Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer


Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za przesłanie instrukcji

czy może ktoś mi napisac gdzie mam szukać usterki gdy komputer w teście wykrył

,,d- wykrycie usterki na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów"

 

Jeszcze napiszę co się działo po kasowaniu usterki i grzebaniu przy okablowaniu przy różnych czujnikach (nie wiem który szwankuje).

Odpalenie silnika i w trase- przełączam wskazania wyświetlacza -zdziwienie nie ma mrugających myślników a normalne wskazania; średnie spalanie bardzo wysokie i powoli spada (czyli tak jak opisują w instrukcji) Niestety po ok 30km zapaliła się kontrolka rezerwy, a wskazówka pokazuje ok pół zbiornika (powinno być ok 30l więc wskażówka nie kłamie). Przełączam na średnie spalanie a tam wynik 99.9l/100 - więc miał prawo komputer zapalić lampkę rezerwy( braknie paliwa przy tak wyliczonym spalaniu na 100km).

Z zapaloną lampką rezerwy dojechałem do celu - trasa 76km. Test komputera i słynna awaria d.

W drodze powrotnej migające myślniki w opcjach spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja uzywam :mrgreen: i to czesto! np:

 

na poczatku miesiaca tankuje full, potem dolewajac kasuje sobie to ogolne ze wszystkimi srednimi, zostawiam ten osobny licznik km. na koniec miesiaca wiem ile lacznie przejechalem.

 

podobnie w trasie, jako licznik ile w ogole zrobilem przez np tydzien wyjazdu. albo jak chce szybko sprawdzic ile jest km od do nie kasujac wszystkich srednich spalan i bla bla.

 

przydatny bajer :) dokladnie to samo mam na rowerze w liczniku:

1. dystans trwaly, calkowity

2. dystans kasowalny, niezalezy

3. dystans kasowany razem z reszta parametrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Wciśnij i trzymaj przycisk od komputera, potem przekręć kluczyk (ale bez kręcenia rozrusznikiem). Powinny wyskoczyć Ci testy. Wyświetlacza, liczników i po wciskaniu przycisku nawet blędów komputera. Jak sprawdzisz to daj znać, opiszę to dokładniej.

 

 

witam. posiadam problem z komputerem pokładowym w megane coupe 1.9 dci z 2001r. po włączeniu silnika nie działa mi komputer pokłądowy nie pokazuje poszczególnych funkcji np. chwilowego zużycia paliwa, wogóle jakby nie działał mi przełącznik do tej funkcji- dusiłem i nic(wszystkie bezpieczniki raczej dobre są bo sprawdzałem). u mnie nawet nie ma żadnych kreseczek w porównaniu z problemem (komputera pokłądowego) jaki się tutaj pojawił.Nie ma możliwości przełaczania pomiędzy poszczególnymi funkcjami . Prosze o pomoc bo nie wiem co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tommi,

 

napiszę tak na szybko

 

Objawy

- nie działa przełączanie wskazań wyświetlacza od komputera (zasięg, spalanie itp)

Przyczyna:

- uszkodzone (przerwane) kabelki lub kabel łączący styki przełącznika w prawej dźwigni z płytką w którą wpinana jest kostka instalacji

Naprawa:

- opuścić kierownicę na dół

- odkręcić osłonę dolną przełączników (3x torx od spodu)

- zdemontować osłonę dolną delikatnie pociągając do dołu

- odkręcić kolejne dwie śrubki torx (są pod kierownicą- trzeba ją odpowiednio ustawiać) trzymające górną osłonę

- teraz potrząc (nie jest to takie proste) od spodu pod prawą część włącznika oceniamy czy nie ma tam luźnych kabelków lub kabla (w moim przypadku był to kolor brązowy)

- jeżeli są luźne kabelki to możemy przejśc dalej, a jeśli nie to chyba i tak warto zdemontować włącznik w celu przemierzenia miernikiem

- jeżeli auto posiada sterowanie radiem przy kierownicy to też należy zdemontować mocowanie pilota (jeden torx pod półkolistą (otwieraną) klapką pilota

- wysunąć wtyk z wiązką kabli wchodzący do prawej części przełącznika zespolonego

- odkręcić następne dwa torxy, albo krzyżaki trzymające prawą część przełącznika i wymontować go

- wymienić kable (użyć miękkich, plecionych) na nowe wlutowywując je w 4 styki

- sprawdzić ich zachowanie (mechaniczne) podczas włączania tylnej wycieraczki

 

 

 

Złożyć w odwrotnej kolejności- powodzeniazdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok już zaczynam się brać za rozkręcanie i mam nadzieje ze będątylk ote przewody uszkodzone. :mrgreen:

 

[ Dodano: 2006-12-17, 23:22 ]

i nadal mam problem problem bo to zdjecie które przesłąłęś nie odzwierciedla mojego przełącznika w megance :) w tym zdjęciu które mi przesłałeś znajdują się 4 przewody a ja mam tylko 2 tzn nie posiadam komputera pokłądowego ? :) Z drugiej strony gdybym nie posiadał komputera pokładowego to nie byłby on wduszany z czoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam wycieraczke tylniej szyby i spryskiwacz - nie działa mi również spryskiwacz tylniej szyby (cyba pompka jest uszkodzona) a wycieraczka działa. rozkręciłame ten przełaacznik jednak się znacznie rózni do przedstawionego na zdjeciu. Wiec teraz nei wiem czy wymienić przełącznik czy mi ktoś powie co mam dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!