Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Ćwierkający" wentylator nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem wentylator okręca sie o 45 stopni w lewo a nie chce wyjsc co robić pomocy

czy przyczyna moze byc ułamany wczask górny bo przy nowym jest a przy starym go nie widzę

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  W dniu 1.05.2014 o 14:56, grezegorz862 napisał(a):

cięcie

czy udało Ci się dokonać wymiany ??

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

WYMIANA WENTYLATORA NAWIEWU MEGANE ii 2004 KLIMA MANUALNA - bez rozkręcania wspornika deski rozdzielczej.

 

UWAGA NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE AUTO MA BYĆ NA LUZIE, A NAJLEPIEJ ODŁĄCZYĆ AKU, GDYŻ PRZY DEMONTAŻU PEDAŁU HAMULCA ODŁĄCZAMY CZUJNIK HAMULCA I PRZYPADKOWE NACIŚNIĘCIE PRZYCISKU START POWODUJE URUCHOMIENIE SILNIKA

Dzisiaj wymieniłem wentylator nawiewu następującą metodą: wszystko zostało już wcześniej napisane - więc posiłkuję się treścią z poprzednich postów - ale bez rozkręcania wspornika deski rozdzielczej.

 

 

1. Okręcić osłonę pod kierownicą (podobnie jak schowek po stronie pasażera przy wymianie filtra PP)

2. Zdjąć osłonę kolumny środkowej znajdującą się koło pedału gazu (na zaciski)

2. Zdjąć dolną osłonę kolumny kierowniczej

3. Zdemontować kanał wentylacyjny – odczepić zaczepy po prawej stronie i zgiąć go w dół aby wyszedł z mocowania przy rozdzielaczu powietrza – bez obaw nie łamie się.

4. Odkręcić pedału gazu i hamulca - 4 śruby 13mm plus zawleczka na pedale hamulca – ściągnąć 2 wtyczki, 1 na pedale hamulca, druga na pedale gazu po prawej stronie.

5. Zdjąć wtyczkę z rezystora wentylatora aby nie przeszkadzała wiązka kabli – jak by ktoś nie wiedział gdzie jest to podpowiadam, że wychodzą z niego (z rezystora) 2 kable czerwony i czarny montowane na stałe do rezystora, wtyczka jest sterowaniem z konsoli.

6. Zdjąć moduł przekaźników montowany na wentylatorze.

7. Wszystkie kable które nam przeszkadzają, możemy spiąć i ułożyć za/na kolumnie kierowniczej.

8. Odblokować zaczep wentylatora znajdujący się na jego górze i przekręcić wentylator o 45 stopni w lewo a następnie na ile się da wyciągnąć. bez szarpania w dół jak widać zostały 2 przewody czarny i czerwony, należy je odłączyć, a wtyczkę schować za wspornik deski.

9. Teraz można wyciągnąć wentylator - „delikatnie” cofamy go jeszcze w stronę kolumny kierowniczej a następnie w dół. Ciągniemy w dół i tu bez obaw cięgno od hamulca nie przeszkadza należy jedyne ułożyć wentylator tak aby cięgno weszło pomiędzy wirnik a obudowę wentylatora.

10. MAMY WENTYLATOR WYJĘTY

 

Przy montażu należy jedynie dla wygody i pewności z w/w punktu 8, zamontować wtyczkę na wentylatorze przed rozpoczęciem osadzania wentylatora, bo później ciężko trafić daje się ale można pogiąć piny we wtyczce.

Generalnie do tej pracy potrzebne są: klucz 13, śrubokręt gwiazdka T20 i ewentualnie coś do położenia na podłodze po stronie kierowcy, tak aby można było się tam wygodnie położyć na plecach. 

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

wymieniłem tranzystor - nie wieje, wymontowałem wentylator i po spięciu "na krótko" pod prostownik na stole - działa. Podłączony "na krótko" w samochodzie nie działa (z osobnego akumulatora podałem napięcie do wtyczki wychodzącej ze sterownika do wentylatora).

 

Mam jednak wrażenie, że nie kręci się na tyle lekko i może pali tranzystory.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

1. czy obracając ręką koło wiatraka powinno samoczynnie kręcić się siłą własnej bezwładności, czy może to normalne, że prawie od razu się zatrzymuje (gdy pokręcę nim dłonią po 1 sek zatrzymuje się)?

2. czy jest dodatkowe zabezpieczenie na przewodach między tranzystorem a wentylatorem (bezpiecznik, cokolwiek)? Na wtyczce przy wentylatorze jest jakiś żółty plastik z drucikami ale od wtyczki wentylatora do modułu sterowania z tranzystorem połączenie jest.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przemek_PL opis jak najbardziej pomocny i dzięki niemu cała wymiana wentylatora zajęła dokładnie godzinę!!!

 

Jeszcze raz podziękowania za opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Należy również zwrócić uwagę na czujnik stopy. Po odkreceniu pedałów może cofnąć się ten brązowy grzybek czujnika i po założeniu mogą świecić się światła stopu. Należy wymontowac czujnik i wyciągnąć na maksa ten grzybek brązowy to jest regulacja. U mnie się schował po tym jak odpiąłem ten pręt co idzie do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  W dniu 21.01.2016 o 08:42, dzikusek napisał(a):

Witam

 

wymieniłem tranzystor - nie wieje, wymontowałem wentylator i po spięciu "na krótko" pod prostownik na stole - działa. Podłączony "na krótko" w samochodzie nie działa (z osobnego akumulatora podałem napięcie do wtyczki wychodzącej ze sterownika do wentylatora).

 

Mam jednak wrażenie, że nie kręci się na tyle lekko i może pali tranzystory.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

1. czy obracając ręką koło wiatraka powinno samoczynnie kręcić się siłą własnej bezwładności, czy może to normalne, że prawie od razu się zatrzymuje (gdy pokręcę nim dłonią po 1 sek zatrzymuje się)?

2. czy jest dodatkowe zabezpieczenie na przewodach między tranzystorem a wentylatorem (bezpiecznik, cokolwiek)? Na wtyczce przy wentylatorze jest jakiś żółty plastik z drucikami ale od wtyczki wentylatora do modułu sterowania z tranzystorem połączenie jest.

 

 

Pozdrawiam

Rozwiń  


Mam podobne pytanie to może teraz ktoś się podzieli informacją, czy silnik dmuchawy kręci się z oporem, wyczuwalnym oporem, lekko, bardzo lekko? Czy to normalne, że zatrzymuje się praktycznie od razu w miejscu. U mnie dzisiejsze czyszczenie z kurzu i ogólny przegląd silnika skończył się pojawieniem ćwierkania :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam problem polegajacy na tym że jak wentylator ruszy to już chodzi, ale nie zawsze mu sie ta sztuka udaje. Problem styków już wyeliminowany.

Czy ktoś zna wymiary szczotek oraz ich liczbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.06.2019 o 08:13, migab napisał(a):

Mam problem polegajacy na tym że jak wentylator ruszy to już chodzi, ale nie zawsze mu sie ta sztuka udaje. Problem styków już wyeliminowany.

Czy ktoś zna wymiary szczotek oraz ich liczbę?

Rozwiń  


Dość popularne objawy. Ostatni przegląd i smarowanie u mnie pomogły, choć raz czy dwa pojawiły się nowe dźwięki, ale szybko zniknęły. W serwisowej książce nic nie ma, więc pozostaje rozebranie lub coś ze szrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

[Megane II ph II; klimatronik] Odkopuję... Po przejechaniu troszkę dłuższego dystansu ~100km+ zaczyna "ćwierkotać" mi nawiew. Tylko bieg 1-2. Liście raczej to nie są, ponieważ jak auto stoi na parkingu to w trakcie powrotu znowu przez ~100km jest cisza. Myślałem na początku, że pasek, ale po otwarciu maski jest cisza.

1. Próbować demontować wentylator i go smarować czy gdzieś indziej szukać problemu? 

2. Da radę jakoś do niego (wentylatora) dojść bez większego demontażu, ponieważ mnie troszkę przeraża. :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem w trakcie przerabiania. Mam ten sam problem @KDKJ, a w zasadzie miałem. Identycznie świergoliło u mnie na 1 i 2 biegu, zimą. Zrobiło się cieplej, to się uspokoiło, ale i tak będę pewnie wymieniał niedługo ten wentylatorek. Gdzieś widziałem filmik, jak to zrobić. Można się do tego dostać bez rozbierania połowy wnętrza auta, choć łatwo nie jest ponoć :/

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest ten wentylator. Nie wiem tylko, czy są różnice między klimą manualną, a automatem. Ja mam manuala, a Ty z tego co widze auto. Rozmawiałem jakiś czas temu z Jabrze na ten temat, to wspominał, że jemu udało się częściowo rozebrać ten wentylator, wyczyścić i tym samym wyeliminować te dźwięki. Jednak podobno trudno to rozebrać i jest ryzyko, że się to uszkodzi, więc wydaje mi się, że i tak warto mieć inny wentylator na wymianę, w razie jak coś pójdzie nie tak. Na pewno do wyciągnięcia tego trzeba wywalać pedał gazu i ten taki metalowy wspornik znajdujący się pod kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!