Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik ciśnienia rozłącza sprężarkę jak jest za duże ciśnienie.Im temperatura na zewnątrz jest wyższa tym sprężarka wytwarza większe ciśnienie.W twoim przypadku to albo masz za dużo czynnika, albo czujnik ciśnienia zawyża wskazania.Musiał byś sprawdzenia ciśnienia jednocześnie na Clipie i zwykłym manometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli klima mi się załącza i chłodzi w miarę dobrze

Jeśli słabo chłodzi jedną z przyczyn może być np. zanieczyszczony skraplacz. Spotkałem się też, że sprężarka co chwilę włączała się i wyłączała jak bylo nabite za dużo czynnika chłodzącego w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirpiotr - Czy wymieniałeś sam presostat ?

 

Tak wymieniałem na nowy, ale po włożeniu starego klima również ruszyła. Być może trzeba było go wyciągnąć i włożyć ponownie i będzie chodzić, ale już kupiłem nowy a ten będzie leżał w zapasie.

Edytowane przez sirpiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Scenic II 2003r, klima manualna.

 

Jak wszyscy w tym temacie nadal borykam się z niedziałającą klimą. Przy pomocy układu oporników stwierdziłem: wymieniam preostat. Wczoraj wymieniłem czujnik ale nie zadziałało.

Ponownie sprawdziłem czy oporniki aby nie kłamią, i nie kłamały. Wysunąłem wniosek, że czujnik jest o'k i działa prawidłowo-nie ma ciśnienia i nie ma działania klimy.

Po kilkunastu chwilach dłuższych, zdesperowany postanowiłem nacisnąć zaworek w krućcu na który wkręcamy preostat licząc, że będzie psssyyyt. Psssyyyt nie było-czyli, że mam pusto w układzie?- czy psssyyyt ma się nie robić?

UV nie wykazało mi wycieku w komorze silnika, a w kabin ie nie wiem gdzie sprawdzić-mam nadzieję, ze KLIMATYZATOR dodał środka uv do czynnika-mówił, że daje.

Co dalej robić moi drodzy przyjaciele w niedoli-jak z tym żyć :) .

Co jeszcze sprawdzić?

PS. Czy przy kilimie manualnej musi być ten termometr-turbinka w uchwycie lusterka?

HELP

HELP

HELP

HELP

Edytowane przez irek303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zadowolonych mniej lub bardziej posiadaczy Sceniców .Mój to Grand Scenic z 2006 r 1,9dci klimatronic .I właśnie ta klima zmusza mnie niejako do napisania tej prośby o POMOC

W serwisie klimatyzacji klima została nabita (czytaj-właściciel też) ,wymienione parę uszczelnień oraz presostat. Po tym zabiegu klima chłodziła ale mało wydajnie, po paru dniach przestała całkowicie chłodzić .Po podłączeniu clipa i wykasowaniu błędu zaczęła ponownie słabo chłodzić .Clip pokazał prawidłowe wartości gazu za kompresorem

Serwis klimatyzacji sugeruje wymianę zaworu rozprężnego natomiast w ASO twierdzą że jeszcze się nie spotkali z koniecznością wymiany tego zaworu

ASO za diagnozę woła na dzień dobry 500zł A nauka serwisu kosztowała mnie już 700zł i dalej"sucha pacha"

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KLIMATYZATOR nie dał środka UV do środka, za co mnie przeprosił, w ramach rekompensaty ustalił przyczynę opróżnienia układu-dziura w chłodnicy-do bani <piwko> .

I teraz Wy, moi drodzy dajcie proszę cień nadzieji i napiszcie , że to pikuś, że to się da zakleić i będzie o'k please!!!!!!!!!!

A tak poważnie, lepiej kupić nową czy używaną chłodnicę-nowa 325, używka 150 do 200 z przesyłką?-mam zamiar pojeździć Renatą jeszcze długo.

 

Dodano: 10 cze 2013 - 21:01

Sławek 70 napisał: "Serwis klimatyzacji sugeruje wymianę zaworu rozprężnego"

Bardzo rzadka usterka-i raczej u ciebie nie występuje. Co według ciebie oznacza mało wydajna?-szronu na kierownicy nie będzie nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poważnie, lepiej kupić nową czy używaną chłodnicę-nowa 325, używka 150 do 200 z przesyłką?-mam zamiar pojeździć Renatą jeszcze długo.

Osobiście kupiłbym nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię irek303 i dziękuję za zainteresowanie moim problemem Tym autem jeździmy od 4 lat i znamy niejako jego możliwości a pisząc o słabej wydajności klimy miałem na myśli ledwie schłodzone powietrze .Na chwilę obecną kompresor nie załącza się -pewnie znowu musi być wykasowany błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem i kupię nową chłodnicę-oczywiście łudziłem się,że może używka też się nada.

Do sławek70

Skoro pojawia się błąd to coś jest nie tak.

Klimatyzacja jest prostym urządzeniem i spokojnie poradzisz sobie sam-problemem jest CLIP. Popytaj na forum, znajomych -może jest w okolicy jakiś normalny warsztat w którym pomogą ci zdjagnozować problem-taki w którym za odczytanie błędu na CLIP-e cię nie skroją. Moim zdaniem problem jest nieszczelność albo znana z akcji serweisowej wtyczka-gniazdo sprężarki. Szukając tego wątku przeleciałem mnóstwo innych i taki problem jak twój często tego wynikał. Opisz dokładnie: czy klima jeszcze działa, co sprawdziłeś-preostat, szczelność, sprężartkę itp.

PS. A tak w ogóle to masz klimatronic, więc dobrze by było ją obejrzeć CLIP-em dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich od tygodnia walcze z klima posiadam Megane 1.4 16v 2004rok klima reczna po nacisnieciu guzika zapala sie tylko dioda ale nie zalacza sie sprzeglo po podaniu sygnalu z komputera klima zalacza sie na chwile wiec wszystkie bezpieczniki i przekazniki dzialaja dodam ze presostat zostal wymieniony klima nabita i szczelna wiatrak na chlodnicy dwa biegi - sprawdzone, wentylator w samochodzie dziala, ma ktos jakies pomysly co jeszcze sprawdzic moze panel sterowania ma jakas elektronike moze jest cos jeszcze elektronicznego co lubi sie zepsuc prosze o pomoc z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!