Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczny podnośnik szyb HOW TO


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem pewien, ale chyba nie da się tak jak chcesz.

 

Dodano: 27 mar 2012 - 18:39

Ale jak ktoś ma szynę z Megane to niech zmierzy rozstaw śrub na szynie po której chodzi plastik.

Ja mogę to samo z robić w scenicu.

obrazek1ccc.jpg

 

Dodano: 27 mar 2012 - 19:32

Ta odległość dla podnośnika lewy przód wynosi 42 cm, mierzone mniej więcej pomiędzy środkami otworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W moim scenicu z 96 roku przestała się otwierać szyba przednia po stronie pasażera. Sprawdzałem bezpieczniki i są ok. Rozebrałem i sprawdziłem przełącznik. Jest ok. Rozebrałem drzwi i tam również cały mechanizm jest w porządku. Wygląda na to, że padł jakiś przekaźnik. Podczas otwierania/zamykania szyby z prawej strony słychać z przodu jak cyka przekaźnik natomiast gdy próbuję otworzyć szybę pasażera nie słychać nic. Czy faktycznie może to być wina jakiegoś przekaźnika? Jeśli tak to gdzie on się znajduje i jak go wymienić? Ile kosztuje taki przekaźnik?

 

Mam ten sam problem w Megane phy I 98r.

Proszę o pomoc jak zlokalizować przekaźniki i ewentualnie zdemontować

Jakie to dokładnie przekaźnik (symbol) i ewentualnie koszt.

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem wszystko silnik, przewody, sterownik, bezpiecznik. Co dziwne ze od kierowcy słychac cykanie okolice bezpieczników (zapewne przekaźnik) a od pasażera wogle cisza oczywiście też nie działa.

Nie wiem jak się dobrać do tego przekaźnika totalnie brak miejsca czy muszę coś wymontować by mieć dostęp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w prawych przednich drzwiach linki podnosnika szyby wypadły z kołowrotka i trochę się pogięły. Ponadto pękł plastikowy ślizg przy szynie. Jak to naprawić? Kilka zapytań do Google'a skutkowało znalezieniem tzw. zestawów naprawczych (komplet linek naciągniętych na kołowrotek, ze ślizgiem i szyną). Można też kupic sam ślizg, resztę przecież mam. Tylko jak to nawinąć? I czy przez to, że linki sie lekko pogięły nie będzie problemów w przyszłości?

 

Będę wdzięczny za rady użytkowników z podobnymi doświadczeniami.

 

Pozdrawiam,

Łabędź

Przeniosłem, a Ty używaj :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kilka dni temu jadę sobie moim sceniczkiem i obniżyłem trochę szybę, bo było gorąco. I coś się stało, bo później nie mogłem jej zamknąć. Naciskałem przycisk ale bez skutku. Więc podniosłem ją ręcznie na siłę, ale tylko do wysokości 3/4 otworu w drzwiach, bo dalej nie chciało się podnieść. Następnie próbowałem coś jescze modzić z przyciskiem i było słychać jak chodzi silnik i coś chrobocze w nim. Po przyjeździe do domu rozebrałem drzwi i szok!!! Metalowa linka poplątana i w niektórych miejscach zniekształcona (trzeba było ja rozprostowywać). Zauważyłem też jakiś malutki kawałeczek białego plastiku, pewnie odłamany, ale nie wiem od czego. Udało mi się nawinąć linkę na bęben, ale podczas włączania znowu się zaczynało plątać. Pomyślałem, że trzeba będzie wymienić linkę. Ale dodatkowym problemem jest to, że teraz można się do scenika włamać!!! Szybę można spokojnie przesuwać rękami nawet gdy linka jest odpowiednio naciągnięta. Dlaczego szyba daje się obniżyć? Bo ta od strony pasażera przesuwa się tylko po włączeniu przycisku, ręcznie na siłę jej się nie obniży. Czy jest możliwość naprawienia tego? Jakie są przyczyny tego przesuwania się szyby? Musiałem ją zabezbieczyć drewnianym długim kołkiem. Proszę o pomoc i z góry dziękuję i pozdrawiam.

Następnym razem poleci do kosza, trzeba było użyć :), jak widzisz temat jest i to całkiem spory.

Przeczytaj!

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten sam problem i u Mnie. Podnosilwymiany podnośnika szybm szybę i był trzask(jak bym kamień przycią). Dzisiaj rozebrałem z oględzin wynika że linka spadła ze ślimaka. Wymontowałem wszystko nawinołem(nie jest to łatwa sprawa-było kilka pró:D niestety podniosło się tylko odrobine i znowu to samo. Widziałem, że linka jest lekko pogięta czy to może mieć wpływ na to, że spada ze ślimaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak linka jest pogięta to będzie spadała ze ślimaka i nic z tym już nie zrobisz. Przerabiałem właśnie ten temat z prawą przednią szybą. Reperaturki, czyli komplet dwóch linek i komplet ślizgów można kupić za około 90 zł.

UWAGA

za nim dokonacie zakupu prawej lub lewej przedniej, proszę się upewnić jakie macie kostki łączeniowe do silniczka, gdyż są dwa rodzaje. Ja zakupiłem, z oferty allegro za 90zł (trafiła mi się okazja, bo przypadkiem zamiast Scenic wpisałem Scenik). Wszystko miało pasować, a tu ... jest różnica w kostce wiązki do podłączenia w silnik. W moim RX4 rocznik 2000 jest kostka okrągła wpinana prostopadle w obudowę silnika, a przysłano mi z silnikiem gdzie kostka jest wpinana wzdłuż silnika i o przekroju owalnym, nie pasują (zdjęcia załączę na koniec). Nie da rady też wymienić silnika, bo w moim jest przykręcany na 4 wkręty, a ten przysłany jest zaciskany. Poza tym, i szyba i mocowanie silnika pasowało na swoje miejsce. Nie chcąc bawić się w odsyłanie i szukanie od nowa, wpiąłem się z przewodami kostki przysłanej (nie chcący przysłanej wraz z mechanizmem), przed oryginalną kostkę, polutowałem, oizolowałem i działa pięknie, oryginalnej kostki nie wycinałem, została zaizolowana. Przed "zawiązaniem" przewodów na stałe, trzeba tylko jeszcze znaleźć prawidłową polaryzację przewodów, aby szyba szła do góry naciskają guzik w górę, i odwrotnie.

Na zdjęciach zaznaczyłem swoje części jako RX4, ale to dokładnie chodzi o rocznik auta, tak jak rozmawiałem ze znajomym, to ten co mi przysłano jest z przed 1999 roku.

dsc000mrm.jpg

dsc000hyh.jpg

dsc000fxf.jpg

kostkaaoa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja również miałem problem z podnośnikiem szyby.Przy podnoszeniu szyby coś szczeliło i szyba została w połowie drzwi.

Jako,że nie chciałem ryzykować przy rozbieraniu drzwi aby ich nie uszkodzić,poszperałem w internecie.

Znalazłem warsztat,który zajmuje się naprawą mechanizmów podnoszenia szyb.

Po przyjezdzie Pan w 5 minut wyjmuje szybę i ocenia szkody.W moim przypadku rozpadł się plastikowy element podnośnika szyby.

Mechanik dorabia metalowy i na następny dzień montuje cały podnośnik w drzwiach.

Całkowity koszt operacji w moim przypadku to 200 zł.

Jeśli jesteście z Warszawy lub okolic to polecam.

Podaję adres:Saska 93 Warszawa tel:(22)6263267

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdrowo przepłaciłeś.

Spinki od 9,5 za 5 szt do 25 za sztuke w ROMIX-ie

nr kat. Romix: C10108

W ASO zapewne też nie będą drogie. Przykładowo do sceniola II, za 2 szt przód lub tył, żądają 24zł.

Wymiana na gotowo w godzinę, z układaniem linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem,

w pewnym momęcie zauważyłem że szyba jest lekko uchylona, przy próbie zamknięcia okazało ze się nie da i szyba na nierównościach powoli opada niżej. Po zatrzymaniu okazało się że szyba się opuszcza normalnie ale nie podnosi tylko słychać wtedy chrobotanie, wówczas podnioslem szybę ręcznie( nie mogłem zostawić opuszczonej anie nie wiedziałem że nie powinienem tego ruszac).

Mechanik stwierdził bez patrzenia do środka żeby kupić zamieninnik z http://www.electriclife.pl/index.php. Tyle żeby był bez silniczka bo on działa.

Ktoś miał doświadczenia z tymi zamiennikami ? cena podobno ok 100 zł ?

Czy wg was warto kupować taki zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!