Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktywacja tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Уважаемые коллеги, обращаюсь к вам за помощью, автомобиль Renault Fluence Technofeel 1,6 цифровая панель приборов. Кнопка включения круиз контроля установлена, пульт управления с 4 кнопками . С помощью CLIP активирована CF150. При активации кнопки включения с помощью CLIP, не активируется, при нажатии кнопки включения круиз контроля, на 1 секунду, параметр LC166. Может быть вам известна причина, почему это происходит. Очень надеюсь на помощь специалистов.

 

Dear colleagues, I ask you for help, the car Renault Fluence Technofeel 1,6 digital dashboard. Button on the cruise control set, remote control with four buttons. With CLIP activated CF150. When you activate the power button with CLIP, is not activated when you press the power button cruise control, 1 second, setting LC166. Maybe you know the reason why. I really hope for the help of experts.

 

Drodzy koledzy, proszę was o pomoc, samochód Renault Fluence Technofeel 1,6 cyfrowa tablica rozdzielcza. Przycisk na zestawie tempomat, pilot zdalnego sterowania z czterema przyciskami. Z CLIP aktywowana CF150. Po włączeniu przycisku zasilania z zaciskiem, nie jest aktywowany po naciśnięciu przycisku zasilania, tempomat, 1 sekunda, ustawienie LC166. Może wiesz, dlaczego. Naprawdę mam nadzieję na pomoc ekspertów.

 

thumb_hosting_zdjec_1355252150__212738956.jpg

В следующий раз, пожалуйста, используйте хостинг фото.

http://megane.com.pl/hosting-zdjec

 

Dodano: 12 gru 2012 - 00:47

rozumiem dzięki

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja bym zaczął od Twojej wersji oprogramowania do urządzenia CLIP. Z tego co widzę to na Twoim zdjęciu jest …V40…. Jeśli cyrylica dobrze wyświetla to masz bardzo stare programowanie. Obecnie najnowsze to coś koło wersji v122.

Odnośnie aktywacji funkcji tempomatu to już miałem taki przypadek, że próbowałem koledze z forum aktywować tą funkcję i nie dało się. Jednakże znajomy mi mechanik samochodowy do którego go wysłałem zrobił to używając tylko i wyłącznie Clipa, więc widocznie jeszcze gdzieś musi być funkcja odpowiedzialna za to w jakimś innym sterowniku o której my nie wiem i znajmy mechanik trzyma to w tajemnicy.

Spotkałem się też z przypadkiem (było opisane na forum) że pewny użytkownik aktywował funkcje tempomatu, ale nie było to sygnalizowane na liczniku, jednakże w samochodzie po włączeniu tej funkcji i naciśnięciu przycisku plus na kierownicy pojazd utrzymywał stałą prędkość.

 

I would have started with the software version of your device CLIP. From what I can see it in your photo is ... V40 .... If a Cyrillic alphabet displays well you have a very old programming. Currently, the latest version of something like a V122.

 

With regard activate the function cruise control a I already had such a case that colleague forum I tried to activate this function and could not. However, my mechanic familiar to whom I sent him do it using only Clipa, so apparently still somewhere must be responsible for a function in some other controller about which we do not know and familiar mechanic keeps it a secret.

 

I also met with a case (it was described on the forum) that a certain user has activated cruise control functions, but it was not signaled on the counter, but in the car when you turn on that function and press the plus button on the steering wheel the vehicle maintain a constant speed.

Czy muszę zmienić kierownicę, aby włączyć tempomat?

Funkcja poprzez CLIP aktywowana. przycisk Połącz w gnieździe obok dźwigni zmiany biegów.

ale nic się nie dzieje, a tempomat nie działa.

Kolega danish1 dobrze pisze. Jeśli sterownik UCH nie wykryje przycisków (rezystorów w kierownicy) potrzebnych za sterowanie funkcjami tempomatu nie da się zaktywować funkcji tempomatu.

Co do schematu to mogę Ci poratować tym:

Colleague Danish1 writes well. If the controller UCH does not detect buttons (resistors in the steering wheel) needed control for cruise control functions you cannot activate the cruise control function.

What a to the schema I can help in distress it:

 

post-24044-0-19920900-1357425134_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

the latest version of something like a V122.

 

Woytus Dziękuję bardzo za odpowiedź, z CLIP wersji 122, który nie działa obecnie, ta funkcja nie jest aktywna. Będziemy nadal szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Posiadam megane III grandTour 1.6. U mnie licznik był fabrycznie z białą obwódką. Czy jest szansa by taki licznik był przystosowany do tempomatu tzn miał wszystkie diody?

Jeżeli chodzi o instalacje do przycisku to wszystko jest na miejscu. W sumie nie wiem po co zdejmować konsolę środkową jeżeli po zdjęciu mieszka od hamulca ręcznego można wykręcić całą zaślepkę i wymienić na przycisk.

Switch od hamulca nożnego i sprzęgła są fabrycznie zainstalowane. Brakuje tylko potencjometru od położenia pedału sprzęgła(ktoś wie do czego służy?)

Jeżeli chodzi o aktywację CLIP'em funkcji tempomatu to w jaki sposób można to zrobić w komputerze wtrysku? Mamy opis jak to wykonać w liczniku. Zbieram właśnie na zakup CLIP'a więc będę mógł pogrzebać ale warto by było wiedzieć gdzie szukać.

Jeżeli chodzi o sam CLIP i podłączenie do auta to czy nie zostanie tam żaden ślad wejścia i np zczytania kodów błędów itd? Autko jest jeszcze na gwarancji i nie chciałbym by były jakieś ślady ingerencji. Nie licząc aktywacji tempomatu oczywiście.

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Odnośnie licznika to jeśli jest z obwódką to prawdopodobnie może to zadziałać, tym bardziej ze w zwykłym liczniku też tą funkcję można wąłczyć tylko z tym że nie działa kontrolka tempomatu ogranicznika. Potencjometr pedału sprzęgła nie wiem do czego służy ale myślę ze chodzi o potencjometr pedału przyspieszenia, bo z tego co pamiętam na sprzęgle powinny być dwa czujniki.

Pamiętaj jeszcze że musisz mnieć poinstalowane wszystkie elementy tempomatu bo inaczej funkcja nie będzie dziaąłć. Czyli jak bedziesz miał pezełącznik na konsoli srodkowej, aktywowany tempomat w sterowniku wtrysku a nie bedziesz miał zamontowanej kierownicy to człośc nie zadziała.

Odnośnie Clipa to skontaktuj się z kolegą Woytusem On udziel Ci wszystkich mozliwych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji serwisowej do megane III czujnik położenia nie jest elementem składowym systemu regulatora/ogranicznika prędkości. Patrz załącznik.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jeżeli chodzi o pozostałe elementy składowe wszystko już mam. Wszystkie wiązki były dostępne i tak jak wcześniej było pisane w tym temacie wystarczyło podpiąć.

<><><><><><><><><><>><><><><>

I tu jestem ciekaw właśnie jak to jest z tą aktywacją tempomatu w komputerze wtrysku. Może coś się w tej kwestii zmieniło i może funkcja będzie dostępna do aktywacji przez Clipa.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jeżeli chodzi o Woytusa to próbowałem się z nim skontaktować ale nie odpowiada na maile ani tu ani na elektrodzie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nurtuje mnie tylko pytanie czy w serwisie Renault są w stanie sprawdzić czy ktoś podpinał się pod komputer. Coś w stylu logów.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

post-64234-0-63231100-1384458498_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz clipa znajomego z clipem to bez problemu można aktywować funkcję tempomatu. Wystarczy zmienić w odpowiednim module funkcję tempomat/ogranicznik prędkości z "bez" na "z" i zapisac zmiany. U mnie wystarczyło właśne to zrobić i wszystko działało. Co do informacji podłączania clipa do sterownika wtrysku to myslę ze może zapisać się data zmiany ustawień, ale mogę się mylić więć jeśli tak jest to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik z białą obwódka raczej fabrycznie nie wyszedł z salonu Renault bez funkcji tempomatu w samochodzie, ale mogę się mylić. Autko masz z drugiej ręki?

Aby sprawdzić czy w liczniku są zainstalowane wszystkie diody wystarczy za pomocą podłączonego CLIPa przeprowadzić test wszystkich kontrolek licznika i wtedy na kilka sekund zapalają się wszystkie kontroli jakie są w nim zainstalowane, nawet te które odpowiadają za funkcje, których fabrycznie nie mamy aktywowanych.

Nie słyszałem o logach w komputerze Renault aby sprawdzać ostatnie podłączanie do komputera. Parę razy bawiąc się CLIPEM przejechałem wszystkie funkcje od A do Z i nie natrafiłem na takie logi. Co do gwarancji to jeśli ASO się skapnie że autko fabrycznie było bez tempomatu a teraz ma, to tracisz gwarancję, bo ingerowałeś w konfigurację komputera. Raczej przed np. naprawa gwarancyjną silnika nie będą sprawdzać czy autko nie było przerabiane, bo mało osób się zna na tym i to robi. Natomiast mogę się skapnąć jeśli reklamowana by była kierownica albo licznik.

Ja samemu osobiście miałem przypadki, gdzie funkcje tempomatu wystarczyło tylko włączyć w liczniku i wszystko śmigało oraz był przypadek gdzie było trzeba jeszcze ją aktywować w komputerze wtrysku, bo po włączeniu w liczniku nadal nie działało, ale z tym sobie nie poradziłem. Zostaje Magik z Gniezna. Namiary do niego na PRIV.

Ja mam w sprzęgle tylko „czujnik położenia sprzęgła” tak się nazywa, a faktycznie rozpoznaje tylko dwa stany pedał sprzęgła wciśnięty oraz w pedał sprzęgła w stanie neutralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem pierwszym właścicielem i osobiście odbierałem autko z salonu. Zauważyłem, że wszystkie megane w wersji style edition jest ta biała obwódka wokół licznika. Przynajmniej w moim i 3 innych co stały w salonie była. Zakupiłem i zamontowałem przycisk w tunelu. Nie trzeba było w ogóle rozbierać konsoli. Wystarczyło wyjąć mieszeń od hamulca ręcznego. Z odkręceniem i przykręceniem śrub się trochę namęczyłem ale jakoś poszło. Podświetlenie się świeci. Na początku grudnia będę miał Clip'a więc się trochę pobawię. Będzie współpracował z softem w wersji 133. Przyda mi się jeszcze do samochodu znajomego (Twingo) w którym mam zamiar uaktywnić obrotomierz. W serwisie Renault stwierdzili, że nie ma przewodów co jest kompletną bzdurą.

Jeżeli chodzi o gwarancję to jeżeli nie ma żadnych logów to zawsze, w przypadku naprawy gwarancyjnej, przełożyć kierownicę i wyłącznik w konsoli na czas naprawy. Wydaje mi się również, że serwis nie może uaktywnić funkcji, która nie została dopisana do danego numer VIN gdyż korzystają oni z wersji on-line Clip'a. Ale mogę się mylić. W sprzęgle też mam tylko jeden wskaźnik położenia. Wygląda podobnie do tego w hamulcu.

Dam znać gdybym potrzebował namiarów na tego Magika z Gniezna. Dzięki za konsultacje.

 

Dodano: 16 gru 2013 - 21:44

W końcu dorwałem się do Clipa. No i od razu problemy. Mam wersję 133. Po podłączeniu do autka zaczytuje VIN. Robi diagnostykę sieci. Wykrywa wszystkie kalkulatory oprócz radia. Nie wiem dlaczego ale radio jest na czerwono i stwierdza, że nie ma z nim komunikacji. Poza tym wszystko na zielono. No więc klikam na zestaw wskaźników i pojawia się komunikat brak danych do wyświetlenia(coś w tym stylu i na czerwono). Efekt jest taki, że nie mam żadnych ustawień żadnego z modułów. Próbowałem kilka razy ale cały czas to samo.

Jeszcze jedno pytanie. Czy przyciski sterowania tempomatu w kierownicy są podświetlane? Podłączyłem je mimo wszystko ale nic się nie dzieje i nie ma podświetlenia.

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy przyciski sterowania tempomatu w kierownicy są podświetlane? Podłączyłem je mimo wszystko ale nic się nie dzieje i nie ma podświetlenia.

Nie są podświetlane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w sumie dobrze. Jest szansa, że się jednak instalacja jest na miejscu. Kierownicy nie zdejmowałem więc na 100% pewny nie jestem.

Zakupiłem tego clipa bardzo tanio. Był w wersji 124. Po instalacji 133 się zaktualizował automatycznie. Nic nie mogłem zrobić. Wszystko poszło bez problemu.

Tak sobie myślę, że są dwie możliwości. 1. Coś robię nie tak albo... coś robię nie tak. 2. Moje autko jest za młode i zostało coś zablokowane by nie grzebać w systemie.

Eliminuje problem z samą sondą bo jednak się komunikuje i błędy można sprawdzić. Co prawda to radio mnie trochę niepokoi. Przecież to bzdura, że nie ma komunikacji bo jednak wyłącza się i włącza przy otwarciu drzwi a to przecież leci po CAN'ie.

Czy może ktoś spotkał się z takim problemem? Jakieś rozwiązania? Niewłaściwa wersja oprogramowania?

 

Dodano: 17 gru 2013 - 07:56

No to chyba wiem o co chodzi.

Brak klucza sprzętowego. Ktoś może wie jak to obejść?

 

Dodano: 17 gru 2013 - 08:05

A i jeszcze jedno. Radio tym razem się bez problemu skomunikowało. Całą sieć działa i nie ma błędów.

 

Dodano: 17 gru 2013 - 20:56

Dziś zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. Powróciłem do oryginalnej wersji softu czyli 124. Efekt był taki, że Clip nie mógł się skomunikować z zestawem wskaźników. Po wgraniu 133 wszystkie się wykrywa i komunikuje tylko jest zablokowana możliwość diagnostyki oraz zmiany ustawień modułów ze względu na brak klucza sprzętowego. Gdzie taki klucz można kupić lub inaczej zdobyć? Pozdrawiam!!!

post-64234-0-07264100-1387263339_thumb.png

post-64234-0-51876100-1387263349_thumb.png

post-64234-0-50017300-1387263358_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie taki klucz można kupić lub inaczej zdobyć? Pozdrawiam!!!

No to jest problem, bo klucze są generowane przez Renault we Francji i przekazywane do ASO podczas napraw on-line. Czas działania klucza 1 godzina od wygenerowania, jeżeli w tym nie zostanie użyty to zostaje anulowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!