Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falująca wskazówka od temperatury wody


Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna posiadam renault megane. Mam następujący problem od jakiegoś czasu zaczęła falować mi wskazówka od temperatury wody. Wymieniłem już termostat i czujnik. I nadal tak się dzieje. Co może być tego przyczyną? Za podpowiedzi z góry dziękuje. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Więc i ja sie podepnę.Mam podobną sytuacje.Silnik ciężko mi odpala po nocnym postoju.Gdy juz odpali i przejade te kilka kilometrów (2-5) to wskazówka oscyluje między drugą a trzecią kreską następnie po chwili spada poniżej drugiej kreski i potrafi tak zostać nawet przez kilkanaście kilometrów i nie istotne czy jadę czy stoje w korku wskazówka nie dochodzi do 3 kreski.Wymieniłem termostat (vernet) przeleciałem forum wymieniłem obydwa czujniki i niestety dalej to samo.Dzięki za jakąs pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem,no i miałem ten sam problem w poprzednim samochodzie Oplu astrze termostat był wymieniany i czujnik temp. też. Mechanik powiedział mi że to może być zużywająca się pompa wody... Ale pewności nie mam...A na której kresce ma być prawidłowa temperatura??? A astra jeżdzi do tej pory a pompa nie była wymieniana:)

post-18705-1288636927_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjęcie jest zrobione na zimnym silniku, to uszkodzony jest czujnik temperatury, albo kabelki.

Wentylator włącza się właśnie w okolicach 4 kreski.

Układ jest dobrze odpowietrzony i zalany świeżym płynem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jechałem 35 km i normalnie sie nagrzał. zgasiłem go i przekreciłem zapłon i wskazówka wyszła za 4 kreske chodzi o to ze wiatrak sie załącza jak dojdzie do 4 kreski,

A jak jade to temp. trzyma sie przed 4 kreską tak troszeczke niżej... Moim zdaniem jest dobrze odpowietrzony chociaż nie wiem. a jak sie odpowietrza???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura trochę za wysoka.

Na początek przepłukaj ze 2-3 razy cały układ wodą demineralizowaną i wymień płyn na nowy.

Nie zapomnij dobrze odpowietrzyć układu chłodzenia.

Warto też wodą z węża wypłukać chłodnicę.

Jak masz stary termostat, to wyciągnij nowy z auta i oba zalej wrzątkiem.

Sprawdź jak oba się otwierają.

Jeżeli masz jakąś podróbę, to wymień na jakiś dobrej firmy, bo może tu leży problem.

Wentylator powinien się włączać na 4 kresce.

Pełna procedura odpowietrzania.

Na zimnym silniku odkręcasz korek od zbiorniczka, a następnie odpowietrzniki na wężu i na chłodnicy.

Jeżeli płyn wylatuje strumieniem, to zakręcasz odpowietrzniki.

Lekko zakręcić korek na zbiorniczku i uruchomić silnik.

Czekasz aż włączy się wentylator i możesz zgasić silnik, oraz dokręcić korek od zbiorniczka (nie wolno odkręcać).

Nie odkręcaj odpowietrzników, ano korka od zbiorniczka na pracującym lub gorącym silniku bo możesz się oparzyć.

To nie są żarty, bo płyn ma wtedy ponad 90 stopni i jest pod lekkim ciśnieniem.

 

http://megane.com.pl/megane-i-phi-wahajaca...t8428.htm#69911

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz nieszczelny układ, to nic dziwnego, że auto się grzeje, najpierw z tym zrób porządek.

Pompa jest napędzana paskiem rozrządu, więc przy okazji jej wymiany wymień tez pasek i rolkę.

Przed wymianą pompy zrób najpierw to, co było wcześniej opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!