Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

witam! No trzeba sie niestety troszke pomęczyc żeby wyjąć przełacznik wyceraczek (trzeba mieć małe klucze). W każdym razie da sie. co do osłony to troszke sie zdziwiłem bo górna osłona jest montowana tylko na zatrzask. Dolna jest przykręcona 3 torksami. Co do niedziałających funkcji przełacznika mi raz naprawili w ASO same styki bo nie było tam połączenia, ale w końcu okazałosie to tylkodoraźną naprawą i pomogla dopiero wymiana przełacznika. Dobrze by było pojechać do kogoś kto ma taki przełacznik, podłaczyć go i zobaczyć czy działa. Jeżeli tak to stary jest do wyrzucenia prawdopodobnie choć mozna próbowac go naprawić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górna osłona jest montowana tylko na zatrzask

 

Ta osłona jest również na 2 śrubki, ale najczęściej Ci co pierwszy raz rozbierają osłonę kolumny to wyłamują zaczepy od śrubek i zostają już tylko boczne zatrzaski. Te śrubki są pod kierownicą i jest do nich kiepski dostęp.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommi,

 

napiszę tak na szybko

 

Objawy

- nie działa przełączanie wskazań wyświetlacza od komputera (zasięg, spalanie itp)

Przyczyna:

- uszkodzone (przerwane) kabelki lub kabel łączący styki przełącznika w prawej dźwigni z płytką w którą wpinana jest kostka instalacji

Naprawa:

- opuścić kierownicę na dół

- odkręcić osłonę dolną przełączników (3x torx od spodu)

- zdemontować osłonę dolną delikatnie pociągając do dołu

- odkręcić kolejne dwie śrubki torx (są pod kierownicą- trzeba ją odpowiednio ustawiać) trzymające górną osłonę

- teraz potrząc (nie jest to takie proste) od spodu pod prawą część włącznika oceniamy czy nie ma tam luźnych kabelków lub kabla (w moim przypadku był to kolor brązowy)

- jeżeli są luźne kabelki to możemy przejśc dalej, a jeśli nie to chyba i tak warto zdemontować włącznik w celu przemierzenia miernikiem

- jeżeli auto posiada sterowanie radiem przy kierownicy to też należy zdemontować mocowanie pilota (jeden torx pod półkolistą (otwieraną) klapką pilota

 

-ODŁĄCZYĆ KABELEK OD CEWKI IMMOBILIZERA NA STACYJCE. OBRÓCIĆ CZARNĄ OBUDOWĘ CEWKI IMMO OD SIEBIE (W KIERUNKU SILNIKA NA OSI STACYJKI) I ŚCIĄGNĄĆ ZE STACYJKI INACZEJ WYŁĄCZNIK NIE WYJDZIE

 

- wysunąć wtyk z wiązką kabli wchodzący do prawej części przełącznika zespolonego

- odkręcić następne dwa torxy, albo krzyżaki trzymające prawą część przełącznika i wymontować go

- wymienić kable (użyć miękkich, plecionych) na nowe wlutowywując je w 4 styki

- sprawdzić ich zachowanie (mechaniczne) podczas włączania tylnej wycieraczki

 

 

 

Złożyć w odwrotnej kolejności- powodzeniazdjęcie

 

 

Pozwolę sobie na małą korektę. Przepraszam za GŁOŚNE litery ale mi immo trochę przedłuzyło robotę no i łatwo cewkę uszkodzić podczas szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie, w instrukcji wyczytałem ze naciśniecie prawej dziwnigni przy kierownicy ( dźwignia wicieraczek) powinno skutkować zmiana wyświetlanych danych, np. chwilowe spalanie, ilość kilometrów jaką można przejechać na paliwie itp. I tutaj moje pytanie czy ta informacje działaja w każdej wersji?? czy jest to dodatkowa opcja, mam meganke z 2002 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

heheh może głupie pytanie, ale jak sprzwdzi czy mam kuputer czy nie?? :mrgreen:,

a tak btw to samochód przyjechał z frnacji wiec stąd te moje niezbyt konkretne pytania :lol:

 

Proszę nie cytować postów 1:1 jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc prosto, musisz miec licznik km elektroniczny, a jak wciskasz guzik na koncu dzwigni wycieraczek to sie powinny zmieniac wskazania i pojawiac sie odpowiednie ikonki jak np "L/100"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzien dobry!

zresetowalem komputer "do czysta",majac nadzieje na "nieusterki", myslac mnie to nie dotyczy, na pewno nic nie pokaze, ale nieee ale niee...zaznacze ze po zakupie pokazywal "j" oraz"h". po przejechaniu okolo 150 mil robie tescik(podoba mi sie ten bajerek) a tu nagle "h" pomyslalem obraza mnie :mrgreen: ale...chyba cos nie gra, gdyz jak dowiedzialem sie dzieki wypowiedzi danielossss (szacuneczek i wielkie dzieki):

 

t- oznacza wykrycie usterki na lini czujnika temperatury wody

j- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu paliwa

d- oznacza wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów

h- oznacza wykrycie usterki na lini miernika poziomu oleju

 

....czy szanowne "grono" moze podpowiedziec gdzie szukac problemu, co robic?

dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!