Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatronik - zbyt szybko wyłącza dmuchawę


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megankę od jakichś trzech tygodni i przy okazji ostatnich upałów zauważyłem, że przy silnym nagrzaniu wnętrza dmuchawa zbyt krótko pracuje w celu wychłodzenia kabiny. Jeździłem już niejednym autem z klimatronikiem i wiem, że gdy panuje w aucie wysoka temperatura, system tak długo dmucha z maksymalną siłą, żeby jak najszybciej wychłodzić auto do zadanej temperatury (np. 21stC), po czym zwalnia dmuchawę żeby utrzymywać stale tą temperaturę. W moim przypadku wentylator po max 2 minutach schodzi do 1/3, góra połowy obrotów, a mi pot nadal leci z czoła i wtedy sam zwiększam moc dmuchawy (wtedy jak wiadomo już automat się wyłącza i wentylator stale dmucha z zadaną prędkością). Wygląda to tak, jakby czujnik był przekłamywany i dostawał informacje, że już w aucie mamy 21 stopni, gdzie w rzeczywistości jest jeszcze ok. 30. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Tak już kiedyś właśnie patrzyłem w to miejsce i przeszło mi przez myśl, że tam może znajdować się czujnik. Swoją drogą wydaje mi się to miejsce chybione, bo wciskając auto nawiew jest przez główne wloty, a ja zawsze kieruję je do góry i naprzeciw siebie, by nie wiało mi na twarz zimne powietrze, a wtedy właśnie wieje na czujnik :-? Inna sprawa, że z okolic czujnika deszczu słyszę brzęczenie. Nie pisałem nic o tym wcześniej, ale może ma to jakiś związek? Czujnik deszczu działa.

 

Chyba nie do końca poznałeś regulamin, zajrzyj tam jeszcze raz i doczytaj punkt o cytowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatny szum to rozumiem, ale brzęczenie? :-? Póki co to jeszcze poznaję to auto, ale inne samochody nie mają takich objawów jak brzęczenie. Gdziekolwiek by nie był czujnik, nie zmienia to faktu, że problem pozostaje - dmuchawa działa ze zwiększoną prędkością tylko przez chwilę, nie wychładzając dostatecznie kabiny. Klima jest nabita i zimne powietrze leci z nawiewów.

Znalazłem temat o czyszczeniu tego małego wiatraczka i czujnika, które rzeczywiście znajdują się za lusterkiem i u mnie brzęczą. Jednak nie bardzo wiem jak zabrać się za demontaż plastikowej obudowy - nie chcę jej uszkodzić. Czy ktoś czyścił już to w Megane II? Opisywany był Scenic, ale tam plastik jest inny i przed lusterkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za plik z instrukcją <piwko> Wyczyściłem czujnik i śmigiełko (trochę kurzu było), ale brzęczy dalej. Zbytnio mi to nie przeszkadzało, bardziej to że nie chłodziło tak jak w innych autach. Póki co na dworze 15stC więc sprawdzę jak będzie cieplejszy i słoneczny dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam, jak działa ten czujnik, czy wraz ze wzrostem oporności zaniża temperaturę, musisz poszukać na forum były tablice temp <-> rezystancja. Być może gdzieś jest zabrudzony styk i czujnik przekłamuje podając niższa temperaturę niż w rzeczywistości jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!