Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane II 1,9 DCI wymiana filtra paliwa (mechanik z usterki?)


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanie odnośnie wymiany filtru paliwa w megi ponieważ miałem niezłą jazdę u mechanika!!!

 

po wymianie filtra okazało się że zapowietrzył układ (nie wiedział jak go odpowietrzyć) i zaczęła się jazda ponieważ auto nie odpalało,

 

chcąc odpowietrzyć układ odkręcał śruby każdą po kolei paliwo lało się na silnik z węży a on kręcił silnik i pryskał plakiem pod maską w jedno miejsce niby jakiś start chciał wymusić wszystko byłoby ok żeby nie fakt że myślałem że rozleci się silnik tak coś trzaskało (chyba zawory ponieważ chodziły na sucho)

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy w ogóle dopuszczalna jest taka forma odpowietrzania???

 

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach akstramalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

po wymianie filtra paliwa należy go zalać używając gruszki (pompki) znajdującej się w okolicach lewego (patrząc z przodu) amortyzatora

 

czy podczas takiej operacji mogło dojść do uszkodzenia czegoś w silniku??? czy wogóle dopuszcalna jest taka forma odpowietrzania???

w Focusie takie "odpowietrzanie" skończyło się wymianą pompy wysokiego ciśnienia

 

DaakK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się da za dużo plaku to czasami silnik potrafi "kichnąć" i to nie jest zdrowe, ale jak odpalił i jeździ to wszystko jest ok. Odpalałem już nie raz na plaki, samostarty i powiem szczerze, że plak w odpowiednich ilościach jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam pytanie czy była to jedyna szansa na odpowietrzenie układu (mechanik twierdził że tak i że to normalne że tak wali w silniku podczas tej procedury) po kilku takich manewrach ekstremalnych auto w końcu odpaliło i zeszło powietrze z układu czyli niby ok,

Na Twoim miejscu unikałbym tego warsztatu. Koleś widać się na tym nie zna skoro nie widział, że filtr trzeba napełnić.

 

1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola. Dostęp jest dosyć dobry.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło odkręcić prawe przednie koło i zdjąć przednią część nadkola.

Masz rację, ale robiłem to pierwszy raz i wolałem mieć dobry przegląd sytuacji. Wszystko robiłem metodą prób i błędów. To, że filtr jest zsuwany z uchwytu i ma zdejmowany wąż odkryłem przypadkiem. No i poprzednik tak mocno dokręcił pokrywę, że musiałem mieć super dostęp dla dodatkowych narzędzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie. W kompletnym zestawie filtra paliwa do 1.9 dci są dwie uszczelki: jedna duża, uszczelniająca obudowę filtra i druga, taka mała, gumowa tulejka. I tu właśnie pytanie, gdzie idzie ta mała tulejka, bo nigdzie takiej nie widzę jak rozbiorę obudowę filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie jestem na świeżo po wymianie filtra paliwa w mojej Meganie 1,9 dci. Zrobiłem to w następujący sposób: 1. Zdemontowałem przedni zderzak i lewy reflektor. 2. Odkręciłem korek na dole filtra i opróżniłem filtr z ON w obciętą butelkę po wodzie mineralnej. 3. Zdjąłem wąż napływowy ze zbiornika ( ma taki zielony zatrzask ułatwiający demontaż). 4. Podniosłem lekko filtr do góry i wysunął się z uchwytu. 5. Odkręciłem śrubę na pokrywie filtra (torx) i zdjąłem pokrywę, wyjąłem stary wkład. 6. Dolną część obudowy wyczyściłem( trochę maziowatego osadu)wlałem do 3/4 wysokości ON i włożyłem nowy wkład. 7. Założyłem pokrywę filtra, zamocowałem filtr w uchwycie i odpowietrzyłem go pompując ON ręczną gruszką, która jest przymocowana do lewego nadkola(na pokrywie filtra jest odpowietrznik).8. Dwa razy aktywowałem zapłon(bez wciskania sprzęgła), potem procedura startu i odpaliła za pierwszym razem. Bez plaka i żadnych innych wynalazków. Koszty : wkład filtra Purfluks 50 PLN, litr ON do kanistra 5,19 PLN. Banan na twarzy po uruchomieniu bezcenny :applause: .

 

 

a przewody czym zatykałeś?? żeby paliwo nie leciało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 lata później...

Witaj Slawko,

Wg mojej wiedzy nie ma sensu wymieniać go częściej, skoro producent zaleca te interwały 60 kkm. Ja wymieniłem pierwszy raz w 5-letnim samochodzie tylko ze względu na przebieg, nic się przez ten czas nie działo. Zwłaszcza, że to niezły koszt: ja mam z czujnikiem wody, a to - w zależności - >200 PLN (Bosh u "Bosha"), aż do ok. 320 PLN (oryginał w ASO) + wymiana (60-100 PLN). Nie planuję wymiany wcześniej niż zalecana.

Pzdr.,

konwil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!