Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja - sprężarka cyklicznie się wyłą


Rekomendowane odpowiedzi

Klima sie wyłacza bo przegrzewa się chłodnica. A przegrzewa się tylko w upalne dni.

 

coś w tym musi być !

niedawno serwisant nieautoryzowanej stacji Renault potwierdził tą teorie - cytuję:

 

"zabrudzona chłodnica klimy (owady, kurz, piach , pajęczyny) w upalne dni powoduje notoryczne przegrzewanie i cykliczne odcinanie sprężarki klimy - im cieplej tym cześciej (zwłaszcza na postoju -"cykanie").

Słychac wtedy również jak włacza się "drugi bieg" wentylatora chłodnicy klimy, który probuje schłodzic układ (postój np w korku).

W czasie jazdy przepływ powietrza przez chłodnice klimy jest większy, bardziej dynamiczny więc sprężarka rzadziej "cyka" a wentylator sie nie załacza i w kabinie chłodzenie jest bardziej odczuwalne.

Jesli chodzi o czyszczenie - gdy blaszki chlodnicy sa już "mechanicznie" pozaginane to mycie karcher'em niewiele da. Wtedy kłania się wymiana chłodnicy (koszt ok 400 + robocizna)."

 

czy ktos może potwierdzic tą teorię? brzmi logicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz maske myjką walisz po chłodnicy z której leci straszny syf

Taakkkk i przy okazji zagniatasz jej delikatne aluminiowe listka :P przez co traci swoje właściwości :P

Taką operację jak już przeprowadza się sprężonym powietrzem ;-)

A felgi też myjesz sprężonym powietrzem???

Myje się od frotu ruwnolegle do lameli. A jak polecą lamele to masz przyczynę twojej usterki. Lamele oddzieliły się od główych kanałów i to przyczyna przegrzewnia.

 

Myj i się nie zastanawiaj! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A felgi też myjesz sprężonym powietrzem???

Porównaj sobie wytrzymałość materiału i samych felg do delikatnego ożebrowania skraplacza :mrgreen: To tak jak byś porównał słonia do motyla :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Panowie, co dalej?:applause:

Przeszedłem przez 5 stron licząc, że potwierdzicie którąś z teorii (a było ich kilka), zrobiłem już nawet dokument w którym zawarłem najlepsze z nich. Czekam na wyniki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co dalej?

Ale z czym? Jakieś pytanie by się przydało, bo naprawdę nie wiadomo o co Ci chodzi?

Zauważ, że AnTurek napisał swojego posta (bezpośrednio nad Twoim)

Napisano 25 lipiec 2010 - 12:12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, bo ja tez mam problem z klimą.

zauważyłem ze wyłącza mi się sprężarka (climatronic), standardowe cykanie.

byłem dziś w serwisie - podpięcie pod clipa, żadnych błędów ale Szanowny Pan Mechanik, powiedział, że jest za duże ciśnienie w układnie, z tego co pamiętam mówił coś o 16, a docelowo powinno być ok 10 (wg niego). W środę jadę znów na serwis, gdyż w/w Pan ma zamiar zająć się przeglądem i czyszczeniem chłodnicy. A historia się zaczęła dobre kilka miesięcy temu, kiedy podjechałem tam nabić klimę - okazało się, że mam 0 (czyt. nieszczelność układu), spawanie chłodnicy, nabijanie klimy, odgrzybianie i cała reszta. Koszt - 650 zł. W sumie wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale ost troszkę słoneczko przygrzało i wnerwiłem się strasznie, bo niby chłodzi ale nie mrozi, a kilka klimatyzacji już używałem w życiu. Podjechałem do Pana, przedstawiłem sytuację i na chwilę obecną, kosztów ma nie być, ale jestem ciekaw co wyjdzie po środzie... taka jest moja zabawa z "renatą" w ost czasie. jeśli ma ktoś jakiś pomysł to do środy mogę coś przerobić, w miarę możliwości. dzięki

 

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego co pamiętam mówił coś o 16, a docelowo powinno być ok 10 (wg niego).

Presostat wyłącza sprzęgło sprężarki przy ciśnieniu max 27 bar.

Jeżeli nabijali Ci czynnik powinni Ci dać wydruk z automatu. Popatrz ile dali czynnika powinno być 550+/- 35 g.

Żeby nie było N.T. 6001A - leży na downloadzie poczytaj sobie, znajdziesz też wyjaśnienie dlaczego sprężarka "cyka" :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeżeli sprężarka się włącza to wszystko jest OK. Inna kwestia to sprawa odczuwania temp. w kabinie.

Załatw sobie termometr. włącz obieg zamknięty ustaw kratki tak, żeby powietrze dmuchało na środkowe kratki Jeżeli w ciągu 10-15 min temp. w kratce będzie niższa niż 8°C to wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp waha się od 9-12 stopni, do 2 biegu (climatronic) jest jeszcze mały chłodek, później (3,4) już tylko cieplej (12stp w górę i słabo z mrożeniem). zauważyliśmy, ze gdy klimatyzacja jest włączona (powiedzmy ze mrozi) w pewnym momencie (gdy zwiększamy obroty silnika i trzymamy przez chwile na 2,3k) i wracamy do 800 obrotów, wtedy przez chwile przestaje dmuchać tym niby mroźnym powietrzem - czyli się wyłączy. wg mnie powinna mrozić non stop, do momentu aż ja wyłączę.

Edytowane przez radish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem u siebie identyczny przypadek z falującymi obrotami przy włączonej klimie, wysokiej temperaturze na zewnątrz i wolnych obrotach silnika np. na światłach. Po pierwsze wymieniłem presostat (czujnik ciśnienia klimatyzacji) pomogło częściowo bo obroty nadal falowały ale rzadziej. Ostatnio byłem na serwisie klimatyzacji, dobili ok 140ml. czynnika i 10ml. oleju. Teraz klima działa jak szalona, zero problemów. Czujnik ciśnienia zakupiony na allegro za 70zł (wygląda jak oryginał, jak znajdę fotkę to wrzucę), przegląd klimy za 69zł z grupona.

post-5452-0-85783900-1312877734_thumb.jpg

post-5452-0-21938000-1312877756_thumb.jpg

Edytowane przez Marcinescu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!