Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie zapala na benzynie, ale zapala na gazie.


Rekomendowane odpowiedzi

Problem chyba rozwiązany. Wymieniłem filtr i wszystko wygląda że jest ok. Jak dzisiaj troche kilometrów nabije to zobaczymy.

 

[ Dodano: 2010-07-03, 23:32 ]

Niestety... jednak problem nie rozwiązany do końca :cry: Wymiana filtra wiele poprawiła. Autko ma równe obroty i poprawnie reaguje na gaz. Niestety jednak mimo wszystko dławi się czasami (przytyka) na benzynie i niestety czasami też na gazie. Zdażyło mu się nawet zgasnąć kilka razy. Rozmawiałem z mechanikiem i to podobno mogą być przytkane wtryski. Niestety cena za ich czyszczenie nie jest zbyt niska i dlatego pytanie do Was: czy to napewno wtryski? Czy warto je czyścić ultradźwiękami czy może spróbować jakiegoś dodatku do benzyny? Może macie inne propozycje rozwiązania problemu? A może to wogóle nie wtryski tylko zupełnie coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za rzadko jeździłeś na PB - ja używałem dodatku STP do aut z LPG i szczerze mówiąc pomagało, tylko trzeba dłużej pojeździć na samym PB. Swoją drogą dziwne jest, że na LPG się dławi bo to niezależne układy zasilania (rozumiem, że sekwencja). A filtr powietrza wymieniany ? Podjedz na diagnostykę i niech sprawdzą skład mieszanki, można wyczyścić jeszcze przepustnicę ew. krokowca jak na wolnych faluje. Jakby wtryski się zapiekły to by nie gasł tylko szaaarpaaaał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcje są dwie:

- kupiłeś kaszaniaty zamiennik

- silniczek krokowy jest do wymiany/wyczyszczenia (taki problem miałem w seicento - czasami jechał a czasami nie jak dodawałem gazu, problem rozwiązałem tak, że zawsze trzymałem co najmniej pół baku paliwa, od tego czasu nie montuje już do swoich aut gazu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za rzadko jeździłeś na PB - ja używałem dodatku STP do aut z LPG i szczerze mówiąc pomagało, tylko trzeba dłużej pojeździć na samym PB. Swoją drogą dziwne jest, że na LPG się dławi bo to niezależne układy zasilania (rozumiem, że sekwencja). A filtr powietrza wymieniany ? Podjedz na diagnostykę i niech sprawdzą skład mieszanki, można wyczyścić jeszcze przepustnicę ew. krokowca jak na wolnych faluje. Jakby wtryski się zapiekły to by nie gasł tylko szaaarpaaaał :-)

 

Z tym LPG to chyba coś mu innego leżało na sercu bo już jest ok. Filtra powietrza nie wymieniałem jeszcze. Co do przepustnicy to tez nie czyściłem bo nie wiem jak to zrobić :-/ Może jakaś wskazówka :-) Masz też racje z tym szarpaniem. Gaśnie tylko czasami, zwłaszcza jak zadławi na niskim biegu.

Wczoraj dodałem do paliwa STP do czyszczenia wtrysków, przejechałem jakieś 100km i niestety nie widzę za bardzo efektu. Jak się przytykał na benzynie, tak się przytyka czasami dalej. W jakim czasie i czy w ogóle mogę się spodziewać jakiejś poprawy bo może te 100km to zbyt mało żeby było lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell V-Power Racing

Ostrożnie z pedałem gazu, łatwo przeguby się urywają na tym paliwie.

Nigdy więcej nie zatankujecie LPG.

A dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Świece pewnie też by się przydało wymienić <piwko>

... niestety pomimo jazdy z STP autko dalej się dławi na benzynie. Katastrofa! Nie mam już pojęcia co robić! Chyba nie pozostanie mi nic innego jak tylko wziąć kasę i udać się do mechanika na czyszczenie wtrysków... tylko czy to pomoże??? :-/

 

...a może jeszcze jakieś inne sugestie od szacownego grona forumowiczów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz jechał na czyszczenie / wymianę wtrysków to niech za jednym zamachem wyczyszczą Ci przepustnicę oraz krokowy. A może bez benzyny jeździłeś w zbiorniku ? Pompę wymieniałeś ? Może ona nadal nie daje rady... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pianim, przepustnicę można wyczyścić samemu. Znajduje się w połowie drogi na rurze doprowadzającej powietrze do silnika na odcinku od filtra powietrza do silnika. Na rurze powietrza przy podszybiu znajduje się takie podłużne zaoblone "pudełko" z napisami i znaczkami Renault - to jest właśnie to. Odkręca się je z boku 4-ma dość długimi śrubami. Po wyjęciu wyczyść metalową gardziel i blaszkę którą jest w środku i zmnienia prześwit. Po zamontowaniu silnik może pracować dziwnie tzn. nie schodzić tak szybko z obrotów, obroty jałowe mogą być wyższe niż normalnie. Po kilkunastu minutach jak przepustnica się znowu "przyuczy" powinno być już normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra w takim razie moja diagnoza będzie odmienna i proponowałbym zaatakować z innej beczki;D Więc tak.. przeczytałem od początku jeszcze raz cały wątek i wygląda mi to na trzaśniętą listwę z wtryskami gazowymi a co za tym idzie całkowicie rozjechany map benzyny (problemy z zapalaniem, nierówna praca). Moge sie mylic ( i wcale sie nie zdziwie jak tak bedzie) ale moglbys sam sprawdzic. Wiec w momencie kiedy bedziesz mial spadek mocy wysiadz z samochodu ( nie gaszac go) i wypinaj na chwile po jednym zasilaniu wtrysku od gazu (tzn. wypnij zasilanie jednego wtryskiwacza, jak samochod zacznie sie dlawic i gasnac to od razu wepnij) jezeli na ktoryms wtrysku samochód nie zareaguje po wypieciu to juz masz winowajce;) Prosta sprawa do sprawdzenia a juz bedziesz mial jedna rzecz mniej w razie czego do sprawdzenia;) Gdyby to byla listwa to trzeba przeczyścić lub wymienic i powinno wszystko wrocic do normy. A jesli to nie listwa to trzeba szukac dalej.

 

Aha jeszcze jest duże prawdopodobieństwo że wystarczy skalibrować wtryski (gdyby ktoryś wypadał a okazałoby się ze sa czyste).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!