Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Widze że sprawdziłeś ładowanie i pokazało 14,4V. Czyli teoretycznie ładuje w porządku. Alternator zmieniałeś czy wstawiony jest ten sam?

W serwisówce osprzęt elektryczny 87G-12 jest informacja że należy wpisać typ altka.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ryba007 kilka postów wyżej opisane jest które bezpieczniki trzeba sprawdzić jeśli nie dochodzi napięcie do grzałki. Typ altka mam wpisany. Alternator został ten sam bo ma zaledwie 3 lata, nawet szczotki się jeszcze nie bardzo zużyły. Sprawdzę jeszcze jutro jakie napięcie widzi komputer bo mierzyłem tylko miernikiem na klemach.

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie słychać. Wydaje mi się że po aktywacji grzałek jakiś czas temu, gdy przyszły pierwsze ochłodzenia przekaźniki było słychać ale teraz jest cisza. Tak jak piszę wydaje mi się bo coś cykało co wcześniej nie cykało ;) Ale powietrze które wtedy dmuchało leciało takie jakby załączała się jedna grzałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zauważyłem, że clip prawie zawsze zaniża wartość napięcia akumulatora, także nie ma się co przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mimo wszystko aku i tak jest do wymiany wiec nie zaszkodzi wymienić :) choć czy słaby akumulator będzie przyczyną niedziałających grzałek? Mam nadzieje że tak :P bo już mnie głowa boli od zastanawiania się :/

 

Dodano: 08 sty 2015 - 16:46

Aku było do odbioru już dziś, zamontowane i czekam aż zrobi się zimno żeby sprawdzić czy to coś pomogło.

 

Dodano: 09 sty 2015 - 11:01

Wymiana aku nic nie dała :/ nadal obciążenie alternatora to 99,6%. Co może być przyczyną tak dużego obciążenia?

 

cgbxx.bmp

 

Tak jak kolega aniewa pisał chyba źle odczytywane jest obciążenie alternatora. Parametr ET018 wynosi 0.

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znowu czeka mnie ściąganie całego przodu :/ Można jakoś inaczej sprawdzić obciążenie alternatora poza clipem? Wtedy miałbym pewność czy rzeczywiście alternator jest obciążony czy clip źle odczytuje obciążenie. Kolego cinas_ wgranie nowego oprogramowania to skomplikowana rzecz?

 

Dodano: 09 sty 2015 - 11:59

Znalazłem coś takiego na innym forum

Zamontowałem w aucie podgrzewacz płynu (3 świece), dorobiłem elektrykę i mam problem z podłączeniem się do sterownika, piny wyjściowe na przekaźniki sterujące (6 i 26) były puste - dołożyłem przewody, ale pin 39 - sygnał obciążenia alternatora DF jest zajęty i wychodzi z niego przewód koloru czerwono-żółtego który znika w wiązce. Z alternatora zgodnie ze schematem wychodzi przewód koloru czerwono-czarnego który kończy się we wtyczce przy rozruszniku.

Do czego podłączony jest aktualnie pin39 i czy do poprawnej pracy podgrzewacza potrzebne jest pociągnięcie sygnału DF z alternatora? Vag nie pokazuje żadnych błędów związanych z sygnałem DF, obciążenie alternatora w grupie 016 jest stałe i wynosi 99.6%.

Problem rozwiązany, może komuś sie przyda poniższa informacja:

Do pinu 39 ECU podłączona była masa z okolic sterownika, po rozłączeniu obciążenie w grupie 016 wynosiło 0% i wyskoczył błąd: 01117 "Sygnał ładowania generatora terminala DF". Po podłączeniu sygnału DF z alternatora jest pokazywane aktualne obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obciążenie alternatora chyba powinno się zmieniać w zależności czy mam włączone radio, klime lub światła?

 

Dodano: 09 sty 2015 - 14:48

NAPRAWIŁEM !! :) jak wam powiem co było przyczyną to mnie przeklniecie że od razu tego nie sprawdziłem :P Dwu pinowa kostka która wchodzi w alternator wysunęła się, psiknąłem kontaktem, wpiąłem kostkę i działa :) na pracującym silniku, światłach i klimie waha się obciążenie między 35-40% i grzałki się uruchamiają :)

Edytowane przez Matys0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!