Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reflektory bi-ksenonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przed zakupem dzwoniłem grzecznie do RP i pytałem sie co rozumieją przez:

bi-ksenon oraz doświetlanie zakrętów. Jeśli chodzi o doświetlanie zaketów to jest ok - soczewka jest skrętna i ladnie podąża za ruchem kierownicy (świetna sprawa). Niestety dziś podczas pierwszego użycia długich zauważyłem niepokojący żółty kolor - zatrzymuje się sprawdzam i ... okazuje się że w reflektorze jest zwykła żarówka H1. Fakt przysłona trochę odslania palnik ksenonowy/soczewkę ale to nie prawdziwy "biksenon".

 

Czy tak powinno być w "pełnych" bi-ksenonach?? Czy tylko ja się czepiam? Szczerze mówiąc jestem lekko zawiedziony (a nawet czuję się wprowadzony w błąd)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto, co znalazłem w sieci:

 

Dodatkowym udogodnieniem stosowanym w samochodach wyposażonych w światła ksenonowe, jest system doświetlania zakrętów. Kryją się pod nim dwie niezależne funkcje:

 

1. doświetlanie statyczne (osobna żarówka)

Po włączeniu migacza lub po szybkim skręceniu kierownicy, włącza się dodatkowy, skierowany pod kątem 35 stopni reflektor. Oświetla on tą części drogi, na którą przy konwencjonalnym systemie światło pada dopiero po wykonaniu manewru skrętu. Dodatkowo podczas cofania oba reflektory boczne włączają się automatycznie, aby umożliwić kierowcy lepszą orientację przy parkowaniu.

2.Doświetlanie dynamiczne (soczewka w lampie głównej)

Działanie systemu widoczne w trakcie pokonywania zakrętów. Ruch reflektorów połączony jest z ruchami kierownicy. Jednostka sterująca dostosowuje pożądany kąt nastawienia reflektorów do takich parametrów, jak prędkość czy wychylenie samochodu w stosunku do osi jezdni. Dynamiczne oświetlanie toru jazdy uaktywnia się już przy prędkości od ok. 15 km/h. ( zauważalne od ok.40km/h) Przy niższych prędkościach system nie działa, aby nie oślepiać np. kierowców oczekujących na zmianę światła na sąsiednich pasach drogi. Dzięki dynamicznemu doświetlaniu zakrętów, widoczność podczas ich pokonywania poprawia się nawet o 90%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - powtórze jeszcze raz co napisalem wczesniej - doświetlanie zakrętów jest super i działa idealnie. Nie wiem tylko jak powinna wyglądać sprawa z tymi bi-ksenonami... po kiego czorta tam ta zwtykła żarówka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko jak powinna wyglądać sprawa z tymi bi-ksenonami... po kiego czorta tam ta zwtykła żarówka??
Nie mam pojęcia cóż znowu wymyslili inżynierowie z renault..nie mialem jeszcze okazji obejrzeć dokładnie MIII na biksenonie.Napiszę tylko tyle,że w bawarce są mijania i drogowe na palniku...nie ma potrzeby wspomagania żarówką H1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodatkowa żarówka jest też np. w Passacie, jak wspomniał jeden z przedmówców. ;-)

Czy ma to "doświetlać" drogę? Chyba nie. Wydaje mi się, że halogen pełni funkcję światła sygnałowego. Załóżmy: jedziesz w dzień na światłach mijania i mrugasz kierowcy jadącemu z naprzeciwka. Gdyby tylko podniosła się przysłona, on nie spostrzegłby mrugnięcia (reflektor świeci trochę jaśniej, ale kto zauważy to przy 100 km/h). A tak błyskasz mu halogenem i jest ok. Ale to tylko moja teoria <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Bi xenon oznacza wg mnie że żarnik xenonowy odpowiada za światła mijania a także za świadła drogowe (długie). Jeśli masz xenon tylko do świateł mijania i włączając długie zapala się dodatkowa zwykła żarówka halogenowa to nie jest to bixenon. wiele samochodów tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie.orientuje sie ktoś może jak jest z bixenonem w Megane II faza II ?? tzn dokładnie chodzi mi o to , że posiadam fabryczny xenon i chciałem zamontowac oryginalne lampy z bixenonem czy dużo przerabiania jest czy wszystko pasuje bez przeróbek ?? na zasadzie wymiany lamp i wpięcia wtyczek i wszystko działa czy są jakieś problemy i czy bixenon w M II jest bixenonem takim jak w Megane III czy tak jak powinno byc na długich też jest xenon ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam nielada problem z moimi bi-ksenonami Megane III lewa lampa daje słabe światło zaś prawa daje mocne światło i świeci dalej. Problem polega na tym że w pewnym momencie światło się załamuje i na tle prawej lamy (która świeci dalej) powstaje czarny nieoswietlony trójkąt który nocą bardzo przeszkadza w jeździe. Dodam ze bi ksenony same się poziomuja. Jak mozna je nastawić. Czy konieczne trzeba zgłosić sie do Aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!