Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE tuning


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

no i UWAGA Panie i Panowie .... już jest możliwość przez OBD II .

Więcej szczegółów podam wieczorkiem bo jestem w pracy :) Powiem jedno - jest POWER. Same suche dane nie odzwierciedlają efektu jaki jest.To jest zupełnie inne auto teraz !

Zaznaczam tylko, że podaję głównie do informacji ogólnej, że jest już możliwość profesjonalnego wzmocnienia mocy tego silnika przez złącze diagnostyczne a nie tylko przez box ( tak było głównie do tej pory). Do wglądu również wykresik z hamowni :)

Pozdrawiam

 

Kolego po co zakładasz 2 raz ten sam wątek? Połączyłem z istniejącym. Proszę abyś pisał w tym wątku. Aston76

post-4427-0-46579100-1400313783_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam. Zaznaczę, że jestem zielony w tych sprawach, ale mógłbyś mi powiedzieć gdzie i jak to zrobiłeś (tak najprościej jak sie da :D) i ile za to dałeś? I nie wiesz jak ma się to do gwarancji? Mam moją Megane 3 coupe od roku (kupiona w salonie), lecz do tej pory wolałem się nie bawić w podkręcanie czegoś w moim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak najprościej to już napisałem: przez OBD2 poszło po kablu. Prościej się nie da. Koszt powiedzmy , że 1500 zł razem z paliwem do Krakowa :) Co do gwarancji to skończyła mi się właśnie parę dni temu. Teraz pozostaje tylko pilnować aby na ASO nie wgrali przez przypadek jakiegoś nowego softa bo konie ulecą :D Oczywiście trzeba dbać o autko i w miarę możliwości wymieniać na dobry olej. Ja kożystam ze sprawdzonej marki Motul 5W40 ale każdy ma swoje zdanie w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Przeniesiono i połączono

P_r_z_e_m_o

 

 

Witam.

Czy ktoś podnosił moc tego silnika? Jestem w tym temacie laikiem. Słyszałem natomiast, że bez wyciągania sterownika można podnieść programowo od nie dawna moc przez złącze diagnostyczne.

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi, czy podniesienie mocy w tym silniku jest zauważalne i jakie rozwiązanie, oraz jaką firmę z okolic Katowic proponujecie?

Pozdrawiam.

 

Dodano: 12 gru 2014 - 21:31

Tak dziwnie prowadzić monolog w tym wątku...ale co Panowie sądzicie o tym.... znalazłem firmę w Kato... robili taki silnik...fabrycznie wyszło 132konie, podnieśli do 148 i moment ze 190 do 215 za 1200PLN. Jest sens takiej przeróbki? Czy gra nie warta świeczki?

Pozdro!

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomaszb.

 

A teraz kolejne pytanie. Wybrałem firme V-tech w Krakowie (to tylko 80km ode mnie). Mają w tej chwili promocję świąteczna i mogę swój silnik zrobić za 950zł jeśli dadzą radę przez złącze diagnostyczne, lub za 1150zł jeśli trzeba będzie wyjąć sterownik. Natomiast gdybym zdecydował się na BOXa to koszt wyniósł by 1200zł.

Czy ktoś może podpowiedzieć, czy warto wybrać tą firmę i czy programować sterownik (chiptuning), czy założyć BOXa? Podobno na BOXie będzie parę koni i momentu mniej. Auto ma już 5 lat, więc jest po gwarancji. Silnik ma przejechane jedynie 43 tyś km.

Proszę o porady.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 16 gru 2014 - 21:27

Umówiłem się na poniedziałek na godzinę 13tą. Jak w PRL-u... po 13tej... hihihi.

Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Jak już będę po, to wrzuce wydruki :)

Będę zadowolony jak wyjdzie 225Nm i 155KM :)

 

Pozdrawiam.

P.S.

A swoją drogą... jak miałem Lagune i udzielałem się na forum LKP to ludzie pisali... tu jakiś dziwny, martwy spokój jest... wszyscy tylko podglądają, jak w BB :D

Edytowane przez Prettymind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy podglądają, bo to nie jest stare tdi, które można zchipować czymkolwiek. Silnik nie jest jakoś super popularny, do tego renówka. Podejrzewam, że nie wszyscy tunerzy mają "rozpracowane" te sterowniki, dlatego cena też jak na razie wysoka, a to odstrasza.

 

Będziesz prawdopodobnie jednym z pierwszych użytkowników tego forum, którzy zwiększą moc tego silnika, dlatego później Ty nie będziesz podglądać, a podpowiadać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz prawdopodobnie jednym z pierwszych użytkowników tego forum, którzy zwiększą moc tego silnika

Coś tam jednak było wcześniej ...

Wyszło 158 KM i 246 Nm .

http://megane.com.pl/topic/27561-14-tce-tuning/page__st__15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Już jestem po bólu :)

W promocji świątecznej wyszło 950zł. Chiptuning zrobiony bez wyjmowania sterownika... poszło przez załącze diagnostyczne.

Faktycznie zmiana nastapiła dość znaczna, czuć jak auto aż się rwie by zwijać asfalt i to praktycznie na każdym biegu. Wczesniej też tak było... ale teraz czuje jak by zdjęto mu kaganiec w pewnym momencie obrotów!

Całość chiptuningu trwała 4 godziny.

Byłem zaskoczony fabrycznymi osiągami silnika. A to co jest teraz... to sami popatrzcie na wykres.

Pozdrawiam.

post-75983-0-45081600-1419284812_thumb.jpg

Edytowane przez Prettymind
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eno, widzę że wyszło lepiej niż dobrze! Daje się zauważyć, że wykresy mamy bardzo podobne nawet fabryczne wartości uzyskujemy przy bardzo podobnych obrotach z tą jednak różnicą, że u ciebie o te parę koników i momentu więcej jest cały czas. Bardzo mocna seria się trafiła. Naprawdę imponujący efekt szczególnie, że to w Megane jest a nie w Scenicu, który jednak dobre 100 kg cięższy jest. Ja cały czas jestem zadowolony z nowego programu i ciągle mam rogala na buzi jak na trójce wdepnę gaz a autko idzie jak szalone :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykresu widać ze na fabrycznym mierzono przy 22 stopni, a po tuningu przy 17 stopni więc nie jest zbyt miarodajny wynik do końca. Ciekawie ile wytrzyma silnik, mały z turbiną po tuningu... a gorzej 0.9 Tce z turbina po tuningu...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę super się zbiera! Mój Scenic ma około 9,5 do 100 km/h. Ale widzę, że Ty masz już inną skrzynię (dłuższe przełożenia na 2 i 3). U mnie na 2-ce to max do 86 km/h dochodzę i odcinka a na 3-ce do 123 km/h. także jest różnica, bo przed osiągnięciem 100 km/h muszę jeszcze 3 wrzucić. Ale nie nażekam narzekam.

Spoko, życzę powodzenia i jeśli mogę zasugerować to lej dobre paliwo i częściej zmieniaj olej to autko ci się odwdzięczy. Swoją drogą to przyspieszenie to jedno ale wyprzedzanie na autostradzie też daje super efekt. Autko idzie jak by miało jeszcze więcej koni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze by robili inne skrzynie, pewnie chodzi o to, że masz cięższe auto. I stąd te różnice. Ale fun jest niesamowity. Auto odjeżdża na światłach w mgnieniu oka. A na autobanie mam 195 i czuje jak dalej ma ochote przyspieszać. Co do oleju... w V-tech mówili, że mam normalnie eksploatowac auto, czyli co 30 tyś. km wymiana oleju. Zresztą są różne szkoły. Mam nadzieję, że nie zajade szybko tego silnika hahahaha. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!