Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu obroty silnika w moim samochodzie cyklicznie, co 4-5 sek., spadają i natychmiast się podnoszą. Jest to wartość rzędu 200 obr/min. Silnik nie gaśnie. Okazało się, że jest to związane z pracą klimatyzacją - w tym momencie sprężarka się wyłącza i załącza. Posiadam klimatyzację automatyczną. Problem ten występuje zwłaszcza podczasnych upalnych dni i podczas postoju (na biegu jałowym). Co może być tego przyczyną? Czy to normalne zachowanie sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podczas jazdy samochodem sprężarka pracuje lux. Gdy zatrzymam auto sprężarka się wyłącza, za chwile włącza i tak wkoło Macieju (zał. i wył. sprężarkę słychać stojąc koło auta). Zdjąłem zaślepkę przy prawym przednim nadkolu żeby mieć podgląd do pracującej sprężarki – widać jak się włącza i wyłącza, ale gdy dodam gazu lub wyłączę klimatyzację to wszystko wraca do normy. Czynnik chłodniczy był wymieniany w tamtym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pacir, wyglada na to, ze mamy podobny problem. Ja jeszcze zauwazylem, ze jak wylacze klime AC i zalacze ponownie (nie swieci sie juz wowczas AUTO) to problem tez ustepuje. Czy czujnik klimatyzacji, ten kolo sprezarki, moze byc tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to jest nas już trzech z tym samym problemem. W założonym przeze mnie temacie wypowiedziała sie jedna osoba (domyślam się dlaczego – bo zwróciłem się do „fachowców”, a tu pewnie takich nie ma), może tu dojdziemy do jakiegoś rozwiązania.

Jutro będę zmieniał czujnik ciśnienia na nowy - napisze jakie efekty, ale nie spodziewam się odkryć ameryki. Włączanie i wyłączanie sprężarki spowodowane jest granicznie niskim ciśnieniem czynnika w układzie (przynajmniej jest tak w moim przypadku - ok 2,5 Bara na wolnych obrotach), po dodaniu gazu rosną obroty silnika, a zarazem obroty sprężarki co w konsekwencji podnosi ciśnienie w układzie Klimy i wszystko chodzi ale nie jest to szczyt możliwości tego układu, a raczej minimum.

Potencjalnych przyczyn może być kilka: słaba sprężarka lub przytkany układ np. zabity osuszacz, mało drożna chłodnica (skraplacz lub parownik) lub źle działający zawór rozprężny o zmiennej średnicy (z regulacją zewnętrzną - w starszych układach lub wewnętrzną w nowszych). W moim przypadku:

1. Skraplacz wymieniony miesiąc temu – była nieszczelność w gnieździe przewodu,

2. Wentylator nawiewu w kabinie pracuje na wszystkich nastawach (oprócz pierwszej, gdzie po prostu jest wyłączony)

3. Wentylator chłodnicy pracuje podczas włączenia klimy (zarówno na I-wszym jak i na drugim biegu - a tu ciekawostka w literaturze pisze że na postoju II-gi bieg załącza się po przekroczeniu przez układ ciśnienia 19 barów - nie mierzyłam ciśnienia podczas załączania II biegu wentylatora w moim szczeniaku ale nie wierzę w te 19 barów. To może wskazywać na nieprawidłową pracę czujnika ciśnienia zwanego presostatem)

4. Szczelność układu i ilość czynnika zgodna – to była pierwsza wykonana czynność

 

Napisze jutro wyniki po zmianie presostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj nic nie robiłem bo czujnik doszedł dopiero dziś. Wymiana presostatu na nowy potwierdziła jedynie że mój stary jest całkowicie sprawny, nie było żadnych różnic. Później robiliśmy próby z dodawaniem ilości czynnika i obserwacja wysokiego ciśnienia - 550 - było normalnie i HP na wolnych obrotach 2,5 bara (mało), 620 - HP2,2 bara, 700 to samo. Ten test pozwolił wykluczyć sprężarkę.

Pan mechanik po konsultacjach i eliminacji innych możliwości zdiagnozował zawór rozprężny. Żeby nie było tak fajnie to w tych klimach nie da się wymienić samego zaworu, trzeba cały przewód skraplacz - parownik (cena przewodu 680 PLN - nie ma zamienników), a do jego wyjęcia trzeba zdemontować "pół samochodu" (wycieraczki, podszybie, osłonę filtra powietrza, osłonę zbiornika wody, zderzak i jeszcze jedną blachę przy kole) a dostęp do niego jest i tak kiepski.

 

Na poniedziałek będzie nowy przewód i wymiana, napisze czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartekrz1, podejrzewam że to też nie pomoże, nie możliwe że tylu osobom popsuło się dokładnie to samo.

 

Ja mam podobny problem, klimatyzacja pracuje na biegu jałowym lecz czasami też wpadnie w taki cykl że włacza się i wyłacza, nie dzieje się tak zawsze, zauważyłem że po zwiększeniu nawiewu 4/4 gdy pracuje on maksymalnie najczęściej można zaobserwować dane zjawisko.

 

Tak się dzieje i chyba przyczyny sie nie znajdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek4100 zawsze jest jakaś przyczyna, czasem tylko ciężko ją znaleźć, ja się nie poddaję.

Proponuję żebyś sprawdził u byle jakiego szpeca od klimy jakie masz wysokie ciśnienie w układzie na wolnych obrotach - wystarczy tylko podpiąć urządzenie do klimy i włączyć silnik.

Ja mam 2,5 a powinno byś przynajmniej 6-7. Jeżeli u ciebie również ciśnienie jest granicznie niskie 2-3 bary to presostat zadziała i wyłączy sprężarkę - to nie jest komputer tylko zwykły czujnik ciśnieniowy czyli trzeba na niego brać poprawkę, że przy granicznym ciśnieniu raz załączy sprężarkę raz nie.

Jeżeli ciśnienie jest za małe a sprężarka dobra to coś musi być przytkane albo zawór rozprężny puszcza za dużo - nie trzymając wysokiego ciśnienia.

 

Sprawdzę to, napisze w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że ciśnienie jest prawidłowe bo ostatnio miałem problem że klimatyzacją nie działała wogóle, wieć byłem przekonany że poprostu nie ma już czynnika w układzie, pan podłączył i sprawdził, okazało się że miałem przerwane przewody od wentylatora oraz sprężarki, po całym dniu w końcu sam doszedłem dlaczego nie działała.

 

Sprawdźcie jeszcze u was czy przy włączonym nadmuchu 4/4 też wam nie rozłącza klimy.

 

A tak wogole to wydaje mi się że coś musisz miec z czujnikiem jednak, jeżeli jest inaczej to mnie poprawcie, ale czytałem, nie wiem czy nawet nie tutaj na forum, że jeżeli jest mniej niż 3 bary klimatyzacja wogole nie powinna sie włączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powodem na pewno nie są:

- mała ilość czynnika,

- czujnik ciśnienia - pretostat.

A czy był ktoś w ASO z tym problemem?

Nurtuje mnie jeszcze takie jedno pytanie:

Od czego zależy wartość ciśnienia klimatyzacji?

Decyduje ono o używaniu wentylatora i poziomie jego prędkości, np. gdy w układzie będzie pow. 23 bar to wentylator będzie pracował na wysokich obrotach. Od czego zatem zależy ciśnienie w układzie?

Czy ktoś z Was pomoże mi w udzieleniu odpowiedzi?

[ Dodano: 2010-06-18, 20:30 ]

e jeżeli jest mniej niż 3 bary klimatyzacja wogole nie powinna sie włączać

Według MR klima się wyłącza poniżej 1 bar i powyżej 27 bar.

czy przy włączonym nadmuchu 4/4

Co oznacza 4/4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AnTurek ciśnienie w układzie klimatyzacji wytwarza sprężarka, a konkretnie wysokie ciśnienie. Zawór rozprężny (dławik) ogranicza przepływa czynnika pod wysokim ciśnieniem stwarzając tym samym niskie cienienie w części układu za sobą. Czynnik pod wysokim ciśnieniem znajduje się w stanie ciekłym, a pod niskim w stanie gazowym. Więc ciśnienie w układzie zależy od sprężarki i zaworu rozprężnego ale nie tylko. Jeżeli jest coś zatkane w układzie to też przytrzymuje prawidłowy obieg czynnika i wpływa na ciśnienia w układzie.

 

Za załączenie wentylatora na drugi bieg odpowiada presostat a granicą jest 19 barów (powyżej drugi bieg.

 

4/4 - kolega ma na myśli klimę manualną gdzie nawiew jest czterobiegowy i 4/4 jest to full nawiew. W klimatronicu jest 8 biegów (stopni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!