Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

reszta chodzi oki tylko z tym paliwem ile sie powiino przejechać nie działa , dziś zrobiłem ten test i było oki ale po jakies 1h jazdy spowrotem kreski sie zrobiły wiec zgupiałem. A co do tego licznika to Mówisz ze powinien działać i być oki?

Czy kolega "krystianek" potrafi pisac po polsku???Bo aż oczy bolą od tej "polszczyzny"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gdy tylko zapali się lampka rezerwy, wskazanie "km do przejechania na pozostałym paliwie" zamieniają sie też w kreski. To jedyna wada tego komputera bo powinien pokazywać do ostatniego km, a tak to wiadomo, po staremu: zapala się rezerwa i 100km na bank się przejedzie, potem to już loteria.

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Padł mi licznik, próba naprawy nie powiodła się. Nie miałem w nim komputera pokładowego, teraz bym chciał takowy mieć. Elektryk kazał zakupić z tymi samymi numerami seryjnymi, trudno taki znaleźć. Więc czy mogę zakupić z innym tj z komputerem. Czy moje auto jest fabrycznie do niego przystosowane? Czy po kostkach licznika można to odgadnąć?

W załączniku dwie kostki licznika:

post-25247-0-58172800-1362825729_thumb.jpg

post-25247-0-32400100-1362825806_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć zamontowałem licznik w megane 1 ph2 coupe 1,9 dti. Wszystko ok (wszystkie kable już miałem poprowadzone ;)), i też miałem problem ze wskazaniem dystansu, okazało się, że komputer pamiętał jakieś stare błędy. Może u Ciebie też jest taki problem. Zrób tak:

- trzymaj klawisz od komputera

- przekręć stacyjką na zapłon trzymając ten guzik adac od kompa (tym co sterujesz wyświetlaczem)

- zegar zacznie Ci się testować. Puść ten guzik i klikaj go, aż najedziesz na wyświetlanie błędów (chyba zaraz po ilości paliwa w baku)

- błędy wyświetlone to literki np t,j,d,h jak będziesz miał jakąś z nich to przytrzmaj ten ''kijek'' do resetowania kilometrów umieszczony bezpośrednio na liczniku wtedy błędy Ci się zresetują.

- wyłącz zapłon i odpal samochód, przejedź się z 5km i powinno Ci wskoczyć ilość km do przejechania na tym co masz w baku.

 

Ja miałem taki przypadek i zresetowałem kompa i wszystko wróciło do normy ;)

Jeśli nie masz błedów to będzie się wyświetlało ''----'' i ta operacja nie pomoże chyba.

 

Jakoś nie chciałem tracić kasy na sterowanie w wycieraczce, i zrobiłem sobię sterowanie kompem w pilocie do sterowania radiem. Był tam taki guzik, którego nie używałem prawie wcale i przerobiłem sobię go na sterowanie kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam Megane I ph II 2002 1,4 16V AIR. Zazdrościłem kolegom fajnie działających komputerów. :P Sam postanowiłem też to zamontować. Od kilku tygodni walczę z montażem komputera pokładowego; bezskutecznie :mad: . Zakupiłem manetkę z przyciskiem i licznik z komputerem. Podłączyłem wszystko wg schematu z forum i nic :( Jestem załamany :bash: Działa jedynie przycisk od przełączania wskazań, nie działa spalanie chwilowe. Podłączyłem te 2 kabelki:

1. Licznik czerwona kostka 6pin - do manetka wycieraczek b7pin.

2. Licznik czerwona kostka 7pin - do komputera bezpośrednio próbowałem kolejno PINY: 11, 13, 32 i nic nie pokazuje.

Przejechałem min 400m, resetowałem komputer i nic. <dobani> Sporo spędziłem czasu na "studiowaniu" forum i grzebaniu w aucie, sprawdzałem kable, przejścia, było OK. Komputer nie chce pokazywać spalania chwilowego.

A właściwie to na jakim pinie powinienem mieć to info o spalaniu w komputerze pod maską w wersji benzynowej? Opis kolegi DAREN pokazuje przekładkę w dieslu i tam jest komputer na 3 kostki i info na 32 pinie, u mnie jest na 2 kostki:

SIEMENS SIRIUS 32N

S110138000 C

0/05151/210602398/01355

 

8200059086

8200044437

post-71645-0-84207000-1408904578_thumb.jpg

 

 

Licznik standardowo miałem SAGEM X64 MONTRE EU z 30-11-2001 V4.00 zdjęcia poniżej:

post-71645-0-39321600-1408904723_thumb.jpg post-71645-0-00116700-1408904750_thumb.jpg

 

Zakupiłem następujący z białymi tarczami SAGEM X64 ADAC EU SP7 z 17-02-1999 V4.00 zdjęcia poniżej:

post-71645-0-44433500-1408904888_thumb.jpg post-71645-0-32274400-1408904909_thumb.jpg

Licznik pochodzi z Coupe z 1999. Niestety nie pokazuje mi spalania chwilowego, nie działa kontrolka ręcznego (zapala się tylko na 2-3sek po zapłonie).

 

Znajomy elektryk powiedział, że Coupe podobno mają inne rozwiązania, podobno na szynie CAN. W obu licznikach zauważyłem także różnicę w ikonkach: pod prawym kierunkiem (silnik STOP / przegrzana chłodnica). Będę szukał innego licznika z komputerem w nieco nowszej wersji - najlepiej z 2001 lub 2002 roku. Nie wiem czy to jakiekolwiek znaczenie ale będę szukał.

Dla pewności proszę Was o pomoc w ustaleniu na którym pinie powinienem mieć to spalanie? Jak to można sprawdzić? Omomierzem czy woltomierzem przy pracującym silniku? Czy nic się nie stanie jeśli pogmeram tam miernikiem na włączonym silniku?

Czy w ogóle ja mam wyjście z kompa z info o spalaniu?

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczniki od coupe niczym sie nie różniły od innych wersji poza białymi tarczami. W scenicach 2.0 16v też takie były. Sprawdź czy z tym licznikiem jest wszystko ok, bo ręczny nie powinien sprawiać problemów.

Kiedyś czytałem, że z tymi licznikami pojawiają się problemy jak ktoś grzebał przy przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Licznik póki co odesłałem z prośbą o wymianę na inny z rocznika 2002 - zdjęcie poniżej. Z tym "białym" licznikiem rzeczywiście coś musiało być nie tak :/ Podzielę się informacją gdzies koło piątku jak przyjdzie ten nowo-zamówiony. Poniżej jego zdjęcie.

Pytanie: jak sprawdzić namacalnie (pomijając posiada odpowiedniego licznika), czy w moim komputerze rzeczywiście na 11pinie jest info o spalaniu? Komputer jest 90-pinowy.

post-71645-0-45665700-1408978450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wszytkie Meganki, które mają komputer fabryczie są tam podłączone.W niektórych egzemplarzach spotkałem się nawet ,że przewód był już nawet wyprowadzony z komputera i kończył się, w skrzynce bezpieczników pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!