Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto mieć hands free?


Sławek17

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam i uważam,że warto.Art.trochę przesadzony.Dałem autkiem pojeździć mojemu synowi.On sam usiadł za kierownicą,ja stałem obok drzwi kierowcy paląc papierosa.Odległość między kartą,którą miałem w kieszeni,a samochodem ok.1.8 metra.Syn siedzący wewnątrz, nie mógł uruchomić pojazdu.Zatem jaka konkluzja?.HF jest wygodą.Nie pamiętam już kiedy wkładałem kartę do czytnika.Mam ją cały czas przy sobie.

Brak jest stuprocentowego zabezpieczenia pojazdu,a szansa na zabór auta w opisany sposób nie jest wielka.Po co więc pozbawiać się wygody w postaci HF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obawiałem się trochę awaryjności karty. A powiedz mi jak np. sprawdzić mając tą kartę czy wszystkie drzwi się zamknęły? W moim poprzednim samochodzie zdarzało się w okresie zimy, że któryś zamek drzwi nie zamknął się. Beż hands free też trudno bo trzeba by sprawdzić wszystkie po kolei. Chyba, że jest coś po czym można poznać zamknięcie drzwi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czytałem na www.wp.pl jak łatwo ukraść auto z tym systemem. Próba odbyła się na 10 autach 8 różnych marek. Urządzenie kosztuje od 100 do 1000 dolarów w zależności jak ma być zaawansowane technologicznie. Fakt jest to wygoda ale raczej źle zabezpiecza auto przed kradzieżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawisza1980, chyba wszyscy piszący w tym temacie to czytali, link jest w 1 poście. Było też niedawno na Interii.

Ja zresztą uważam że artykuł jest przesadnie napisany. Badania i próby, a użycie tego sprzętu w rzeczywistości to 2 różne sprawy. Już łatwiejsze jest sczytanie kodu radiowego z kodem zmiennym, jaki zastosowany jest w innych autach. W nich trzeba ten sygnał wysłać, by auto się otwarło. Tu trzeba podejść z kartą na małą odległość, tzn w pole działania anten w drzwiach. (no chyba że się stosuje otwieranie zdalne z przycisków na karcie, wtedy jest tak samo kod do odczytania jak przy normalnej radiówce) A wzmacniacze sygnału obok auta :mrgreen: Owszem w laboratorium, lub przy testach jak najbardziej, w praktyce mało prawdopodobne. Co z tego że zostanie odczytana komunikacja karty z autem i auta z kartą z tej 100m odległości :-D By auto zapalić, karta musi fizycznie być bardzo blisko, a najlepiej w środku, jak jest napisane w poście kol. hudy1

HF posiadam w sceniolu drugim. Czy mi się przydaje :-D Chyba tylko jak niosę kosz (taki składany) z zakupami do bagażnika. Wówczas mając kartę w kieszeni tylko na chwilę towar podpieram na kolanie, by mieć wolną rękę do naciśnięcia przycisku na klapie. W czasie jazdy kartę i tak zawsze wkładam w czytnik bo to dla niej najlepsze i najbezpieczniejsze miejsce. Mam do niej podpięty pilot od bramy, wiec i tak bym musiał w czasie jazdy grzebać w kieszeniach gdzie jest karta i pilot. W pozycji siedzącej i zapięty pasem nie jest to wygodne. A tak wisi sobie pilot obok czytnika kółeczkiem podpięty do karty..

Inna sprawa, szczególnie teraz jak jest zima i mrozy, to zostawiam sceniola na noc ze zwolnionym elektrycznym hamulcem postojowym. By tego dokonać po wyłączeniu silnika, karta i tak musi być w czytniku. W takiej sytuacji, jest mi to obojętne czy jest tam cały czas podczas jazdy, czy wkładam ją przed wyłączeniem silnika.

Reasumując. Przed kupnem tego auta, obawiałem się HF ze względu na nowinkę techniczną i możliwe kłopoty z tym ustrojstwem. Obecnie nie przeszkadza mi to ale nie powiem, by mi było do szczęścia konieczne. Ot detal, tak jak samoczynne pogłaśnianie radia w zależności od szybkości. Może być ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź: WARTO.

Dlaczego? Po Pierwsze wygodna to sprawa. Po Drugie nikt kto ma ubezpieczony samochód AC nie martwi się na zapas. Po Trzecie karta sprawia wrażenie łatwej w pokonaniu, ale trzeba liczyć pewne koszty, by ją pokonać (łom odpada). Złodziej musi kupić sprzęt, by ukraść auto na części, a części do reno są akurat jednymi z tańszych (nie wiem jak do MIII i ScIII).

Kupując nowe auto dostajesz dwie karty, więc jak jedna padnie to druga jest w zapasie.

Jedna rzecz jest trochę dla mnie niezrozumiała: mały kluczyk w karcie. Gdybym musiała go użyć to miała bym poważny problem.

Dodam tylko, że kiedy rozglądałam się za innym autem przed scenikiem to inni producenci też korzystają z takie zdalnego kluczyka. Oczywiście to wydatek extra 3-5 tyś złotych. Ryzyko takie samo jak u innych marek.

Ja polecam HF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym musiała go użyć to miała bym poważny problem.

A te problemy to z czym związane :mrgreen: Działa tak jak kluczyk w innych autach, do otwierania drzwi.

Karta, nawet bez baterii jest przez czytnik rozpoznawana. Musi wtedy oczywiście być w czytniku.

Niedogodnością przy kartach i to nie tylko z HF jest to, że tych kart do jednego auta może być kilka i wszystkie działają równolegle ze sobą. (chyba do 4 szt) Tak wiec spokój, że masz kartę przy sobie, a druga jest w domu, to tylko spokój pozorny.

Oczywiście mówię o autach z 2 ręki, gdzie karta mogła zostać skopiowana i powielona jeszcze przed sprzedaniem samochodu. Systemy z IR w kluczyku, przyjmowały tylko 2 sparowane z czytnikiem kluczyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam problem z tym kluczykiem... Wkłada się go czy przekręca?

 

Wygoda jest, ale trzeba uważać.

Z tydzień temu miałam taką sytuację.

Karta zawsze jeździ w torebce. Tego feralnego dnia odpaliłam auto i cofnęłam się do domu po jakieś papiery zabrałam torebkę z auta, a ono już chodziło. Wróciłam z papierami, ale bez torebki została na szafce. Ruszyłam i po ~10 km na parkingu chciałam zgasić silnika, a tu nie da się. Komunikat -nie wykryto karty. Zostało mi tylko wrócić po torebkę do domu. Od tamtego tygodnia przezornie wkładam kartę do szczeliny. Jakoś nie lubię jej wieszać na szyi i stąd mój problem. Beztroska może być zgubna. Trzeba pilnować karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kart pilnujcie i kluczyków również. Wczoraj na terenie grójeckim gość zatrzymał się Paskiem na obiadek przy trasie E7, zostawił kartę w kurtce, którą powiesił na wieszaku, przy wejściu. Ktoś się teraz cieszy z Passata. 3 dni temu identyczny przypadek w Płocku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkłada się go czy przekręca?

Według instrukcji, (mam tylko czeską wersję pobraną w .pdf) na stronie 1.12 jest to pokazane. Wynika z tego że jest tak jak w Megane II czyli przy pomocy kluczyka zdejmujesz zaślepkę wkładając grot w wycięcie u dołu zaślepki, podważasz do góry, zdejmujesz i widzisz zamek. Kluczyk wkładasz do końca i zamykasz lub otwierasz. Tu domyślnie chodzi o przekręcenie kluczykiem w zamku.

Odpowiadając na pytanie zacytowane na wstępie:

I wkładasz i przekręcasz.

By kluczyk z karty wyciągnąć naciskasz "tlacitko 6 "przycisk :-D z boku karty zgodnie z rysunkiem na stronie 1.3

dodano

A tak nawiązując do tego opisanego przypadku z pozostawioną w domu kartą HF,

jesteś pewna że tak było :mrgreen:

Z instrukcji wspomnianej, choć po czesku dowiaduję się ze strony 1.7, 3 kolumna,

że: jeśli silnik pracuje, a karta opuści wnętrze pojazdu, to po ruszeniu i osiągnięciu określonej prędkości (przypuszczam że tych 10- 15 km/h kiedy to zamki się zamykają) rozlega się sygnał akustyczny, spowodowany właśnie brakiem karty.

Jest to zamierzone działanie w celu uniknięcia sytuacji odjechania po wypuszczeniu pasażera który kartę może mieć przy sobie.

Po ponownej detekcji, że karta jest w środku sygnał milknie.

Tak więc, albo jechałaś bardzo wolno, albo jechałaś i cały czas coś piszczało, a nie wiedziałaś o co chodzi, albo....... no właśnie :P :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest warty dopłaty dużych pieniędzy ale jak się wybrało w pakiecie z czymś innym to za niewielkie pieniądze bardzo ułatwia życie.

 

Na plus:

- wystarczy mieć kartę przy sobie i pamiętać tylko by nacisnąć start/stop

- zimą jest fajnie bo nie trzeba gmerać po kieszeniach - wychodzę z domu pozapinany w rękawiczkach z teczką itd, chwytam za klamkę i tyle.

- bardzo przydatny gdy się coś targa do/z samochodu (dziecko, zakupy....)

 

Na minus:

- gdy z kimś jeżdżę i opuszczę samochód np. odśnieżyć to trzeba pamiętać by wyjąć kartę albo otworzyć z przycisku bo jak odejdę samochód się zamyka i uzbraja alarm z osobą w środku - czujki wykryją ruch i wyje (nie wiem czy jest opcja zamknięcia bez aktywacji czujek)

- niepewność z tą kradzieżą auta... uzasadniona?

 

Ja osobiście wolę go mieć niż nie mieć. Awaryjność samych kart czy z HF jeden kłopot, przy jednym i drugim trzeba czas tracić a tego bardzo nie lubię i z tego samego powodu podoba mi się HF bo nie muszę tracić czasu na pierdoły, szczególnie jak dźwigam dzieciaka czy torby z zakupami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!