Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kabel vag kkl (ftdi-chip) i zabawa samochode


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

No niestety K7M na sterowniku Simensa S115300121 (podobno Fenix 5?) nie działa z racji braku definicji w bazie. Niestety u mnie nie wykrywa też poduszek i ABS. Wykrywa za to klimatyzację. Jeśli ktoś wie jaki moduł ABS (bo o ten mi najbardziej chodziło) jest montowany w silnikach 1.6 dla scenica I ph I to może podrzucić informację, będe wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpiąłem się pod Scenic'a 1,6 16V 2000r (interfejs KKL od Viaken'a). Po skanowaniu przyciskiem All pokazuje mi trzy moduły: ECU (rozpoznaje), ABS i Airbag - dwóch ostatnich nie rozpoznaje.

Przeczytałem cały powyższy wątek, dodatkowo wszystkie wypowiedzi z tego wątku http://www.elektroda...1286164&start=0 ale żadna dyskusja nie wnosi ostatecznego jak dla mnie rozwiązania problemu, polegającego na nierozpoznaniu danych modułów.

Piszecie, że trzeba ręcznie wybrać moduł z lewej strony programu, ale czy to robić metodą prób i błędów? Skoro przycisk All nie rozpoznał modułu to nie wiem jakiego rodzaju mam sterownik do np ABS'u.

 

Z mojego doświadczenia z kabelkiem KKL wywnioskowalem że ważne też są sterowniki. Na oryginalnych które dostałem na płytce też miałem problem ze skanowaniem mojego Scenica. Zainstalowałem najnowsze z sieci i problem zniknął.

Pozdrawiam

Edytowane przez janek2k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy za pomocą interfejsu VAG KKL oraz oprogramowania DDT2000 jest możliwość podglądu wskazań sond lambda oraz kasowanie błędów w aucie takim jak w profilu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.\

 

-wymieniłem obie sondy lambda na nowe,

 

mam problem z kontrolą emisji spalin (świeci kontrolka)

 

po podłączeniu się przez OBD2 wyświetlane są dwa błędy dotyczące przedniej sondy lambda, pierwszy to brak zasilania grzałki sondy, drugi to brak odczytu napięcia samej sondy, wchodząc na LIVE parametry program diagnostyczny pokazuje wszystko w porządku, tzn. płynnie zmieniające się napięcie w zakresie 0,1 do 0,9V na obu lambdach, za pomocą multimetru wiem że napięcia na grzałkach są i mają pełne napięcie akumulatora, oraz same grzałki posiadają 7,9 oha na w pełni rozgrzanym silniku, przed montażem zimne miały nieco ponad 4 ohm

 

Będąc zdziwionym sytuacją samodzielnie doprowadzałem do powstania błędów np. odłączając sondę, po zgaszeniu powstałe błędy można usunąć programem diagnostycznym ale wyżej opisane dwa zawsze zostają. Sprawdzone jest to dwoma programami i urządzeniami za pomocą złącza OBD2. (CLIP i ddt200)

 

Podsumowując lambdy pracują płynnie w swoich zakresach

Grzałki posiadają opór i jest doprowadzone do nich napięcie

Komputer nadal widzi błędy, po czyszczeniu pamięci błędy są odnawiane.

 

ECU to sirius32

 

Co proponujecie

 

Dodano: 22 lip 2012 - 14:06

dziś zamieniłem sondy miejscami i nadal wyświetlany jest błąd przedniej sondy i zasilania jej grzałki więc sondy mniemam 100% sprawne

każdy przewód sprawdzałem (mierzyłem) od styku ECU do samej sondy nie ma żadnych przerw

Edytowane przez CloNu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Witam,

Jak kupowałem swojego scenika to w serwisie RENAULT podłączyli mi go do kompa i były błędy w obwodach sond lambda nie pamiętam dokładnie o co chodziło ale na pewno z grzaniem było także coś nie tak. Gość powiedział, że jak wszystko jest ok (napięcia)to nie ma co sie przejmować tak czasami jest.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , nie dawno w megi dti zapaliła się kontrolka od świec i już nie zgasła , z autem nic się nie dzieje , nie kopci , nie włącza się tryb serwisowy , odpala normalnie . Podłączyłem ją pod kompa czyli DDT i pokazało jakieś dwa niewiadome błędy i je wykasowałem . Przez tydzień było wporządku i wczoraj znowu się zapaliła i już nie zgasła , więc znowu się podpiąłem ale teraz poprawnie bo pod dobry ECM i wyszło coś takiego

post-48459-0-60379600-1344876234_thumb.png

troche sporo tego wyszło i po tłumaczeniu tych błedów mam trochę mentlik w głowie , wykazało sondy i czujnik stuku których ten silnik raczej nie mam , a z resztą błędów to powinien chyba tryb awaryjny się właczyć , co wy na to

,

Edytowane przez przemekx303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program łączy mi się tylko z tym sirius32 , więc może stąd te niektóre błedy jak w benzyniaku . Pawelsonx ma też diesla i łaczy się też przez siriusa , poniżej wolne tłumaczenie trnslatorem

czujnika spalania stukowego

czujnik położenia przepustnicy

Czujnik ciśnienia w kolektorze

ząb sygnał z czujnika / target koło zamachowe

Czujnik temperatury powietrza

Czujnik prędkości pojazdu

ogrzewanie Kwota kontrola sonda

sonda

sonda dalsza

kontrola rozrządu SHIFTER

krwawienie kanister poleceń

tempomat zwolnić

przekaźnik sterowania siłownika

Pompa kontrola paliwa przekaźnik

Temperatura wody kontrola światło ostrzegawcze

kontrola wskaźnik mil

katalizator

zanieczyszczenie niewypał

dtc 1014

dtc 1011

Trochę poszperalem dokładniej i wychodzi że niestety masz chyba rację , dlatego takie głupoty wychodzą. Pytanie więc dlaczego DDT połączył się przez siriusa, a powinien przez MSA . Może ktoś od DTI napisze jak się łączy ?

A tu taka mała ściągawka http://www.autodata.ru/pics/pindata2005/t2/renault.htm

 

Dodano: 14 sie 2012 - 18:02

I sprawa się wyjasniła , na szczęście P_r_z_e_m_o miał rację. Dzisiaj byłem u kolegi na warszracie który ma jakiś tam interfejs diadnostyczny i podpiął megi , wskazał sterownik czyli EDC15 i poszło. Dwa błędy 1011 i 1014 tak jak w DDT

1011- czujnik prędkości pojazdu

1014- zawór EGR

Edytowane przez przemekx303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! Pozwoliłem sobie zebrać na jednej stronie wszystkie dostępne tłumaczenia do programu ddt2000 (są wśród nich spolszczenia do megane i sceników, oraz ddt light). Zapraszam do wrzucania znalezionych przez siebie tłumaczeń, a także własnych. Adres strony: KLIK

Na stronie dostępne są tłumaczenia chyba wszystkie jakie da się znaleźć w internecie. Dodatkowo jest dział poradniki i słownik który ułatwia tłumaczenie.

 

Od wczoraj dostępne są jeszcze 2 programy ( KLIK )

 

Pierwszy z nich DDTTrans - przetłumaczony przezemnie, służy do łatwiejszego tłumaczenia plików xml programu DDT2000. Jest prosty w obsłudze i na pewno szybciej się nim tłumaczy niż wbudowym builderem. Pozwala także na porównywanie dwóch plików, wyszukiwanie nieużywanych nazw parametrów, niestety lub stety nie edytuje on wyglądu modułów, a jedynie treść. Z powodu innego kodowania znaków w rosji i innych problemów nie są przetłumaczone przyciski Otwórz i Zamknij (pracuje nad tym z autorem programu) tak więc instrukcja obsługi: Są 3 przyciski ze znakami zapytania. Pierwszy służy do otwierania pliku referencyjnego (nie musimy go otwierać), drugi służy do otwierania pliku do tłumaczenia, trzeci zaś do zapisu tłumaczenia.

 

Drugi - DDT RFA służy do analizowania logów z programu DDT2000. Program jest niespolszczony bo wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby (W przypadku gdyby była proszę o kontakt przez w/w strone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

bawiłem się programem chciałem zwiększyć sobie trochę obroty ale nie pojawia mi się to okienko od zmiany obrotów ,miałem okienko z pokazaną temperaturą silnika ,obrotami na bieżaco jakie są w czasie rzeczywistym ,ale to co zaznaczyłem na czerwono nie pojawiło mi się ?

Jaka może być przyczyna tego ,czy da się zwiększyć obroty ? bo po przeczytaniu posta wydaje miże tak

thumb_hosting_zdjec_1361737529__88113608.jpg

 

a to mój zrzut ekranu z programu

thumb_hosting_zdjec_1361742265__grzywa1.jpg

Edytowane przez grzywa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Auto Renault Megane Scenic I 1.9 Dti z 1998r.

Kupiłem taki kabelek jak na tej aukcji:

http://allegro.pl/ddt-2000-renault-megane-scenic-clio-kangoo-do-2007-i3055102998.html

Posiadam program ddt2000 z bazą ok. 600 mb. W standardowych ustawianich portu zmieniłem tylko numer portu com (z 5 na 1) oraz zmieniłem Latency timer z 16 na 1. Robie skanowanie i wyszukuje mi takie sterownik:

 

thumb_hosting_zdjec_1362908603__1.jpg

 

Potem klikam żeby szukać błędów i pokazuje:

No failure detected

ABS-VDC - No device definition in database, unable to detect failures

Airbag-SRS - No device definition in database, unable to detect failures

ECM - No device definition in database, unable to detect failures

Spróbowałem ręcznie wybrać ECM i połączył mi się jedynie z tym:

 

thumb_hosting_zdjec_1362932313__2.jpg

 

Przy skanowaniu błedów pokazuje że nie znalazł błędów. Ale nie można podejrzeć nic w trybie rzeczywistym. Dodam że podczas skanowania błedów tylko zapłon włączony, a podczas próby podejrzenia pracy rzeczywistej uruchomiony silnik.

Próbowałem już różnych baz i wersji programu oraz ustawień portu i niestety dalej nic. Czy ktoś pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Próbowałem już różnych baz i wersji programu oraz ustawień portu i niestety dalej nic. Czy ktoś pomoże ?

 

Kolego, też kupiłem dedykowany kabelek wraz z najnowszą bazą (taka ponad 600MB). Ten sam problem, co u Ciebie - silnik 1.9 dTi F9Q736. Sprzedawca zapewniał, ze z dTi współpracuje bez problemu. Udało mi się połaczyć tylko z ECU (po ręcznym wyszukiwaniu z całej bazy, bo sam nie wykrył - błędów nie stwierdzono - tutaj powiedzmy jest OK). Niestety z ABS i AIRBAG nie połączył się. Ja wyleczyłem się z DDT. Może przy innych modelach, silnikach jakoś to działa. U mnie nie chciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!