Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczny podnośnik szyb HOW TO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tomii Twój link nie działa. Pewnie chodzi o coś takiego Link

Lepiej rozbierz tapicerkę i zobacz co jest zepsute i czy linka jest mocno pokiereszowana. Może zepsuł się sam ślizg, który możesz kupić oddzielnie.

Link

 

Jeżeli linka jest mocno pozaginana to lepiej kupić cały zestaw. Pozatym, żeby to złożyć to trzeba mieć święte nerwy.

Jak już się "zajaży" o co chodzi to nie ma problemu.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli linka jest choćby trochę zagięta, yo już nie złożysz jak się należy, a na pewno będzie spadała co któryś raz. Lepiej kupić kompletny zestaw, ewentualnie kompletny zestaw i dokupić nowe ślizgi i będzie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przewietrzę archiwum podnoszac temat ale z takim pytaniem -głównie do Ciebie Przemo bo widze że doktorat możesz z tych szyb napisać ,jako ze sie nimi z 5 lat zajmujesz ;) ,ale i do innych Kolegów bo może ktoś to już przekładał.

Mam możliwosc przełożenia sobie ze służbowego Sceniola tylnych szyb elektrycznych,Po przestudiowaniu tego tematu widze ze raczej samych silnikow nie dołoże chyba całe mechanizmy z prowadnicami musze przekładać -dobrze mysle?

I powiedz mi czy u mnie w drzwiach (korbka)

1. Bedzie instalacja elektryczna (silnik +klawisz)?

2. Bedzie kompatybilna kostka koło kierowcy (ten panel z podnoszeniem swiateł ,sciemniaczem deski,no i teraz byłyby klawisze sterowania szyb tylnych?

3.No i czy całość po spieciu ze sobą zadziała jak jest instalacja -czy np komputer bedzie się buntował?

 

Pozdro Flat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad0) musisz mieć całe machanizmy

Ad1) to jest jedna niewiadoma, ale zwykle nie ma, instalację trzeba albo dorobić albo szukać całej wiązki

Ad2) W PHII całe sterowanie szybami jest na podłokietniku drzwi kierowcy.

Ad3) Raczej nie, bo praktycznie nic nie zmieniasz.

Części musisz wyrwać na szrocie, najlepiej z takiego modelu, dodatkowo potrzebujesz tylnych kieszeni drzwi i zaślepki po korbce lub całych kompletnych boczków drzwi.

Zacznij od schematów elektrycznych, będziesz przynajmniej wiedział co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Przemo

Ad 0 dzieki za potwierdzenie moich domysłów

Ad 1 -to chyba musze jednak zdjac tapicere drzwi i tam zajrzec (dzis zwaliłem tapicere w słuzbowym (elektryka) bo naprawiałem zamek i stad ten pomysł.

Ad 2 to Scenik 1 ph2 z 2001 r -tam jest panelik koło nog lewej kierowcy ma :sciemniacz deski,podnoszenie swiateł ,sterowanie tylnych szyb (2 przelaczniki) i jeden przelacznik na blokade otwarcia tylnych szyb -to jest ori -moze takie kiedys produkowali w pierwszej wersji(jak chcesz to moge jutro fote zrobic i wrzucic jak to wyglada).

Miałbym czesci wszystkie -czyli generalnie chyba zajrze do swojego czy ma instalacje-jak nie ma to sobie odpuszcze bo przeciagac kabli przez cale auto to mi sie nie bardzo chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila! Chcesz wybebeszyć el. szyby ze Scenica I PhI do Scenica I PhII, bo ja czegoś tu nie rozumiem.

Nie jestem w 100% pewien, tyle różnych kombinacji, że człowiek się gubi. W PhII sterowanie szybami jest w tym miejscu jak napisałem powyżej. Rzeczywiście blokada otwarcia tyłu jest przy ściemniaczu.

Może nie być kabli w samych drzwiach lub nawet od kostek w słupach A po obu stronach. Możesz też nie mieć wiązki w przednich drzwiach.

Ja bym najpierw zidentyfikował to co masz, czyli:

1) jest dodatkowa wtyczka pod ściemniaczem, od razu zaznaczam, że nie koniecznie mogą to być wtyczki od ściemniacza.

2) czy dyndają wtyczki w drzwiach kierowcy.

3) zobacz czy masz wszystkie piny podłączone do wtyczek drzwi, chodzi o te co się wtyka w gniazdo w drzwiach.

4) ściągnij z downloadu schematy elektryczne, masz tam wszystko rozpisane, dodatkowo są rysunki i opis wtyczek.

5) jak już to zrobisz liczę na konkretny manual, pomoże to innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo -to ma byc przekładka ze Scenica 1 ph2 2001r (po FL? czy jak to sie tam nazywa?) do takiego samego mojego z 2002.

Chyba ze ja zle pojmuje oznaczenia -czyli te PH2

Z tym 2001 to jeszcze sprawdze bo dowod jest w samochodzie ale to ten sam silnik jak moj 1,6 16V buda ta sama ,swiatła ,klima sie rozni (u mnie jest klimatronic-tam manual) i tylna szybe ma otwierana -reszta ta sama .

A tu wrzucam foto tego co jest koło nogi w tym z elektrycznymi szybami.

post-31692-0-65778300-1353745449_thumb.jpg

Przemo Twoje sugestie sa słuszne ale ja chyba sobie to odpuszcze ze wzgledu na to że,dzis temu sie przyjrzałem dokładniej i tak na szybko widze że musiałbym:

1.przerzucic gdzies sterownik LPG (mam u siebie kolo sciemniacza.

2.zmienic przynajmniej te scianki kieszonek w drzwiach tylnych (no wiesz ta z miejscem na przelacznik do szyby) a mam inny odcien plastikow.

3.zaslepic ??? czyms dziure po korbce -ew brac caly boczek -ale tu znow mam inna tapicere a tam jest kawałek tego materiału.

4.No i tak jak napisałes kombinuje -moga byc wtyczki ale w drzwiach a nie kolo nogi -to wtedy jeszcze ten podłokietnik zmienic na taki z 4 przelacznikami.

No i pewnie jeszcze cos sie urodzi po drodze.

Ale z ciekawosci zajrze do tylnych drzwi czy sa tam jakies kable (bo otwierałem w tym elektrycznym to wiem jak sie tam dobrać to mi najłatwiej bedzie stwierdzic czy jest tam instalacja do szyb) - tylko chyba w przyszłym tygodniu bo dzis pada u mnie.

Kojarze tez ze wydłubywałem ten przelacznik w drzwiach kierowcy jak sceniola kupiłem bo podswietlenia nie było -i tam chyba zadnych wtyczek nie było ale głowy za to sobie uciac nie dam.W kazdym razie napisze na Forum co stwierdziłem.

Pozdro

Sorki ze tak pozno ale zgodnie z obietnicą -u mnie nie ma kabli w drzwiach wiec chyba sobie temat odpuszcze - moze ew. pomysle nad tym jak bedzie cieplej i bede miał troche czasu .

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Lub smarem do łańcuchów rowerowych, są w takich małych tubeczkach jak pasty do zębów ale dużo dużo mniejsze i tanio, najlepiej tymi z dodatkiem grafitu. Ja tak zrobiłem i śmiga mi już dwa lata bez dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś wie czy podnośnik od scenika po lifcie pasuje do tego przed ? Jak powinien wyglądać podnośnik do scenika 98r? Mój stary to jest chyba jakiś zamiennik bo na internecie są jakieś inne a pozatym ten mój ma inne mocowanie do dżwi na nakrętkę a nie na śrubę ? cięcie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia.

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!