Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Audio Connection Box i USB


Rekomendowane odpowiedzi

Zimp Do radia z BT bez problemu da się dołożyć CBOX'a. Jednak problemem nie jest zdobycie puszki a kompletnego okablowania i wtyków. Szczególnie tych pomiędzy CBOX'em a panelem z gniazdem USB.

Wtyki te pochodzą z firmy Hirose i ciężko zdobyć nawet sample. Reszta to w miarę standardowe wtyki. Istotne jest również czy auto posiada fabryczna Navi czy nie. Navi jest gatway'em dla całego systemu audio. Zarówno CAN multimedia jak i sygnały audio są przez nią przełączane.

athlon64x4 Masz rację, trzeba podłączyć CLIP'a i uaktywnić moduł multimedialny tak aby radio po przełączeniu na "wejście liniowe" wysyłało również ramki CAN'owe do CBOX'a.

 

Ja już jestem po instalacji całego systemu. Jednak ciągły brak czasu spowodował, że nie zebrałem wszystkiego do jednego sensownego pliku pdf.

Jeśli ktoś będzie zainteresowany to mam jeszcze jednego kompletnego (z wiązkami) CBOX'a z gniazdem do Megane III.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wpinam ipoda lub mp3 do jack -> chinch do dziur wybieram "zewnętrzne źródło audio" AUX i niczego nie słychać (głośność maksymalna). na wyświetlaczy widnieje napis: "zewnętrzne źródło: głos"

Edytowane przez tommii3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommii3 To brzmi aż niewiarygodnie. Kurcze, może fabryka zapomniała Ci podłączyć kostki gdzieś ? Po przełączeniu na AUX powinieneś mieć do wyboru źródło BT i wejście liniowe. Oba nie działają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku połączenia chinch pomiędzy gniazdem przy skrzyni biegów a radiem nie ma nic totalnie nic po drodze. To jest czyste podpięcie elektryczne. Jeśli potrafisz wyciągnij sobie radio i sprawdź czy masz z tyłu w kostce FAKRA wpięta 10pinową czarną kostkę do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robgold

Mam Megane III Grandtour z fabryczną navi (Carminat TomTom) i radiem zwykłym, bez BT (czyli płaskie, bez gałek).

Czy w takiej konfiguracji da się zamontować tego CBoxa?

Czy wejdzie np. zamiast tego panelu cinch przy gnieździe zapalniczki?

Jeśli tak, to czy nadal masz tego CBoxa na zbyciu? I ile byś za niego chciał? Najlepiej skontaktujmy się mailowo jeśli nie masz nic przeciwko - [email protected]

 

Mam oryginalnego ACB, ale wkurzający jest jak cholera. Do tego jeszcze mam jakieś kosmiczne przeprawy z serwisem. Opowiem ku przestrodze i żeby sobie ulżyć :)

1. Ponieważ kupowałem gotowe auto, miałem do wyboru model z ESP albo z Bluetooth. Postawiłem na bezpieczeństwo. A jako BT kupiłem Parrotta. Znalazłem nawet moduł Parrota do sterowania z kierownicy. Zostawiłem w serwisie, żeby mi to zamontowali. Okazało się, że modułu do sterowania z kierownicy się nie da zamontować "bo przy tej wersji z nawigacją nie ma miejsca na kostkach". Zazgrzytałem zębami, odpuściłem (BTW, mam do odstąpienia taką kostkę Multican do Parrota CK3100).

2. Trzy tygodnie po wizycie w serwisie nagle zepsuło się radio. Grała (i to nieczysto) tylko Trójka. Panowie rzeźbili ze dwa dni. Doszli do wniosku, że przetarli kabel antenowy i trzeba go będzie zamówić z Francji. Szedł ze 4 miesiące. W międzyczasie radio magicznie się naprawiło, ale nie do końca (żona ma takie samo radio z navi w nowym Clio i odbiera dużo lepiej np. w garażu).

3. Potem była zima, nie miałem czasu, żeby pojechać wymienić ten kabel. W międzyczasie padł dźwięk od nawigacji i ze dwa razy ACB się rozłączał (wracał po restarcie radia).

4. W końcu w tym tygodniu wybrałem się do serwisu na wymianę kabla. Trwało to znów dwa dni. Radio działa niby nieco lepiej (ale ideał to wciąż nie jest). Dźwięk w navi wrócił. Za to ACB znowu zniknął. Co więcej, przestał ładować iPhone'a.

5. Cd. w środę, bo jestem umówiony na jeszcze jedną drobną rzecz w serwisie - będę reklamował ten niedziałający ACB. Najchętniej wymieniłbym go w cholerę na tego CBoxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Tak w skrócie odpowiem tutaj aby innym zostawić ślad natomiast resztę odpiszę na priva.

 

Do tego radia jakie masz nie da się zalozyć C-BOX'a. Ono po prostu nie wspiera komunikacji z CBOX'em po CAN'ie.

Samo złącze USB bez problemu będzie pasować jednak to nie wszystko. Wymagany jest dodatkowy moduł sterujący.

 

Najłatwiej było by Ci wymienić radio na takie z BT (np kupić z rozbitka na serwisie aukcyjnym).

Ważne jest abyś taka wymianę radia miał wbita w książeczkę serwisową. Ponieważ radio używane będzie miało zapisany VIN innego auta. W niczym to nie przeszkadza ale ktoś dociekliwy mógłby zwrócić uwagę, ze konfiguracja auta nie zgadza się z ta w systemie. Oczywiście można też zamówić nowe takie radio wtedy wpiszą do niego twój VIN ale koszty są dość wysokie (~1200PLN). Choć gdybyś odliczył koszt Parrota, koszt sprzedaży obecnego radia to w sumie różnice mogły by być niewielkie.

 

 

Zastanów się nad takim rozwiązaniem. Ja w poprzednim aucie używałem Parrota, teraz używałem zestawu wbudowanego i muszę przyznać, że ten zestaw naprawdę działa dobrze.

Edytowane przez Robgold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Rozumiem, że navi w niczym nie przeszkadza, problemem jest tylko zbyt proste radio, prawda?

Czy np. takie będzie pasowało do Grandtoura III z Carminatem?

http://allegro.pl/radio-renault-megane-iii-scenic-iii-clio-iv-i1599931888.html

 

Po drodze jest jeszcze jedna zagwozdka - sterowanie telefonem z kierownicy. Zdaje się, że pilot do radia z BT jest trochę inny?

Szczerze mówiąc narobiłeś mi smaka na tę przeróbkę - gdybym mógł mieć za jednym zamachem radio z fabrycznym BT i jeszcze CBoxa.... Ech :)

pozdrawiam

dac

 

Sorry za zawracanie gitary, ale poszedłem za ciosem:

 

http://allegro.pl/pilot-sterowanie-renault-megane-iii-2010-i1595712715.html

 

Jeśli się nie mylę, to to jest pilot od wersji z fabrycznym BT. Myślisz, że wystarczyłaby podmiana - jak rozumiem cała "logika" i interpretacja przycisków pilota siedzi w radiu?

 

pozdrawiam

DC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest pilot od radia z bt - poznasz go po tym że na dole ma taki znaczek z "mówiącą głową" - wybieranie głosowe - pamiętaj że musisz jeszcze dokupic i podlaczyc mikrofon. Myśle że na Twoim miejscu zdecydowałbym się na wymianę całego radia z fabrycznym bt i CBOX'em - jak pisał Robgold zestaw sprawuje się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio, które wybrałeś jest OK. Zapytaj jeszcze sprzedawce, która to wersja radia. Napisane jest to na tej małej cieniutkiej naklejce na srebrnej ramce (widok radia "z góry").

Navi w niczym nie przeszkadza. Jedynie sposób podłączenia CBOX'a jest inny.

 

Pilot to tylko podłączenie kablowe tzw "hardwire" natomiast logika sterującą siedzi w navi (lub wyświetlaczu) nie radiu. Radio dostaje gotowe dane po CAN multimedia z navigacji albo wyświetlacza.

Sam mikrofon to nie problem, tak naprawdę wystarczy dowolny pojemnościowy. Ida do niego trzy przewody (zasilanie, sygnał, masa). Kwestia tylko tej oryginalnej ramki w podsufitce.

 

Zapytaj jeszcze o cenę samego pilota w serwisie. Wydaje mi się, że jest tańszy niż na aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka wersja powinna być? Na Allegro jest jeszcze kilka do wyboru. Rozumiem, że mikrofon zamontowany z Parrota w zasadzie mógłby zostać w razie czego?

 

Skoro tak już gawędzimy, to mam jeszcze jako laik kilka pytań:

 

1. Znalazłem na Allegro CBox:

http://allegro.pl/komputer-cbox-renault-megane-iii-2010-280240001r-i1587481718.html

Ale rozumiem, że to połowa sukcesu, bo ważniejsze są te wszystkie kabelki, panel z USB itd.?

 

2. Rozumiem, że taki zabieg transplantacji radia można wykonać tylko w ASO? Bo to oni muszą wbić wymianę do książki serwisowej? Jeśli tak, to czy orientujesz się może, jakie dokumenty trzeba by im przedstawić przynosząc takie radio "z odzysku"? Nie chciałbym się wkopać w żadną podejrzaną sytuację - że radio z kradzieży czy coś. Chciałbym to załatwić lege artis najbardziej jak się da. Rozumiem, że jeśli znajdę firmę, która takie używane radio sprzeda mi np. na fakturę to będzie ok? (jest w Poznaniu taka firma, która pośredniczy w handlu używanymi częściami do "francuzów" - http://allegro.pl/renault-megane-iii-scenic-iii-nowy-model-radio-cd-i1598532822.html).

 

3. Last but not least - czy ktoś zna DOBRY autoryzowany serwis, który by się podjął takiej operacji i wbił to potem do książki? Najchętniej w Warszawie i okolicy, ale może być i gdzieś dalej jeśli firma solidna i wyrobi się w jeden dzień :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza do CBOX'a może być R2 i R5. R2 będzie mieć słabszy wzmacniacz, R5 mocniejszy.

 

Sam CBOX jak widzisz to jest 15% wszystkiego. Zdobycie kabli, konektora USB i podłączenie tego tak aby nie naruszyć oryginalnej instalacji to jest dopiero 100% sukcesu.

Transplantacje radia możesz wykonać nawet sam. Warunek jest taki, ze jeśli coś Ci się zepsuje w systemie audio/elektryce musisz powrócić do oryginalnego radia i wymontować CBOX'a.

Podczas standardowego przeglądu nigdy nikt się nie zorientuje co miałeś a co jest w aucie. Komuś musiało by bardzo zależeć aby Ci to udowodnić. Jednak jesli się zorientują to gwarancja na elektrykę mówi - papa.

 

Podczas poszukiwania informacji o CBOX'ie (jak widzisz po tym wątku trochę mi to zajęło) obdzwoniłem serwisy od Gdańska przez Warszawę aż po Katowice. Nikt nic nie wiedział, na oczy nawet CBOX'a nie widzieli. Dla 90% z nich ACB i CBOX to bylo to samo. Sprzedawcy też nie do końca wiedzą co to jest i do czego. Po prostu na etykietce pisze CBOX i tak to sprzedają.

 

Tak całkiem 100% legal i aby się żadne ASO nie doczepiło to musiał byś mieć nowe radio kupione w ASO, wtedy zakodują Ci VIN twojego auta a karta z całej operacji z CLIP'a pójdzie do Renault TECH.

Jak kupisz używane radio i coś się stanie zawsze mogą Ci powiedzieć ze to radio było uszkodzone i ono było winne. Co oczywiście będzie bzdura, ale udowodnienie tego też nie będzie łatwe.

 

Co do aukcji, p.Rafal Balcerek jest akurat ok. Rozmawiałem z nim, trochę długo paczka od nich szła, trzeba było dzwonić, ale ogólnie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!