raz nie) sklonily mnie do szukania problemu w czyms innym. Mysle ze skoro raz dziala a raz nie tzn ze z tym powinno byc ok bo inaczej wcale by nie dzialalo albo slabo by chlodzilo. Tylko czy dobrze mysle :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zerknąc czy nie masz przypiętego wydruku z maszynki (u mnie wisi na przewodzie do skraplacza) kiedy, co i ile do układu wcisneli. Ale zacząłbym od tego przyjamniej będziesz miał pewność że niczym z klimy karmić sie nie będziesz <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj byłem nabic klime okazalo sie ze uklad szczelny nabili mi ale problem pozostal, polecili mi mechanika od klimy wiec podjechalem, zerknoł do silnika i stwierdzil ze to podobno sprzegielko od wlaczania klimy i ze to typowe w tych autach. Koszt wycenil sobie na 600zł, troche sporo mysle, mozecie cos polecic czy da sie to samemu zmienic, czy wogole mozna to kupic? Mial ktos podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!