Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak włączyć czujnik deszczu w Megane II ?


Rekomendowane odpowiedzi

Po rozebraniu w mojej mII czujnika deszczu okazało sie ze jest pusto wiec wpakowałem tam zel do włosów omijajac oczko czujnika swiateł. Nastepnie przeprowadziłem test na działanie. Zrobiłem tak podniosłem wycieraczki, zapaliłem silnik ,właczyłem wycieraczki w pozycje przerywanej pracy i psikłem na szybe w miejscu czujnika płyn do mycia szyb i co sie okazało ze wycieraczki zareagowały zaceły machac powoli a im wiecej lałem tym szybciej działały właczył sie max bieg wyciareczek

 

Ale po kilku dniach okazało sie ze mój zel niestety wyparowyuje hehehe

W ASO za sama górna przystawkę z zelem chca 60 zł za miesiac sobie kupie i wymienia na orginbalny zel zobaczymy jak bedzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam maly problem. Po przelaczeniu dzwigni na pozycje"B" praca automatyczna, wycieraczki wykonuja cykl pracy i stoja do czasu az na czujnik deszczu nie spadnie deszcz, gdy juz na niego spadnie deszcz wykonuja powolny, ciagly bieg (predkosc jak w pozycji "c") a po wykonaniu 3 moze 4 cykli wykonuja szybki, ciagly bieg (predkosc jak w pozycji "d"). Szyba jest sucha, a one ciagle pracuja na szybkim biegu. Tak sie dzieje od okolo 3 tyg wczesnej bylo wszystko ok. Czy uszkodzony jest czujnik? pomocy!!!! i dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
po wykonaniu 3 moze 4 cykli wykonuja szybki, ciagly bieg (predkosc jak w pozycji "d"). Szyba jest sucha, a one ciagle pracuja na szybkim biegu.

 

Miałem identyczny problem - ale teraz działa ok. Wydaje mi sie ze to kwestia starych piór wycieraczek - nie zbierają dokładnie z czujnika i system szaleje - to jedyne sensowne wytłumaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dołączę się jeśli można z pytaniem ...

Mianowicie - czy można w jakiś sposób zmienić ustawioną automatycznie częstotliwość działania wycieraczek sterowanych z czujnika ?

Chodzi o to, że jak na moje potrzeby wycieraczki działają za wolno i chętnie bym zwiększył "czułość" czujnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dosyc śiweżym posiadaczem ale z tego co zauwazyłem to szybkosc wycieraczek reguluje sie pokretlem na właczniku wycieraczek (im wiecej kropelek tym szybciej) natomiast czujnik wody na szybie najprawdopodobniej włacza wycieraczki zawsze przy tym samym poziomie wody na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkosc wycieraczek reguluje sie pokretlem na właczniku wycieraczek (im wiecej kropelek tym szybciej)
:P

To jest oczywiste...

... ale nie taki był sens mojego pytania.

Ja na przykład chciałbym żeby już przy 2 kroplach było tak jak jest obecnie przy 4 kroplach a przy ustawionych 4 - jeszcze częściej.

Po prostu uważam że w moim aucie czujnik jest "za mało czuły"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żel kupuje sie razem z koszyczkiem - tak jak juz opisano poprzednio jest to za lusterkiem - zdejmuje sie blaszkę, wyciąga kabelek i mamy czujnik zmroku i deszczu w ręku. Należy następnie odpiąć optykę i pozostaje tylko "koszyczek" w którym powinien być żel i soczewki. Taki właśnie koszyczek kupuje sie w ASO za ok 75 zeta. Instynktownie wyczyściłem też bardzo dokładnie szybę w miejscu przylegania żelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pozostaje tylko "koszyczek" w którym powinien być żel i soczewki.

No Ja do tego momentu zdemontowałem wszystko i nie wiem co teraz dalej. Trzeba na siłę oderwać ten "koszyczek" od szyby, żeby uzupełnić żel lub przykleić nowy? A jeżeli tak, to czy można przykleić wcześniej odklejony "koszyczek"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

U mnie jest podobna sytuacja - czujnik zmierzchu działa natomiast automat wycieraczek niestety nie. Rozebrałem to - patrz zdjęcia. Teraz pytanie do przedmówcy: "koszyczek" czy jak inaczej to nazwać jest pusty - czyli nie ma żelu (rozumie, że żel to żel, czyli jego konsystencja jednoznacznie na to wskazuje!). Jak to wypełnić?

 

 

 

czujnik-deszczu-01.JPG

 

czujnik-deszczu-02.JPG

 

czujnik-deszczu-03.JPG

 

czujnik-deszczu-04.JPG

 

czujnik-deszczu-05.JPGczujnik-deszczu-06.JPG

 

czujnik-deszczu-07.JPG

 

czujnik-deszczu-08.JPG

 

czujnik-deszczu-09.JPGczujnik-deszczu-10-.JPGczujnik-deszczu-11-.JPGczujnik-deszczu-12-.JPGczujnik-deszczu-13-.JPGczujnik-deszczu-14-.JPG

czujnik-deszczu-15-.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no właśnie - i gdzie ma się znajdować owy żel - proszę bardzo aby ktoś zaznaczył na zdjęciach które kolega wyżej zamieścił - ponieważ u mnie wszystko wyglądało tak samo jak wyżej po rozebraniu ubudowy lusterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie zamieściłem jednego momentu - czujnik na zdjęciu zdjęty jest w 1/2 - widać płytkę z elektroniką. pozostała połówka została przy szybie. I ją należy zdemontować również. Na niej jest właściwa płytka z czujnikami (pomiar na zasadzie załamania promieni słonecznych). Jak zdemontujesz tą drugą czarną część (ostatnie zdjęcie) to zobaczysz szybe. Na tej drugiej połówce należy nałozyć żel i wszystko zamontować (aż zatrzasnie ta metalowa blaszka potrzymująca całe "ustrojstwo").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli do szyby jest przylepiony taki ring (okrąg) przez którego widać szybę - tak bynajmniej było u mnie i do niego mam napchać ile się zmieści żelu bezbarwnego do włosów, następnie na to nałożyć czujnik i zatrzasnąć go dwoma metalowymi zatrzaskami?

Pytam o szczegóły bo nie chcę zrobić bubla.

 

Dla zobrazowania żel ma być pomiędzy szybą a tą stroną czujnika tak:

 

502293481

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!