Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z alternatorem / ładowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

W mojej megane 1999r po lifcie silnik 1.4 pojawił się problem

( proszę nie krzyczeć na mnie ale auto nie jeździło przez długi czas a jak jeździło to raczej krótkie trasy i auto było głównie odpalane na kable od innego auta bo aku przez nie używanie tracił moc )

Akumulator nowy był kupiony ponad rok temu.

Teraz postaram się najdokładniej opisać problem i objawy:

- Auto na kable od innego auta odpala normalnie przepływ prądu jest widoczny po podłączeniu ponieważ lampka we wnętrzu zaczyna lepiej świecić.

Ale po trzymaniu auta na zapalonym silniku przez jakiś czas aku nie ładuje się na tyle żeby można było go potem odpalić bez podłączania do innego auta.

- Po podłączeniu na kilka godzin do prostownika przepływ prądu też jakiś tam był , ale mimo tego ładowania auta nie dało się uruchomić.

- Po odpaleniu na kable i np włączeniu świateł auto gaśnie , jak by zabrakło prądu. Trochę inaczej jest przy włączeniu kierunkowskazów bo wtedy kontrolki palą się przez chwile słabiej ale auto nie gaśnie )

- Podczas jazdy w różnych odstępach czasowych autem zaczyna szarpać , mrugają wtedy wszystkie możliwe kontrolki ( serwis , stop itp ) wskazówka od obrotów też trochę chyba wariuje.

Po sprawdzeniu przy uruchomionym silniku aku ma 12 , 13 V różnie , gdy się zapali światła i auto gaśnie wtedy jest 9 V przy próbie odpalenia bez kabli spada jeszcze bardziej.

To chyba tyle.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim , może ktoś wie jakie są tego przyczyny i co trzeba sprawdzić , naprawić lub wymienić?

Dziękuję Wszystkim za informację , rady i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić sam regulator.

W zależności od typu alternatora kosztuje 20-100zł.

W opisanym przez Ciebie przypadku możliwe, że wymiany będzie też wymagał akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem no nastawiam się już że do wymiany jest cały alternator , zobaczymy może wina leży po stronie samego regulatora to było by ok bo mniejszy koszt wymiany.

Aku może jakoś uda się zakręcić i wymienić na gwarancji :mrgreen: której zostało jeszcze 9 miesięcy.

Wychodzi na to że wszystko przez alternator lub regulator napięcia , chyba że coś innego jest przyczyną takiego zachowania jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.

Paweł dzięki jeszcze raz za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też jeszcze czy wszystkie kable są dobrze dokręcone.

Ewidentne rozładowanie akumulatora raczej nie będzie podlegało gwarancji.

Wyciągnij go z auta i spróbuj naładować, jeżeli jest obsługowy, to sprawdź czy nie ubyło w nim wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku ładowałem jak był w aucie tz był podłączony pod prostownik , sposobami zrobiłem tak żeby przy otwartej masce nie paliła się lampka we wnętrzu , ładowanie trwało kilka godzin i niby ładuje ale auto nie chciało odpalić nawet nie kręciło , słychać było charakterystyczne cykanie pompy i to wszystko.

Jutro go wyciągne i sprawdze czy nie ubyło wody. Może znowu tylko że już w domu podłącze go pod prostownik , jak jest padnięty to i tak mu to nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12V , 13V

Może moja pomyłka nie cykanie pompy tylko cykanie rozrusznika.

Więc jak najlepiej wyciągnąć akumulator sprawdzić w nim stan wody , przeczyścić klemy bo może zaśniedziały zbyt mocno.

Wykręcić alternator , sprawdzić szczotki i ewentualnie jeśli są do kitu to je wymienić , lub zmienić regulator napięcia , w ostateczności regeneracja alternatora lub wymiana na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś mieć w okolicach 13,6 - 14,4 V

Jeżeli tak nie jest do sprawdzenia jest alternator i pasek akcesorii (może być luźny). Może tylko uszkodzeniu uległ regulator napięcia.

Dodatkowo akumulator mógł się uszkodzić przy tak słabym ładowaniu.

Sprawdź go sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,6 było , powyżej 14 też było , tylko były duże skoki np z 12 na ponad 14 jak się dodało gazu , nie było chwili żeby pokazywało stałą wartość , a jak się włączyło kierunek to spadek , przy włączeniu świateł spadek do 9 ( a może nawet mniej ) i auto gasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe informacje. Gdy aku mi się w domu ładował zaciekawiło mnie że jego obudowa ma wybrzuszenia. Aku razem z alternatorem ( którego ostatecznie nie udało mi się rozkręcić żeby mieć sam regulator napięcia ) zabrałem do elektryka tam gdzie kupowałem owy akumulator , okazuje się że aku jest uszkodzony ( narazie nie wiadomo co dokładnie ) ale możliwe że zrobiło się w nim zwarcie. Dostałem tam zastępczy akumulator. Założyłem alternator , podłączyłem akumulator i auta odpala za pierwszym razem bez żadnych problemów , zrobiłem blisko domu około 5 km żeby zobaczyć czy auto będzie się zachowywać tak jak kilka dni temu i nic takiego nie miało miejsca. Jutro mam jechać do tego elektryka i będą sprawdzać jak ładowanie itp.

Teraz takie pytanie czy sam akumulator mógł mieć wpływ na dziwne zachowanie auta czy jednak regulator lub cały alternator jest do wymiany???

 

Pasek wydaje się ok.

Akumulator niestety jest bezobsługowy

Mam już wyciągnięty alternator , ale coś nie bardzo mogę sobie poradzić z wyciągnięciem samego regulatora ( nie wiem czy on się wyciąga czy nie ) dodaje zdjęcia jak to wygląda jeśli ktoś ma jakieś cenne rady czy on się wyciąga i jak to zrobić to proszę pisać.

33913661.jpg

85580197.jpg

71960130.jpg

36969783.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!