Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Ćwierkający" wentylator nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem wentylator okręca sie o 45 stopni w lewo a nie chce wyjsc co robić pomocy

czy przyczyna moze byc ułamany wczask górny bo przy nowym jest a przy starym go nie widzę

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cięcie

czy udało Ci się dokonać wymiany ??

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

WYMIANA WENTYLATORA NAWIEWU MEGANE ii 2004 KLIMA MANUALNA - bez rozkręcania wspornika deski rozdzielczej.

 

UWAGA NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE AUTO MA BYĆ NA LUZIE, A NAJLEPIEJ ODŁĄCZYĆ AKU, GDYŻ PRZY DEMONTAŻU PEDAŁU HAMULCA ODŁĄCZAMY CZUJNIK HAMULCA I PRZYPADKOWE NACIŚNIĘCIE PRZYCISKU START POWODUJE URUCHOMIENIE SILNIKA

Dzisiaj wymieniłem wentylator nawiewu następującą metodą: wszystko zostało już wcześniej napisane - więc posiłkuję się treścią z poprzednich postów - ale bez rozkręcania wspornika deski rozdzielczej.

 

 

1. Okręcić osłonę pod kierownicą (podobnie jak schowek po stronie pasażera przy wymianie filtra PP)

2. Zdjąć osłonę kolumny środkowej znajdującą się koło pedału gazu (na zaciski)

2. Zdjąć dolną osłonę kolumny kierowniczej

3. Zdemontować kanał wentylacyjny – odczepić zaczepy po prawej stronie i zgiąć go w dół aby wyszedł z mocowania przy rozdzielaczu powietrza – bez obaw nie łamie się.

4. Odkręcić pedału gazu i hamulca - 4 śruby 13mm plus zawleczka na pedale hamulca – ściągnąć 2 wtyczki, 1 na pedale hamulca, druga na pedale gazu po prawej stronie.

5. Zdjąć wtyczkę z rezystora wentylatora aby nie przeszkadzała wiązka kabli – jak by ktoś nie wiedział gdzie jest to podpowiadam, że wychodzą z niego (z rezystora) 2 kable czerwony i czarny montowane na stałe do rezystora, wtyczka jest sterowaniem z konsoli.

6. Zdjąć moduł przekaźników montowany na wentylatorze.

7. Wszystkie kable które nam przeszkadzają, możemy spiąć i ułożyć za/na kolumnie kierowniczej.

8. Odblokować zaczep wentylatora znajdujący się na jego górze i przekręcić wentylator o 45 stopni w lewo a następnie na ile się da wyciągnąć. bez szarpania w dół jak widać zostały 2 przewody czarny i czerwony, należy je odłączyć, a wtyczkę schować za wspornik deski.

9. Teraz można wyciągnąć wentylator - „delikatnie” cofamy go jeszcze w stronę kolumny kierowniczej a następnie w dół. Ciągniemy w dół i tu bez obaw cięgno od hamulca nie przeszkadza należy jedyne ułożyć wentylator tak aby cięgno weszło pomiędzy wirnik a obudowę wentylatora.

10. MAMY WENTYLATOR WYJĘTY

 

Przy montażu należy jedynie dla wygody i pewności z w/w punktu 8, zamontować wtyczkę na wentylatorze przed rozpoczęciem osadzania wentylatora, bo później ciężko trafić daje się ale można pogiąć piny we wtyczce.

Generalnie do tej pracy potrzebne są: klucz 13, śrubokręt gwiazdka T20 i ewentualnie coś do położenia na podłodze po stronie kierowcy, tak aby można było się tam wygodnie położyć na plecach. 

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

 

wymieniłem tranzystor - nie wieje, wymontowałem wentylator i po spięciu "na krótko" pod prostownik na stole - działa. Podłączony "na krótko" w samochodzie nie działa (z osobnego akumulatora podałem napięcie do wtyczki wychodzącej ze sterownika do wentylatora).

 

Mam jednak wrażenie, że nie kręci się na tyle lekko i może pali tranzystory.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

1. czy obracając ręką koło wiatraka powinno samoczynnie kręcić się siłą własnej bezwładności, czy może to normalne, że prawie od razu się zatrzymuje (gdy pokręcę nim dłonią po 1 sek zatrzymuje się)?

2. czy jest dodatkowe zabezpieczenie na przewodach między tranzystorem a wentylatorem (bezpiecznik, cokolwiek)? Na wtyczce przy wentylatorze jest jakiś żółty plastik z drucikami ale od wtyczki wentylatora do modułu sterowania z tranzystorem połączenie jest.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przemek_PL opis jak najbardziej pomocny i dzięki niemu cała wymiana wentylatora zajęła dokładnie godzinę!!!

 

Jeszcze raz podziękowania za opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Należy również zwrócić uwagę na czujnik stopy. Po odkreceniu pedałów może cofnąć się ten brązowy grzybek czujnika i po założeniu mogą świecić się światła stopu. Należy wymontowac czujnik i wyciągnąć na maksa ten grzybek brązowy to jest regulacja. U mnie się schował po tym jak odpiąłem ten pręt co idzie do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Dnia 21.01.2016 o 09:42, dzikusek napisał:

Witam

 

wymieniłem tranzystor - nie wieje, wymontowałem wentylator i po spięciu "na krótko" pod prostownik na stole - działa. Podłączony "na krótko" w samochodzie nie działa (z osobnego akumulatora podałem napięcie do wtyczki wychodzącej ze sterownika do wentylatora).

 

Mam jednak wrażenie, że nie kręci się na tyle lekko i może pali tranzystory.

 

W związku z tym mam dwa pytania:

1. czy obracając ręką koło wiatraka powinno samoczynnie kręcić się siłą własnej bezwładności, czy może to normalne, że prawie od razu się zatrzymuje (gdy pokręcę nim dłonią po 1 sek zatrzymuje się)?

2. czy jest dodatkowe zabezpieczenie na przewodach między tranzystorem a wentylatorem (bezpiecznik, cokolwiek)? Na wtyczce przy wentylatorze jest jakiś żółty plastik z drucikami ale od wtyczki wentylatora do modułu sterowania z tranzystorem połączenie jest.

 

 

Pozdrawiam


Mam podobne pytanie to może teraz ktoś się podzieli informacją, czy silnik dmuchawy kręci się z oporem, wyczuwalnym oporem, lekko, bardzo lekko? Czy to normalne, że zatrzymuje się praktycznie od razu w miejscu. U mnie dzisiejsze czyszczenie z kurzu i ogólny przegląd silnika skończył się pojawieniem ćwierkania :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam problem polegajacy na tym że jak wentylator ruszy to już chodzi, ale nie zawsze mu sie ta sztuka udaje. Problem styków już wyeliminowany.

Czy ktoś zna wymiary szczotek oraz ich liczbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, migab napisał:

Mam problem polegajacy na tym że jak wentylator ruszy to już chodzi, ale nie zawsze mu sie ta sztuka udaje. Problem styków już wyeliminowany.

Czy ktoś zna wymiary szczotek oraz ich liczbę?


Dość popularne objawy. Ostatni przegląd i smarowanie u mnie pomogły, choć raz czy dwa pojawiły się nowe dźwięki, ale szybko zniknęły. W serwisowej książce nic nie ma, więc pozostaje rozebranie lub coś ze szrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

[Megane II ph II; klimatronik] Odkopuję... Po przejechaniu troszkę dłuższego dystansu ~100km+ zaczyna "ćwierkotać" mi nawiew. Tylko bieg 1-2. Liście raczej to nie są, ponieważ jak auto stoi na parkingu to w trakcie powrotu znowu przez ~100km jest cisza. Myślałem na początku, że pasek, ale po otwarciu maski jest cisza.

1. Próbować demontować wentylator i go smarować czy gdzieś indziej szukać problemu? 

2. Da radę jakoś do niego (wentylatora) dojść bez większego demontażu, ponieważ mnie troszkę przeraża. :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem w trakcie przerabiania. Mam ten sam problem @KDKJ, a w zasadzie miałem. Identycznie świergoliło u mnie na 1 i 2 biegu, zimą. Zrobiło się cieplej, to się uspokoiło, ale i tak będę pewnie wymieniał niedługo ten wentylatorek. Gdzieś widziałem filmik, jak to zrobić. Można się do tego dostać bez rozbierania połowy wnętrza auta, choć łatwo nie jest ponoć :/

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest ten wentylator. Nie wiem tylko, czy są różnice między klimą manualną, a automatem. Ja mam manuala, a Ty z tego co widze auto. Rozmawiałem jakiś czas temu z Jabrze na ten temat, to wspominał, że jemu udało się częściowo rozebrać ten wentylator, wyczyścić i tym samym wyeliminować te dźwięki. Jednak podobno trudno to rozebrać i jest ryzyko, że się to uszkodzi, więc wydaje mi się, że i tak warto mieć inny wentylator na wymianę, w razie jak coś pójdzie nie tak. Na pewno do wyciągnięcia tego trzeba wywalać pedał gazu i ten taki metalowy wspornik znajdujący się pod kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!