Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zły odbiór radia a wzmacniacz antenowy


Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodzić mógł się każdy element.To że u niektórych we wzmacniaczu są zalane, zaśniedziałe elementy wcale nie znaczy,że wzmacniacz nie działa.U Ciebie wygląda OK, ale może tylko wygląda.Sprawdź czy dochodzi zasilanie oraz ciągłość połączenia przewody antenowego. Dobry sposób i kilka inf.tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego nie rozumiem, przeczytałem pierwszy post tematu który mi podałeś i tam kolega stwierdził, że u niego nie było styku sprężynującej blaszki na płytce ze stykiem bata anteny, próbowałem na szybko zrobić takie przedłużenie jak on żeby mieć pewność że jest styk ale radio nie zagadało, dotknąłem bezpośrednio bata do tej sprężynującej blaszki i też cisza, aż tu nagle kiedy zabierałem się do zmontowania wszystkiego tak jak było, kiedy jeszcze płytka leżała sobie sama na dachu radio zaczęło grać i to bez bata. Nie wiem jak to długo potrwa ale zmontowałem wszystko bez przedłużenia styku jak kolega w tamtym temacie i dalej grało ale pewnie po jakimś czasie sygnał zniknie. Jakby płytka była walnięta to nie zagrałoby w ogóle i wcześniej też albo grałoby cały czas albo wcale, dlatego nic nie rozumiem. Ta płytka jest w ogóle potrzebna? Nie może być zwyczajnie kabel antenowy podłączony bezposrednio do podstawy bata? Nadal nie wiem jakie zadanie ma ten zielony przewód z czarną wtyczką, gdzie on idzie? 

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, prezes72 napisał:

 Nie może być zwyczajnie kabel antenowy podłączony bezposrednio do podstawy bata?

pewnie,że można ,ale trzeba by ominąć układ wzmacniacza.Z tym,że w/g mnie wzmacniacz trochę pomaga

3 godziny temu, prezes72 napisał:

Nadal nie wiem jakie zadanie ma ten zielony przewód z czarną wtyczką, gdzie on idzie? 

też tego nie wiem, ja takiego nie mam

3 godziny temu, prezes72 napisał:

 Jakby płytka była walnięta to nie zagrałoby w ogóle

tego nie byłbym pewny, czasami coś może się wzbudzać no i zagra

37 minut temu, pit-men napisał:

Sprawdź czy nie masz gdzieś na płytce wzmacniacza antenowego zimnego lutu .

raczej na to wygląda, ew.połączenie wtyk gniazdo np.od zasilania przy podstawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witmanpłytka jest umieszczona w tak niefortunnym miejscu że woda tam zawsze może się dostać, ale trudno powiedzieć, wydaje mi się, że raczej podstawa jest szczelna, przynjmniej żadnych śladów rdzy nie widać

@piter1114a jak rozpoznać zimne luty na takiej małej płytce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, piter1114 napisał:

To że u niektórych we wzmacniaczu są zalane, zaśniedziałe elementy wcale nie znaczy,że wzmacniacz nie działa.U Ciebie wygląda OK, ale może tylko wygląda

 

52 minuty temu, prezes72 napisał:

a jak rozpoznać zimne luty na takiej małej płytce?

lutownica do ręki i poprawiasz wszystkie lutowane łączenie (elementy,przewody) to jedyna skuteczna metoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrzedziwne, bo dzisiaj radio gra i nie ma zamiaru przestać, a jeszcze dziwniejsze to, że w czasie gdy radio było włączone i rozpiąłem te dwie wtyczki - czarną i białą to nic się nie zmieniło, radio dalej grało i odbiór się nie pogorszył, więc do czego to połączenie tymi wtyczkami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta płytka jest tak mała, że musiałbym mieć mikroskop w oczach i jakąś super lutownicę żeby poprawić wszystkie lutowane połączenia, przelutowałem jedynie taki wystający pręcik który łączy się z przewodem kabla antenowego i na razie radio odbiera, tam widziałem jakby połączenie było trochę zaśniedziałe, ale zanim to zrobiłem to zdemontowałem całą antenę, wyjąłem podstawę i odpiąłem przewód antenowy i bez tego radio grało!!! i nawet nieźle odbierało, przynajmniej RMF i Zetkę i moje lokalne Radio Zachód, a tylko na części kabla antenowego wpiętego w radio i kończącego się na słupku z tyłu, bez podstawy, bez płytki i bez bata:)

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu kabla różnica w odbiorze powinna być znacząca, tzn.powinien pojawić się sygnał rds i sporo więcej stacji radiowych.Rmf i Zet odebrać można pewnie i bez podłączonego kabla antenowego.Czy wzmacniacz dział sprawdzić można w prosty sposób, odpinając wtyczkę od zasilania (przy stopce anteny) Jeśli po odłączeniu zasilania radio łapie tylko kilka silnych stacji (rmf czy zet) a po podłączeniu wtyczki sporo więcej+rds, znaczy to,że wzmacniacz prawdopodobnie jest OK. Zaśniedziałe elementy oznaczają przedostanie się wilgoci do wzmacniacz, więc trzeba zakładać ,że może być uszkodzony.Znawcy tematu mówią,że układ antenowy powinien prawidłowo działać bez wzmacniacza ant. więc zawsze możesz spróbować odłączyć zasilanie stopki i ominąć wzmacniacz, podając syg,z anteny bezpośrednio do przewodu antenowego,ale uwaga, w układzie płytki wzm.syg. może być tłumiony, więc jeśli zdecydujesz się na taki krok najlepiej przeciąć ścieżki na płytce, lupa się przyda...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piter1114dziś rano jadąc do pracy najpierw grało a po kilku minutach cisza, więc dziś jak wrócę z roboty cała ta płytka idzie w śmietnik, będzie bez wzmacniacza, bo skoro gra bez anteny to z anteną bez płytki tez zagra.

Zasilanie wzmacniacza to te wtyczki co pokazałem wcześniej na zdjęciu? Dziś było odpięte i sygnał zniknął, jak było zapięte to sygnał tez znikał.

 

Wywaliłem ta płytkę ale odbiór nie jest rewelacyjny, sam już nie wiem czy to wina tego wzmacniacza, czy samego radia, czy anteny, czy co. Kiedy odpinam to złącze co jest na słupku (połączenie kabla antenowego wpiętego do radia z kablem idącym do podstawy anteny) to sygnał radiowy jest mocniejszy, a jak złącze zepnę to sygnał słabnie, dlaczego tak? powinno być odwrotnie?A co sądzicie o takim wzmacniaczu?

antenni-zesilovac-am-fm-12v-18207-w265-cfff.jpg

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!