Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacinająca się klamka zewnętrzna od pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pomóżcie.Zacina mi się klamka od drzwi pasażera,nie odbija zewnętrzna,co zrobić,jak dostać się do niej nie urywając zaczepów.Chodzi o demontaż plastików.Szukałem ale nic nie znalazłem.Od czego zacząć. Może jakieś zdjęcia kolejności,z pewnością zainteresuję wielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem z klamka od drzwi prawych tylnych. W tylnych drzwiach na profilu bocznym na wysokości klamki był zaślepiony otwór, po zdemontowaniu zaślepki widoczna jest klamka od wew. przy uzyciu środka np. WD40,penetrusa czy jakiegoś innego z wężykiem popryskałem i od 2 miesięcy jest OK. Alternatywnie można zastostosować wstrzykcięcie za pomoca strzykawki dowolnego oleju, też pomaga.

 

demontaż klamki

 

klamka.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dopytać dokładniej o tą klamkę bo też mam taki problem. Czy do użycia tego środka WD40 trzeba rozbierać klamkę czy można ją potraktować jakoś z zewnątrz w jakiś sposób.

 

Wogóle to może macie jakąś budowę tej klamki, bo w mojej Megi HF nie działa w żadnych drzwiach ten przycisk do zamykanie bez użycia karty, nie wiem jak to naprawić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle to może macie jakąś budowę tej klamki, bo w mojej Megi HF nie działa w żadnych drzwiach ten przycisk do zamykanie bez użycia karty, nie wiem jak to naprawić.

http://megane.com.pl/hands-free-vt976.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy pomóżcie.Zacina mi się klamka od drzwi pasażera,nie odbija zewnętrzna,co zrobić,jak dostać się do niej nie urywając zaczepów.Chodzi o demontaż plastików.Szukałem ale nic nie znalazłem.Od czego zacząć. Może jakieś zdjęcia kolejności,z pewnością zainteresuję wielu.

klamka działa na dwóch zawiasach, jeżeli wszystko w środku jest OK to najprawdopodobniej masz zabrudzony jeden z zawiasów (kurz, błoto itp.), Za pomocą strzykawki i igły zapuść tam WD (kilka razy). Powinno pomóc. Jak nie, to czeka cię rozbiórka kilku elementów. Ja rozebrałem i przesmarowałem zawiasy od środka. Pomogło, ale rozbierania trochę było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 to nie jest najlepszy pomysł przy tego typu problemach, pomaga na bardzo krótki okres. Ja u siebie przy MI też miałem problem z zacinającymi się klamkami zewnętrznymi, WD pomagało na bardzo krótki czas. Jedynym trwałym rozwiązaniem jest nasmarowanie klamki smarem. Ja zastosowałem smar grafitowy i później już żadnym WD nie pryskać! Klamki chodzą 100x lepiej niż po użyciu WD, a od operacji minęły już 2 lata. Żeby dobrze nałożyć smar musiałem zdemontować klamki.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam,

mam ten sam problem tylko, że z klamką od strony kierowcy po otwarciu drzwi klamka pozostaje w pozycji otwartej i musze ją z powrotem wcisnąć, aby szło zamknąć drzwi. Spróbuje WD 40 a jak nie to czeka mnie demontaż klamki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 8 lat później...

Witam. Też miałem przypadek nie cofającej się klamki. Ponieważ jest to powszechna bolączka tych aut postanowiłem napisać jak rozwiązać problem. Po jej wymontowaniu okazało się, że element osadzony na ośce chodzi ciasno i nie odbija pod wpływem sprężynki. Opryskanie różnymi preparatami penetrującymi nic nie dało. Postanowiłem wyciągnąć ośkę i ją oczyścić. Ponieważ producent nie przewidział jej wymontowania trzeba samemu zrobić dostęp do jej wybicia. W tym celu zrobiłem wiertłem 3mm kanał w miejscu wskazanym na zał. zdjęciu. Po jej wybiciu okazało sie, że jest zardzewiała. Oszlifowałem ją na wiertarce pilniczkiem a potem papierem ściernym 120. Obmyłem sprayem osadzenia ośki , posmarowałem wazeliną techniczną. Po złożeniu klamki element ten chodził elegancko, czyli ładnie odbijał. Zamontowałem do auta i klamka działa jak należy. Moja rada. Ponieważ ośka jest stalowa i podatna na rdzę to żeby mieć spokój z klamką  najlepiej  zastąpić taką ośkę ośką nierdzewną, np. z mosiądzu i albo jeden koniec odpowiednio zarobić aby się nie wysunęła albo końce zakleić odpowiednim klejem, np. na gorąco. Następnym razem tak zrobię.

KLAMKA ZEWNĘTRZNA PRAWA PRZEDNIA RENAULT SCENIC II.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!