Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

W5W LED jakie?


Rekomendowane odpowiedzi

sKarlosMegane a ile razy Cię zatrzymali ot tak tylko do kontroli ,bo mnie przez ponad 30 lat jazdy tylko 2 razy ,ale kiedyś Ci się trafi i wtedy przekonasz się co to znaczy nieodpowiednie oświetlenie samochodu (nawet tablic )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja LED mam na postoju (Frozen MatWhite) od Bosma Lamps i jak na razie się sprawują (8zł/2szt) ^^

Mam też na kierunkach w przednich błotnikach ale tam mam białe (White) też od Bosmy.

Na na nich przeszedłem przegląd i kilka razy mnie zatrzymywali na kontrole i jakoś nikt nie truł.

Ale temat z światłem stop też by mnie interesował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien człowieku, czytaj ze zrozumieniem w końcu, to jest moja wypowiedź: U siebie w Megi mam wszędzie, no może poza schowkiem bo zapomniałem że tam też jest światło. Barwa jest idealna, chłodno niebieska i nie wyobrażam sobię powrotu do zwykłych żarówek o barwie moczu. Rejestracja wygląda idealnie przy takich świetle, wnętrze z 6 ledami w podsufitce + 4 w drzwiach świeci rewelacyjnie, biała barwa. W5W mam również w pozycyjnych.

 

Na czarno masz jak byk wymienione miejsca, gdzie zmieniłem żarówki oraz ich efekt. Skoro nie napisałem nic o kierunkach czy świetle STOP, to chyba logiczne, że ich nie ruszałem ?

 

 

Odnośnie przepisów, pokaż mi taki, który nakazuje używanie tylko i wyłącznie zwykłych żółtych w5w ? Nie ma takiego przepisu, bo żarówki W5W pełniące funkcję sygnalizacyjną, nie muszą mieć homologacji, bo czegoś takiego nie ma.

 

Policji nie interesuje to, co jest źródłem światła, ale jego barwa i legalne rozmieszczenie w aucie.

 

Także przestań pierniczyć głupoty o homologacji, parkowaniu w bagażniku i współwinie przez białe Ledy w tablicy rejestracyjnej, bo śmiech politowania mnie ogarnia.

 

 

Żarówka LED, jest to najzwyklejszy zamiennik wcześniejszych żarówek, coraz bardziej popularny, za jakiś czas stare żarówki znikną z rynku. Tam, gdzie można włożyć LED, przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej ich funkcji, to jak najbardziej jest to dopuszczalne. Jeżeli dalej masz jakieś wątpliwości, do przedzwoń do KGP i popytaj o legalności ledów.

 

 

pit-men - do rutynowej kontroli nigdy. Na postojowych led bez włączania h7 jeżdżę już jakiś czas i czekam niecierpliwie, czy kiedyś zostanę z tego powodu zatrzymany, tak z ciekawości.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda lampa uzyskała homologację, szczególnie te zewnętrzne, wymagane przepisami o dopuszczeniu pojazdu do ruchu, z zastosowaniem odpowiedniego przewidzianego w to miejsce przez producenta źródła światła. Przy takim zestawie, ten element został przebadany, dopuszczony i potwierdzono to odpowiednim dokumentem, zwanym homologacją. Chcesz je widzieć, zerknij do specyfikacji Valeo, HELLA lub innej firmy. Zmiana źródła światła niesie za sobą potrzebę zmiany konstrukcji, tak by spektrum światła odpowiednio się rozkładało na odbłyśnikach i by efekt końcowy, czyli to co widać z zewnątrz spełniał odpowiednie normy. Nie było by problemu, gdyby producent dopuszczał stosowanie zamienników w postaci LED, lub takie lampy produkował, co oczywiście czyni ale wtedy lampa ma inna konstrukcję, by te źródła światła spełniały warunki dopuszczenia takich lamp. Przykładowo LED-owe lampy tylne w scenicu II Ph II produkcji HELLA.

Takie homologowane lampy, mają na kloszach umieszczony oznacznik (jakie to lampy) i numer tej homologacji.

To odnosi się do Twojego "traktowania" postojówek z LED-ami jako dzienne. Na postojówkach brak oznaczenia, że to do jazdy dziennej. Popatrz w temat o zabudowie dziennych, tam masz wyciąg z wymagań dla takich lamp i porównaj z tym co masz i błędnie je interpretujesz.

LED-y jako zamienniki?? Owszem, do wszystkich lampek i punktów świetlnych w środku auta, nigdy na zewnątrz jeśli lampa nie jest do nich fabrycznie przystosowana. Zresztą widnieje to na ich opakowaniu, jeśli nie kupujesz tych luzem, na kilogramy z Chin importowanych.

Co zaś tyczy się przepychanki słownej, to jeśli wymagasz czytania ze zrozumieniem, postaraj się pisać z sensem, a nie tak jak już drugi raz wciskasz kit, że wyliczasz gdzie LED-y wstawiłeś ale poprzedzasz to słowem WSZĘDZIE, z uściśleniem, że tylko nie w schowku, bo zapomniałeś.

Przekaz jest jednoznaczny, nawet z podkreśleniem wymienionych później miejsc.

Albo nie wiesz co znaczy określenie WSZĘDZIE, albo nie wiesz co piszesz.

O zaczepnym stwierdzeniu o gustach ponad 80% właścicieli aut już nawet nie wspomnę.

Proponuje skończyć w tym miejscu ta czczą dyskusję.

Światła i tak masz nielegalne, a przekona Cie o tym chyba dopiero kara finansowa, na blankiecie płatnym na poczcie. Czego z czystym sumieniem życzę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu jechałem w nocy po krętej drodze i stał samochód z postojów-ką led na przeciwnym pasie ale chyba jedną miał spaloną bo świeciła się ta od strony pobocza przy ostrym zakręcie przy predkości 90km/h myślałem że to odblask słupka na poboczu ale jak już wyrównywałem zakręt i światła padły na drogę zorientowałem sie że to samochód chyba mu utrąciłem lusterko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sKarolsMegane światła postojowe z przodu jak samo oznaczenie żarówek W5W mówi o ich mocy czyli 5W ,światła do jazdy dziennej to 20W i na pewno jak zostaniesz zatrzymany do kontroli to pan w białej czapce będzie bardzo zadowolony wypisując przekaz na pocztę lub do banku z terminem 7 dni, a jak się przekona ,że to LED-y a nie żarówki to bądź bardzo zadowolony jak nie zatrzyma sobie dowodu rejestracyjnego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym "światła do jazdy dziennej" świecą tylko z przodu. Korzystanie z postojówek jako dziennych to także korzystanie z tylnych świateł, czyli najzwyklejsza jazda w dzień bez wymaganych przepisami włączonych świateł mijania - mandat.

 

OT.

Mandatów mam już dość, wczoraj 6pkt i 200zł ^^ i jeszcze kontrola telefonu komórkowego, czy legalny ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła do jazdy dziennej to 20W

To akurat nie tak. Dzienne to RL na kloszu, a nie sama moc żarówki, ja np. mam 2x6W.

 

Mandatów mam już dość, wczoraj 6pkt i 200zł

Czyżby znowu prędkość ? ^^

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(H6W)

Fajne żaróweczki...

Gdyby jeszcze ich trwałość była większa albo cena bardziej cywilizowana.....

Na forum Alfy na ten temat krąży anegdota o właścicielu AR wołającym od progu ASO o 10 szt. H6W

Usłyszawszy cenę- wyszedł z 1. (słownie- jedną sztuką)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej chwili nieobecności wreszcie zawitałem. Widzę że niniejszym tematem burzę rozpętałem. Nie wiem z jakiej racji i dlaczego rozmowy zeszły całkiem na inny temat ^^ Prosiłem tylko o podanie ewentualnych modeli LED`ów i tyle. Tak wiem i liczę się z tym że posiadanie LED`ów jest wbrew prawu, ale jak wspomniałem na początku, chciałbym aby moje 4 litery były bardziej widoczne. Co do uwag, żarówki nie są i nie były zadymione. Klosz- o ile można to tak nazwać- został wyczyszczony lecz większego rezultatu to nie przyniosło. Tak wiem, że odpowiedni odbłyśnik zrobiłby by swoje przy odpowiednim LEDzie oczywiście, jakkolwiek na chwilę obecną poszukuję takowych do których nie potrzeba będzie montować dodatkowych rzeczy. Jeśli nie znajdę, dopiero będę nad tym myślał. Co do wypowiadania się na temat jakości LEDów - Panowie ( i Panie bez obrazy ) nie okłamujmy się - LEDy NoName z Biedronki za 5,99 ( chyba ) nijak się mają do innych, nazwijmy to "markowych" - przy okazji biedronki zaznaczyć pozwolę sobie że pod uwagę brałem jedynie diody SMD. Cóż, wywód mój się skończył. Jak rozpocząłem ów temat, tak i proszę o jego zamknięcie gdyż, z wyrazami szacunku dla wszystkich, ale wypowiedzi nie tyczą się tematu. Dalsze poszukiwania będą toczył sam. O rezultacie poinformuje w temacie o "moim oczku w głowie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!