Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak włączyć czujnik deszczu w Megane II ?


Rekomendowane odpowiedzi

Zanim uruchomisz silnik przełącz manetkę wycieraczek w połozenie wyłącz (do góry ). Odciągnij wycieraczki od szyb w położenie jak do wymiany piór. Uruchom silnik na luzie. Przełacz manetkę wycieraczek do pierwszego położenia w dół. Pierścień obrotowy ustaw na cztery kropelki (max opady). Nie gasząc silnika zamknij szyby , wyjmij kartę , opuść auto, zamknij drzwi . Próba z wodą na czujnik na wysokości lusterka polej wodą z naczynia . Uważaj na ruch wycieraczek . Jeśli nie chcesz wodą to na wysokości czujnika deszczu - owalne pole na wysokości lusterka - połóż kawałek folii z opakowania gumy do żucia albo czekolady - wycieraczki powinny wykonać ruch. Jeśli tak to wszystko jest OK . Jeśli nie to rzeczywiście masz problem z czujnikiem deszczu - dobre ASO poradzi. Test na odciagniętych wycierakach pozwoli zaoszczędzić powierzchnię szyby przed ew. przerysowaniem na sucho . Jesli było OK pamiętaj o przełaczeniu manetki do pozycji wyłacz przed wyłaczeniem silnika. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wyjaśnij co rozumiesz przez pozycję B bo myślę że właśnie taka jest tu omawiana.

A- Wycieraczki wyłączone

B- Praca automatyczna z czujnikiem

C- Praca ciągła wolna

D- Praca ciągła szybka

 

Jeżeli posiadasz czujnik to nie ma u Ciebie pracy przerywanej tylko praca z czujnikiem. I to może być powód żelu lub kilku innych rzeczy. Ale żel łatwo uzupełnić i w ten sposób załatwisz sprawę lub wyeliminujesz jedną z możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poz. B zgodnie z instrukcją to rzeczywiście oznacza automatyczny tryb przerywany wykrywający obecność wody na przedniej szybie odpowiednio dostosowując prędkość wycieraczek. Włączając dzwignię w tą pozycję wycieraczka wykonuje jeden ruch, poczym pomimo zmiany prędkości na pierścieniu 2 już nie pracuje. Może wiesz w jaki sposób uzupełnić żel, gdyż rzeczywiście z zewnątrz wygląda jakby nie wypełniał całkowicie czujnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki nie było mnie przez weekend.

Musisz ściągnąć plastykową obudowę, składa się ona z 2 części ale do większej mieszczącej się z przodu jest doczepiony czujnik klimatronica więc uważaj, żeby nie urwać kabli. Pod spodem ukaże Ci się okrągły czujnik, który przytrzymuje metalowa blaszka. Należy podważyć blaszkę i czujnik jest wolny. Nie uzupełniałem nigdy, żelu więc nie powiem Ci czy trzeba na coś zwrócić uwagę.

 

Jeszcze jedno, sprawdź czy włącza Ci światła (wystarczy w trybie automatycznym świateł zasłonić ręką czujnik), bo jeżeli świateł też nie zapala to raczej to nie będzie kwestia żelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie (Scenic 2003) wycieraczki działają jakby z opóźnieniem

w automacie podobno powinny zwalniac przy hamowaniu (np skrzyzowanie) a zwalniają faktycznie jak juz ponownie ruszam

 

podobnie wyglada sprawa z "mokrością szyby" jak ją zaleje (np tir z przeciwka) to czujnik ząłacza po chwili - najczesciej wtedy sam podejmuje wlaczenie szybkich wycieraczek i nie czekam na automat

 

czy macie podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!