Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Może chodzi o to że nagrzane przewody stają się bardziej elastyczne, ale skoro jest to stały przypadek i męczy się z tym masa użytkowników nie tylko samochodów renault, to myślę że nie możliwe by tylu osobom coś nie łączyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie taki układzik jak na załączniku (jest to prawidłowe ciśnienie) i wepnij go do wtyczki czujnika i posprawdzaj przy różnych temperaturach jeżeli będzie dobrze to problem jest w czujniku ciśnienia lub z samym ciśnieniem.

post-3001-1277141482_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez spokoj a to dlatego ze nie ma upałów.

 

Dzwoniłem wczoraj do ASO, przedstawiłem sprawę, i dowiedziałem się, że przyczyną takiego zachowania może bć nawet zanieczoszczona chłodnica - temperatura silnika jest zbyt wysoka co powoduje w 1-ej kolejności wyłączanie sprężarki. Po wtóre zanieczyzczenie samego skraplacza.

 

Ja w poniedziałek będę kontrolował czynnik (3 lata nie uzupełniany) co pozwoli mi albo wykluczyć albo utwierdzić jego winę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też konsultowałem temat w ASO, przyczyną może być (i najprawdopodobniej jest) zawór rozprężny. Kupiłem w ASO nowy przewód skraplacz - parownik w którym jest zamontowany tez że zawór. Jestem umówiony na sobotę z mechanikiem na wymianę, napiszę efekty.

 

A teraz ciekawostka: Nowy przewód z oringami i presostatem (cały moduł gotowy do montażu) kosztuje w ASO 550 PLN, sam presostat 540 PLN - niezła kalkulacja, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdzę dzisiaj ceny w Dialogys.

Ale za robociznę wymiany przewodu zapłacisz dużo więcej niż za presostatu.

 

[ Dodano: 2010-06-25, 21:29 ]

Dzisiaj uzupełniłem czynnik. Okazało się, że miałem 330g - czyli brakowało 220g. Jak przyjda upały powyżej 30st. to się okaże czy sprężarka nadal będzie cykać na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - zobaczymy jak to będzie. Ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami a Ty swoimi :-)

 

Cztając manual MR o klimatyzacji w części dotyczącej jej diagnostyki można się dowiedzieć, iż akumulator ma znaczenie dla prawidłowego działania klimatyzacji:

 

kontrolaklim.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj u mnie był upał - termometr w lusterku pokazywał od 36 do 32 st i mam już wyniki swojej wymiany. Układ klimy pracuje na pewno dużo wydajniej, nawet przy w/w temperaturze zewnętrznej podczas jazdy po mieści z kratki wydobywało się powietrze o temp od 6 do 2 stopni - w zależności od prędkości jazdy. Niestety "cykanie" sprężarki nie ustąpiło całkowicie. Na pewno wyłącza się rzadziej ale się wyłączała.

Zauważyłem że dzieje się tak teraz tylko na postoju i to po szybszej (bardziej dynamicznej) jeździe wcześniej, jak jadę w stylu emeryta to po zatrzymaniu na światłach - nie "cyka", jak trochę przycisnę i zatrzymam się to "cyka". Cykanie też ustępuje - czasem cyknie 4 razy i się załączy czasem 10 i też się załączy, nie jest tak że "cyka" wiecznie.

 

Wygląda mi to na związek z temperaturą silnika (lub płynu chłodniczego). Podczas jazdy - chłodzenie przepływającym powietrzem na postoju tylko wentylator. Na desce pięć kresek stoi jak drut więc wielkich wahań nie ma. Może trzeba płyn chłodniczy zmienić, auto 5 lat już prawie 150 tyś i pewnie ma oryginalnie zalany (ja nie zmieniałem a pierwszy właściciel pewnie też nie). Hmmm ..... ciężki orzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płynu się nie wymienia tylko dolewa. Zgadza się?

 

Wygląda mi to na związek z temperaturą silnika

 

Tak wygląda. A z temperaturą silnika ściśle jest związane ciśnienie panujące w przewodach. Powiedz, wymieniałeś filtr przeciwpyłkowy? Jeśli tak, to na jakiś markowy? Możesz zdradzić na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem tu w którymś wątku że w jakiejś instrukcji (pewnie MR) producent zaleca wymianę płynu chłodzącego po 4-5 latach lub 120 tyś, podobno traci on swoje właściwości, a układ chłodzenia się "zamula" szczególnie nagrzewnica i kanaliki w bloku silnika, więc na pewno nie zaszkodzi spuścić stary płyn, zalać wodą destylowaną, rozgrzać silnik i trochę pogazować, spuścić wodę i zalać nowym płynem.

 

Filtr pp zmieniałem miesiąc temu, założyłem filtrona ok. 50 PLN - to już drugi taki sam, poprzedni dobrze sie spisał więc nie kombinowałem z innymi.

 

Nic, podłączę laptopa do gniazda diagnostycznego i pojeżdżę trochę po upałach. Mam interfejs ELM i parę programów typu scanmaster, jakąś temperaturę pokazują (nie wiem czy to jest płynu czy silnika) więc poobserwuję jej wahania podczas jazdy i zatrzymania oraz ile wynosi kiedy wywala sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że dzieje się tak teraz tylko na postoju

U mnie ten objaw ukazuje się tylko na postoju, na biegu jałowym.

Słuchaj, czy czyściłeś (przedmuchiwałeś) u siebie chłodnice, tą główną i tą od klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice klimy (skraplacz) wymieniałem na nowy w kwietniu z powodu nieszczelności - skorodowało jedno z gniazd połączeniowych. Chłodnicy płynu chłodzacego nigdy nie czyściłem.

 

[ Dodano: 2010-06-30, 19:00 ]

AnTurek a jak u ciebie w upale po dobiciu środka, wyleczył się układ czy nadal cyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o chłodnice powietrza, tą pierwszą od zderzaka. Ponoć jej stan zabrudzenia ma też znaczenie w zakresie pracy sprężarki.

 

Mam jeszcze jedno pytanie: Czy włącza ci się drugi bieg wentylatora? Czy potrafisz to stwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!