Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o radę - wymiana rozrządu Megane II s


Zbych

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień-dobry-wieczór Wszystkim! Bardzo proszę o radę w sprawie wymiany rozrządu - megane II, 1,5dci k9k. Auto ma przejechane 100kkm i rozrząd nie był jeszcze wymieniany, czy juz czas na wymianę? Mam pewne doświadczenie przy pracy z silnikami benzynowymi, ale diesla jeszcze nie robiłem / rozrząd/. Czy ma ktoś doświadczenie lub schematy postępowania co do wymiany rozrządu w k9k, proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!

 

[ Dodano: 2006-12-23, 14:31 ]

LItości - może ktoś puści pare na temat tego rozrządu lub ogólnie na temat wymiany rozrzadu w dieslu. Wesołych świąt i udanego sylwestra-extra!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niedawno kupiłem to auto - w instrukcji serwisowej jest napisane: wymiana rozrzadu co 120kkm lub co 5lat. Moja meganka ma 4lata i 100kkm, stary właściciel twierdził, że nie ma pośpiechu ale nie bardzo w to wierzę, dlatego pytam Kolegów o radę. Jak sie do tego zabrać - części już kupiłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem to auto - w instrukcji serwisowej jest napisane: wymiana rozrzadu co 120kkm lub co 5lat. Moja meganka ma 4lata i 100kkm, stary właściciel twierdził, że nie ma pośpiechu ale nie bardzo w to wierzę, dlatego pytam Kolegów o radę. Jak sie do tego zabrać - części już kupiłem :mrgreen:

 

Jak sie do tego zabrac? :)

Wziąć wszystkie części i udać sie do dobrego mechanika.

Wnioskuje, że skoro pytasz, to jeszcze nigdy sam tego nie robiłeś.

Sam nie dasz rady...

To troche bardziej skomplikowane niż wymiana koła.

Mechanik zrobi Ci to szybko i fachowo. Nie powinien wziac wiecej niz 150zl-

Mam też nadzieje , że kupiłeś dobre czesci, a nie byle jakie podróbki.

Sprawny rozrząd to serce silnika. Nie dopuść do zawału. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Udalem sie dzis do ASO celem umowienia na wymiane rozrzadu. Na dotychczasowym pasku mam przelatane 110 tys km wiem myslalem ze juz pora. Silnik 1,5dci K9K. Wlozyli w czytnik karte, wklepal VIN i mowi ze jeszcze nie czas. W przypadku tego silnika wymiana rozrzadu przewidziana jest na 160 tys km lub co 6 lat. Kazal zjawic sie jak bedzie 140-150 tys i tyle w temacie :D

Edytowane przez sivasec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dali na pismie ale wspolpracuje z salonem we Wrocku i mam do nich zaufanie wiec wierze ze tak jest. Producent natrzepal cala mase roznych silnikow i dla kazdego okresy serwisowe poszczgolnych elementow czesto sie roznia wiec nie ma jednej konkretnej daty dla wszystkich lecz takie sprawy ustala sie indywidualnie najlepiej w ASO tym bardziej, ze informacja nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich. Jestem tu nowy ale czytając ten temat muszę stwierdzić że wymiana rozrządu w silniku 1.5dCi K9K732 106kM w mojej Megance nastąpiła przy przebiegu 147000 km.Robione to było w ASO Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dali na pismie ale wspolpracuje z salonem we Wrocku i mam do nich zaufani

Konsultowałem się z kilkoma serwisami, nie tylko renault. Z doświadczeń wiem, że nie ma co mieć zaufania do żadnego serwisu. Jeśli to konieczne to trzeba korzystać, ale mieć ograniczone zaufanie. Tylko sprawdzone serwisy, najlepiej takie w których pracuje nasz baaaardzo dobry znajomy albo rodzina To co się wyprawia w serwisach w Polsce zasługuje na film sensacyjny. Wyobraź sobie, że mój wujaszek jeździ specjalnie ponad 100 km do pewnego serwisu ponieważ w swojej okolicy nie ma już siły walczyć z oszustami. To serwis i to serwis.

W serwisach pracuje najczęściej rodzina, znajomi i pociotki prowadzącego ten interes. Jeśli dzwonię do danego serwisu i nie ma tam nawet prawdziwego mechanika to o czym tu rozmawiać. Kiedyś wierzyłem w bajki. Dobrze jak trafimy na kompetentnych ludzi. Ostatnio miałem przyjemność rozmawiać z fachowcem,ale to rzadkość.

Co do wymiany rozrządu i ogólnie wymiany to zasada jest taka, że trzeba wymieniać ciut wcześniej niż to mówi przebieg, o ile jest realny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!