Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rączki przednich drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie

Spróbowałem okleić rączki za pomocą foli termokurczliwej i przyznam szczerze, że nie jestem zadowolony z efektu. Abstrahuję już od moich drobnych niedoróbek ( na prawej rączce przypaliłem folię :P )ale w aucie wygląda to po prostu tandetnie.

post-40689-0-35231400-1402315364_thumb.jpg

 

Także cała operacja "psu w budę", a dodatkowo spadła mi śruba w środek drzwi oraz przypuszczalnie spinka trzymająca przełącznik sterowania szybami - zaznaczyłem na zdjęciu - czy tam nie powinno być spinki ( lata mi przełącznik )?

post-40689-0-70077000-1402315876_thumb.jpg

 

Zatem czeka mnie malowanie no chyba, że to co kolega Lelupi pisze ma sens.

W Meganie 2 po usunięciu gumy rozpuszczalnikiem, tworzywo z którego wykonane są uchwyty daje się dosyć łatwo wypolerować.

Polerowałem papierem wodnym od gradacji 500 do 2500 następnie pastą polerską do lakieru. Wszystko robiłem ręcznie.

Przy odrobinie wprawy można uzyskać efekt "lakieru fortepianowego". Można też, zależnie po którym papierze przerwiemy polerowanie, uzyskać efekt matu czy półmatu.

 

Postanowiłem zrobić w ten sam sposób. Efekt jest całkiem przyzwoity. Po przeszlifowaniu 280/400/500/1000/2500 otrzymałem taki oto rezultat

post-40689-0-94494500-1402911567_thumb.jpg

 

Następnie po polerce pastą lekkościerną G3 uwydatnił się ciemny kolor rączek. Co ciekawe, pomimo, że wyglądają jak mat lub pół mat gdy popatrzymy pod kątem mamy "efekt lustra"

post-40689-0-25703700-1402911675_thumb.jpg

 

Zastanawiam się jak będzie wyglądała kwestia trwałości takiego rozwiązania. W związku z tym pojeżdżę chwilę i jeśli powierzchnia nie będzie się ścierać to przeszlifuję resztę rączek sposobem j.w. Jeśli trwałość będzie niezadowalająca pomaluję je bezbarwnym.

 

A odnośnie zagubionej spinki to znalazła się - chodziło o nią:

post-40689-0-15255900-1402911993_thumb.jpg

Edytowane przez SeloD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zastanawiam się jak będzie wyglądała kwestia trwałości takiego rozwiązania. W związku z tym pojeżdżę chwilę i jeśli powierzchnia nie będzie się ścierać to przeszlifuję resztę rączek sposobem j.w. Jeśli trwałość będzie niezadowalająca pomaluję je bezbarwnym.

Pojawiły się jakieś ryski albo mat od UV? Warto zotawić tylko polerkę czy lepiej dać matową farbę do plastików?

Po roku słupki środkowe pomalowane u mnie matem firmy Kwasny wyglądają identycznie - tylko szlif 2000 i odtłuszczenie. Bez podkładu i bezbarwnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nic się nie pojawiło. Dodatkowo konserwowałem je tak jak całę resztę plastikowej tapicerki. W związku z powyższym nie będę już bawił się w lakierowanie :). Nie ma to sensu, chyba, że chcesz osiągnąć inny efekt wizualny ( kolor, chropowatość itd ). Ja jestem zadowolony z efektu.

Edytowane przez SeloD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

W końcu po przeczytaniu waszych porad postanowiłem sam zabrać się za odnowienie rączek. Ja chciałem zachować oryginalny kolor rączek. Poniżej mały opis jak ja to zrobiłem :)

1. Demontaż rączek nie jest taki łatwy i wspaniały jak by się wydawało :) Tutaj przyda się ta instrukcja

2. Po demontażu obowiązkowo zdejmujemy stary lakier bo zacznie puchnąć podczas malowania nowym lakierem. Ja użyłem sposobu ze zmywaczem do paznokci i rzeczywiście spisuje się wzorowo. Poniżej zdjęcie przed i po zdjęciu starej powłoki.

post-74404-0-04686200-1417296408_thumb.jpg post-74404-0-42827900-1417296433_thumb.jpg

 

3. Następnie całość czyścimy papierem wodnym 400 i odtłuszczamy (ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i wszystko było ok)

4. Ja poszedłem ze zdemontowaną rączką do sklepu gdzie dobierają lakiery i otrzymałem lakier RENAULT R7653 do tego dokupiłem podkład do plastików i małą puszkę bezbarwnego. Poniżej potrzebny zestaw.

post-74404-0-76796900-1417297312_thumb.jpg

 

5. Malujemy dwie cienkie warstwy podkładem w odstępach ok 10min a po wyschnięciu znów matujemy tym razem papierem wodnym 1000.

post-74404-0-28544500-1417297323_thumb.jpg

 

6. Nakładamy dwie lub trzy cienkie warstwy bazy w podobnych odstępach.

post-74404-0-35399800-1417297909_thumb.jpg

 

7. Po wyschnięciu (ja malowałem na drugi dzień) matujemy lekko papierem wodnym 2000 ale ostrożnie aby nie przedrzeć się do podkładu, odtłuszczamy i malujemy bezbarwnym. Efekty po pomalowaniu i zamontowaniu poniżej :) Myślę że warto :D

post-74404-0-92386400-1417298285_thumb.jpg post-74404-0-31112200-1417298295_thumb.jpg post-74404-0-75143400-1417298302_thumb.jpg

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego Jarecki25 - Bardzo sumpatycznie Ci wyszły te rączki. Mogłyby być ,wg. mojej opini, odrobinę ciemniejsze. Nie mniej i tak gratulacje :) Postaram się załączyć fotki moich ( bez lakieru ) jak tylko będę miał okazję zobić zdjęcie ( ładniejsza pogoda )

Edytowane przez SeloD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacznie trwalszy efekt byłby przy użyciu materiałów utwardzanych chemicznie ,czyli dwuskładnikowych, na goły plastik dobrze jest dać pzp ,następnie podkład akrylowy ale tylko jeśli potrzeba poprawić powierzchnie , bazę się kładzie tak aby nie szlifować a bezbarwny nakładamy po ok.pół godziny - baza jest wtedy dużo lepiej związana z bezbarwnym,bazy przed bezbarwnym nie potrzeba odtłuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na szczęście nie tylko w Megankach takie cudo wymyślili. Jeżeli się nie mylę w Audi A4 pokrętła i przyciski na desce rozdzielczej są pokryte tymże właśnie "gumiakowym" tworzywem. Skutek? Po kilku latach przez przetarcia przebija się światło oświetlenia nawiewów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Matixs ja dzisiaj rozebrałem i oczyściłem te rączki z tej ohydnej gumy. W poniedziałek daje je do lakiernika celem lakierowania. Co do plasti dipa nie wiem, ale wole je profesjonalnie polakierować. Guma schodzi w miare ładnie poprzez wytarcie rozpuszczalnikiem chlorokauczukowym. Ja dziś tak zrobiłem. 2 rączki( 4 części) ok godzinki szorowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Odświeżę trochę temat bo też czeka mnie renowacja rączek. Próbował ktoś z Was malować je plasti dipem? Czy w ogóle się nie opłaca bo ta guma zejdzie i lepiej pomalować farbą?

Odpowiednik tego rozwiązania masz w tym wątku na str. 2 :). Zastosował je użytkownik Radx. Takie rozwiązanie jest wg. mojej opinii nietrwałe. Rączki są jednym z najczęściej dotykanych elementów wnętrza każdego auta. Wystarczy, że zadraśniesz mocniej i cała powłoka zejdzie.

Podczas moich perypetii z renowacją rączek doszedłem do wniosku, że są tylko dwa sensowne rozwiązania problemu j.w.

1. Szlifowanie do uzyskania zadowalających efektów ( mój przykład )

2. Szlifowanie + lakierowanie ( różne formy )

 

Ps. Pomijam kwestię kupna nowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja dodam może zdjęcie swojej rączki, którą okleiłem (na razie na próbę i niechlujnie ) folią karbonową. Po świętach mam wolne więc okleję całe rączki i panel środkowy :)

post-78330-0-99298300-1428008902_thumb.jpg

Edytowane przez Michnikov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!