Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie zapala na benzynie, ale zapala na gazie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzisiaj stała mi się dziwna rzecz. W trakcie jazdy (na gazie) zabrakło benzyny i autem zaczęło szarpać po czym silnik zgasł. Oczywiście domyśliłem się, że to brak benzyny więc zapaliłem na gazie i podjechałem na stacje żeby zatankować. Niestety mimo wlania paliwa auto dalej nie chce zapalić na benzynie. Na gazie zapala bez problemu (wiem, że tak nie powinienem robić ale w awaryjnych sytuacjach czasami można zapalić samochód na gazie). Niestety nawet po zapaleniu na gazie i przełączeniu na benzyne auto od razu gaśnie, tak jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Co się mogło stać?

 

...aha, w trakcie tankowania czułem jakiś taki dziwny zapach z baku, tak jakby plastik sie stopił czy coś takiego, ale może to tylko z powodu wysokiej temperatury na dworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że tak. Niedawno robiłem to w Scenicu, u Ciebie powinno być podobnie. Pompka jest w zbiorniku, musisz się do niego dostać. Później odkręcasz dużą nakrętkę na zbiorniku (największy problem) i pompka jest Twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lpg jest chyba taka zasada o posiadaniu minimalnej ilości paliwa w zbiorniku. No chyba, że masz pompke z wyłącznikiem. Stosunkowo prosta sprawa z wymianą pompy, tylne siedzisko do góry i krótka walka z otworerm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonescu, to właśnie minimalna ilość wykańcza pompę. Paliwa powinno być tyle, żeby pompka w nim pływała i się chłodziła. Jak jest za mało to niestety robi się coś takiego:

dsc09854e.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waśnie nie. Przepływające paliwo chłodzi pompę, nie musi być zanużona całkowicie. Dlatego masz do wykorzystania cały zbiornik paliwa a nie zbiornik minus kilka litrów. Faktem jest, że przy niskim stanie pompa zaciąga niezły syf z dna co też może przyczynić się do jej spalenia, filtr na pompce niestety ale nie jest skuteczny w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez byłem tego zdania, dopóki nie zobaczyłem swojej pompy (zdjęcie). Nie musi być zanurzona całkowicie ale chociaż częściowo, bo w czasie jazdy benzyna i tak sobie pływa jak chce i zalewa pompkę. Moja mama jeździła prawdopodobnie na rezerwie i dlatego w końcu stało się co się stało :-/ No ale cóż, czego się nie robi dla mamy :-) Ma nową pompkę, dostała pouczenie :-) i teraz jak mnie nie ma pewnie znów jeździ na rezerwie :-)

 

Wrzucę kilka zdjęć przy okazji jak wygląda zespół pływakowo-pompkowy w Scenicu:

dsc09855o.th.jpg dsc09856i.th.jpg

dsc09857n.th.jpg dsc09858.th.jpg

dsc09859.th.jpg dsc09860w.th.jpg

dsc09861.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, że w benzynie pompa ma wydajność od 80 do 100 l/godz. Czyli w przeciągu tego czasu paliwo jakie jest w baku (pod warunkiem, że jest pełny) prawie dwukrotnie zostanie przepuszczone przez pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy teraz o jakim dieslu mowa.

W "D" pompa wtryskowa pobierała sobie sama napęd z zbiornika i tego jestem pewien.

dti działa tak samo z tego co się orientuję.

W dci pojawiła się już pompka elektryczna przed pompą wtryskową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rady. Zwłaszcza koledze "meganecoupe02". Oczywiście pompa się zatarła... wyglądała tragicznie! Cała górna część stopiona w jeden wielki czopek, nawet zastało tylko jedno wyprowadzenie na zasilanie, drugie gdzieś zniknęło.

 

Nowa zamontowana, ale niestety mam problem auto zapala ale ma straszny problem z obrotami tzn. spadają a przy dodawaniu gazu często nie ma żadnej reakcji silnika. Tak jakby paliwo dochodziło ale zbyt mało żeby zwiększyć obroty??? Znajomy polecił sprawdzić jaką mam pompe (czy przypadkiem nie 1,5 bara) ale poszukałem troche i okazuje się za ma 3 bary, więc chyba ok. Pompe w sklepie dostałem taką PP S10004 (strona 6 w tym katalogu http://motobartek.no-ip.biz/katalogi/pompy...%20MOTOGAMA.pdf ), sprawdziłem i niby nic nie pisze że jest do renówki ale wymiarami weszła bez problemu.

Pomóżcie czy to dobra pompa? Czy może jednak nie taka powinna być? A może filtr paliwa jest zapchany i dlatego nie dochodzi na tyle paliwa ile powinno? A może jakiś zupełnie inny powód tego problemu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa bym wykluczył, w końcu auto wcześniej jeździło. Trudno mi powiedzieć jaka powinna być pompka, nie mam dostępu do materiałów pomocniczych, więc chwilowo nie pomogę. Ja kupiłem używany oryginal żeby uniknąć kwiatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!